problem z elektryką na klapie

dj_adamus

Astro-maniak
Posty: 84
Rejestracja: 07 gru 2007, 21:54
Imię: Adam
Auto: Astra J SportTourier
Silnik: A14XER+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chorzów CITY
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

problem z elektryką na klapie

#1

Nieprzeczytany post autor: dj_adamus »

Witam.

Mam problem z moją Astra G.
Od zakupu nie stety nie działa mi centralny zamek na klapie (muszę go otwierać kluczykiem) oraz tylna wycieraczka:/
Ostatnio sprawdzaliśmy z kolegą co może być tego przyczyną i podłączając 12 V do siłownika od centralnego na klapie - siłownik się rusza normalnie.
Napięcie na wycieraczce jest ciągle 12V, a powinno być chyba zmienne (dodam że nie znam się na elektryce:). Ze wstępnych oględzin wydaję nam się, podkreślam że tylko nam się wydaję że przyczyna może leżeć w przerwanych kablach, bo bezpieczniki też były ok.

Jak myślicie czy to może być przyczyna? Bo nie chcę na daremnie rozbebeszać auta:/

Dzięki za wszelką pomoc;)

CyberDuck

Astro-maniak
Posty: 173
Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: CyberDuck »

Jesli to by byla przerwa to niemialbys na wycieraczce ciagle 12 V.
Nawet jakby Ci sie zwarly przewody do masy to mialbys mase, a nie +12V.
Najbardziej newralgicznym punktem jest miejsce wejscia przewodow do klapy.
Ciagle sa tam lamane w jedna i druga strone. Zreszta powinna tam byc wtyka, a
jesli nie to powinna byc w poblizu jakas laczka czy cos w tym stylu.
Na wycieraczce Masz caly czas 12 V poniewaz w mechanizmie wycieraczki jest
czujnik polozenia wycieraczki, a jej ruch jest wyzwalany jedynie impulsem
elektrycznym na innym przewodzie. Dzieki temu wycieraczka nawet przy krotkim
odchyleniu manetki od wycieraczek idzie w jedna strone i po powrocie sie
sama wylacza, a nie w dowolnym momencie. Tak samo jak potencjal zasilania
jest wazna masa. Sprawdz czy tam dochodzi bezproblemowo.
Sam impuls wyzwalajacy wykryjesz poprostu wlaczajac tylna wycieraczke
i sprawdzajac czy na, ktoryms przewodzie pojawia sie dodatkowe napiecie +12V.
Jesli tak jest to masz problem z wycieraczka. Nie mozna wykluczyc, ze
niedzialaja poprostu wycieraczki tylne i jednoczesnie jest tez uszkodzony
silownik od zamka centralnego.
Poza tym w niektorych modelach silownik klapy tylnej jest osobno sterowany
niz te w drzwiach. Popatrz na niektore piloty. Masz tam osobny guzik do otwierania
bagaznika. Moze poprostu to niebylo podlaczone. Co prawda powinien sie bagaznik
otwierac przy kreceniu kluczykiem w drzwiach, ale co kraj to obyczaj wiec ... nalezy
to najpierw sprawdzic dokladnie zanim zaczniesz rozbebeszac cala instalacje :)

dj_adamus

Astro-maniak
Posty: 84
Rejestracja: 07 gru 2007, 21:54
Imię: Adam
Auto: Astra J SportTourier
Silnik: A14XER+LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Chorzów CITY
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: dj_adamus »

CyberDuck WIELKIE DZIĘKI za pomoc. Faktycznie tam przy ten gumie były pourywane kable i dlatego ani wycieraczka ani centralny niedziałał:/ a dodatkowo w mechanizmie wycieraczki był zimny lut i nie było styku, ale teraz już wsio śmiga.
Pozdro.

Zablokowany