[Astra F, G, H] Rozładowany akumulator

Czaro1

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 31 sie 2008, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#61

Nieprzeczytany post autor: Czaro1 »

Witam Panów.
Żeby nie robic nowego tematu to tutaj nasmaruje "co mnie boli" w kanarku.


Kilka Faktów i ustaleń :
-Astra F 95 1.7 TD Isuzu
-Roczny aku 74ah jakiejś tam marki ;)

Problem mam taki ze moj aku starcza mi na tydzień jazdy tej zimy ! ! ?
Zeszłej zimy nie miałem zadnych problemów i aku był nowy kupiony w grudniu i tak samo jeżdze krótkie odcinki zima latem wiadomo wiecej.

Naładowany aku ma jakies 12.40v
Po podłaczeniu klem spada do 12.30v-alarm i drobna elektronika
Uruchamiam silnik i podczas grzania świec bez świateł wartość jest przerazajaca 11.60 +/- przy czym gdy wzrastaja obroty ładowanie skacze dość mocno na 12 na 13 na 14 v
Gdy silnik osiagnie swoja temp i świece przestaja grzać wartość jest wmiare stała bez odbiorników 14.20v
Po właczeniu świateł juz jest 13.5v


Meritum:

Po czytaniu roznych tematów zgupiałem za co sie mam zabrac:
Alternator?
Masa?
Świece?
Za duzy aku?

Moze ktoś z kolegów klubowiczów wskarze prawdopodobne usterki?

Za wszelkie wskazówki bede wdzieczny. :roll:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

mariocccp

Astro-maniak
Posty: 297
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Imię: Mariusz
Auto: Astra G
Silnik: X18xe1 @ 161
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Nowy Targ
Kontakt:

#62

Nieprzeczytany post autor: mariocccp »

Wyglada ze ladowanie OK
Sprawdz ile samochod pobiera pradu na wylaczonym silniku.
W tym celu wez miernik, odkrec plusa od aku, przyłóż jeden kabelek miernika do kabla drugi do aku, ustaw na ampery i zczytaj wartosc.
Dopuszczalna wartocs to 0,05A = 50mAh
Radio moze dużo pobierać jezeli masz podlączone pod stały prad.
Obrazek

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#63

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

wykonaj pomiary napiecia na wyjsciu altka i porownaj z aku .jesli roznica wskazan bedzie 0.2V lub wyzsza to oczysc wszystkie polaczenia na drodze altek- aku .nie zapomnij o rozruszniku bo tam sie lacza kable . sprawdz mase altka . masz troche za duzy spadek na wlaczonych swiatlach ijak dorzucisz ogrzewanie i grzanie szyby to mozesz miec za malo
marpas 1954

skiba

Astro-maniak
Posty: 74
Rejestracja: 25 mar 2008, 22:21
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Żarów
Kontakt:

#64

Nieprzeczytany post autor: skiba »

Czaro1 pisze:Witam Panów.
Żeby nie robic nowego tematu to tutaj nasmaruje "co mnie boli" w kanarku.


Kilka Faktów i ustaleń :
-Astra F 95 1.7 TD Isuzu
-Roczny aku 74ah jakiejś tam marki ;)

Problem mam taki ze moj aku starcza mi na tydzień jazdy tej zimy ! ! ?
Zeszłej zimy nie miałem zadnych problemów i aku był nowy kupiony w grudniu i tak samo jeżdze krótkie odcinki zima latem wiadomo wiecej.

Naładowany aku ma jakies 12.40v
Po podłaczeniu klem spada do 12.30v-alarm i drobna elektronika
Uruchamiam silnik i podczas grzania świec bez świateł wartość jest przerazajaca 11.60 +/- przy czym gdy wzrastaja obroty ładowanie skacze dość mocno na 12 na 13 na 14 v
Gdy silnik osiagnie swoja temp i świece przestaja grzać wartość jest wmiare stała bez odbiorników 14.20v
Po właczeniu świateł juz jest 13.5v


Meritum:

Po czytaniu roznych tematów zgupiałem za co sie mam zabrac:
Alternator?
Masa?
Świece?
Za duzy aku?

Moze ktoś z kolegów klubowiczów wskarze prawdopodobne usterki?

Za wszelkie wskazówki bede wdzieczny. :roll:

jakie świece ?
żarowe grzeją tylko przez chwilę , wygląda na niedoładowany akumulator
przyczyna :
1. albo regulator napięcia
2. całkowicie rozje.*#.y aku

sprawdź regulator napięcia jaki prąd idzie na aku.

p.s.
pobór prądu na postoju rozładowuje ,ale przy dobrym ładowaniu ( regulatorze) niebędzie skoków napięcia .

p.s. 2
odpalałeś ostatnimi czasy inne autko " na kable " ??
żyje tak, aby po mojej śmierci przyjaciele się nudzili...

Czaro1

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 31 sie 2008, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#65

Nieprzeczytany post autor: Czaro1 »

Garaz z kanałem mam zaklepany na piatek tak samo jak urlop wiec bede zialał.
Zaczne od kabli i regulatora bo tez cos mi sie wydaje ze tpo moze byc to.

Jak wspomniałem aku raczej jest ok-moze nie doładowany przez krotnie odcinki(zima) ale raczej watpiew by po roku padł bo jednak od kupna troche sporo jezdziłem.

Tym bardziej ze zeszłej zimy nic takiego sie nie działo wiec ja tez stawiam na alternator i coraz czesniej na zakupienie podlogi pod silnik.

Dzieki za pomoc Panowie AKP

Pozdrawiam
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
lukas222

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2009, 7:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#66

Nieprzeczytany post autor: lukas222 »

Witam, dzięki za podpowiedź. Po wymianie akumulatora dolegliwości zniknęły. Zbyt mały prąd rozruchowy i komputer blokował uruchomienie auta żeby nie uszkodzić go. Był jeszcze jeden problem z uruchamiającym się wentylatorem chłodnicy, ale okazało się że wiązka dochodząca do komputera jest zawilgocona, a swoja drogą beznadziejne umiejscowienie kompa w astrze III (za przednim lewym nadkolem). I jeszcze jedno przestrzegam zamierzających kupić auto w Gnieźnie, uczciwość komisantów pozostawia wiele do życzenia np. komis MIG. wpakowałem w 4 letnią astrę 4 tysia przez rok.

Czaro1

Użytkownik
Posty: 54
Rejestracja: 31 sie 2008, 18:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#67

Nieprzeczytany post autor: Czaro1 »

Kanarka rozkreciłem i co i oczywista oczywistość-do wymiany regulator-prawie nie było szczotek i ogolnie wygladał jak ze zomu.
Temat jest teraz taki ze musze kupic alternator bo nie ma co w złom kasy inwestować, ale jak widze nie ma takiego nigdzie"allegro i inne tego typu serwisy" jaki posiadam.

Oznaczenia z poszarpanej nalepki : 1000rpm 14.5 V , 80Amp, 6Amp 2piny osobno rozmieszczone na obudowie.

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

I teraz pytanie czy ten alternator sie nadaje zamiennie ?
[External Link Removed for Guests]

Co do wtyczek nie powinno byc problemu z podłaczeniem ale to 70A mnie bardziej niepokoji.

Moze wiecie coś na ten temat?

Dzieki za pomoc.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany