[Astra F, G, H] Rozładowany akumulator

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#41

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

heh tylko pierwszą część Twojej wypowiedzi rozumiem :D

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#42

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Wesol zgadzam sie w 100%. JA piszac o regulacji napiecia chcialem podciagnac to pod dzialanie alternatora w samochodzie. Zapewne slobo mi to wyszlo. Alternator daje rowno caly czas napiecie 14,4V. I przepieknie jakby prostownik swoja wartoscia szczytowa przebiegu napiecia nie wychodzil powyzej 14,4V. To daje pewnosc ze akumulator ni ebedzi egazowal i nie uszkodzi sie. Majac taki prostownik, a w zasadzie zasilacz to bylo by idealne. Ustawiasz 14,4V na wyjsciu i podpinasz na noc. Na poczatku akumulator pobiera spory prad, ale po cazsie ten prad spada proporcjonalnie do naladowania akumulatora. Przy pelnym naladowaniu akumulator prad bliski 0 a napiecie nie wieksze jak 14,4V

Tak wlasnie dzialaja ladowarki w telefonach czy innych zabnawkach tego rodzaju. Specjalizowane chipy np dla LI-ON akku 3,7V maja max granice napiecia 4,2V. Po przekroszeniu tego napiecia natepuje wylaczenie ladowania. Sam osobiscie skladam takie ladowareczki do akumulatorkow 3,7V. Rezystorkiem ustawiasz zadany max prad ladowania np 50mA. I kau si eladuje tym i nie wiekszym pradem. Po pewnym czasie napiecie na aku wzrasta ku 4,2V a prad ladowania z 50mA spada do 0. Po przekroczeniu 4,2V ladowarka wylacza naiecie na aku.

Zastosowanie zaroweczki szeregowo z prostownikiem w aku 12V ma podobne dzialanie. Ograniczasz nia porad do max dopuszczalnego dla zarowki, ale i jest na niej spadek napiecia.
Ogolnie chodzi o to , ze bezpieszne napiecie ladowania dla aku 12 V a samochodach wynosi 14,4V. I fajnie jezeli go ni eprzekroczymy. Wtedy aku wezmie tyle ladunku ile potrzebuje, a nie " przeladuje sie"

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#43

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

JOszi, nie martw sie. :mrgreen:

karola44-81, widze kolega tez po fachu i jak ja to mowie lutownica nie stygnie w domu. Tak ja tez robilem wszelkiej masci ladowarki ale mimo wszytsko uwazam ze najlepiej ja sie laduje akumulatory zadanym pradem i prze okreslony czas. Wszelkie ladowarki i regulatory czy to w samochodzie czy to w komorce laduja dopuki nie zostanie osiagniete pewne zadane napiecie jak pisales. w samochodzie jest to 14,4V po czym regulator daje juz tylkoprad aby zaspokoic zapotrzebowanie odbiornikow a aku juz nie laduje. Zwracam uwage ze podpiecie aku pod prostownik spowoduej ze mozemy go faszerowac pradem nawet tydzień dopuki go nie odlaczymy co moze spowodowac "wygotowanie" wody z aku.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

adams

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 25 sie 2008, 15:22
Imię: Adams
Auto: ASTRA G
Silnik: Y17DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#44

Nieprzeczytany post autor: adams »

Pojechałem na sprawdzenie aku (koles wyskoczyl do mnie z takim pistoletem z grzalka i napiecie spadlo do 11 V ) powiedział że akumulator jest ok. Mam obserwować jak zachowuje się na mrozie. Problem z odpalanie "po nocy" rozwiązany 4 świece żarowe były spalone, a mimo to auto odpalało przy temp. -5-8 po jakichś 15-20sekundach kręcenia. Teraz z nowymi świeczkami BERU auto odpala po chwili i wydaje mi się że aku powinien trzymać ok. Czas pokaże...
Konfiguracja PC i ROUTERÓW - Neostrada, Netia, Chello, Aster, Multimedia 790-012-672

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#45

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

w kwesti ladowania aku przez zarowke 40/45W to przy dwoch wloknach na kupe i napieciu z prostownika 14V mamy prad ustalony na poziomie 1.8 A -to stary sposob o ktorym co niektorzy juz zapomnieli .jest szczegolnie przydatny do prostownikow bez reg pradu ladowania . w kwesti ktora poruszyl kol.wesol dodam ze istnieja prostowniki ktore po osiagnieciu nap na aku 14.4 powoduja przejscie na ladowanie konserwacyjne .

[ Dodano: 2009-01-05, 19:37 ]
ladowanie konserwacyjne nie spowoduje przeladowania aku .
marpas 1954

adams

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 25 sie 2008, 15:22
Imię: Adams
Auto: ASTRA G
Silnik: Y17DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: adams »

A jedna akumulator dał ciała.... :cry: Wstaje rano do pracy, na termometrze -17, lecę do autka chciałem odpalić i lipa ..... ledwo zakręciłem rozrusznikiem..... Moja diagnoza....akumulator nie trzyma na mrozie... czyli do wymiany..... Jeżeli możecie mi doradzić to proszę o wskazówkę jakiej firmy i jakiej pojemności kupić akumulator do ASTRY G 1,7 DTI (isuzu- bez klimy)
Konfiguracja PC i ROUTERÓW - Neostrada, Netia, Chello, Aster, Multimedia 790-012-672

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#47

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

adams, koledzy z forum co mają centry narzekają ;) ja mam 3 letnią warte i wytrzymała -18 i blisko 10 minut odpalania ;) nigdy nie był pod prostownikiem, 62 AH jak dobrze pamiętam jakieś 360 A rozruchu.
[External Link Removed for Guests]

adams

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 25 sie 2008, 15:22
Imię: Adams
Auto: ASTRA G
Silnik: Y17DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#48

Nieprzeczytany post autor: adams »

360a to nie za mało? Myślałem że do diesla co najmniej 680-700a. Myślałem o aku SZNAJDER, BANNER, MOLL, CENTRA... Jakieś opinie na ich temat? Na wszystkie gwarancja 2 lata....
Konfiguracja PC i ROUTERÓW - Neostrada, Netia, Chello, Aster, Multimedia 790-012-672

Cobrettii

Astro-maniak
Posty: 950
Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock/Gostynin
Kontakt:

#49

Nieprzeczytany post autor: Cobrettii »

adams pisze:360a to nie za mało? Myślałem że do diesla co najmniej 680-700a
u mnie sobie radzi świetnie. Wiele lepiej niż 880A ( który był padaczką ) Im nowszy silnik tym mniejszy prąd rozruchowy potrzebny ( kwestia budowy wtryskiwaczy ) Widziałem ze jeszcze ktoś ma podobny akumulator i sobie chwali.
[External Link Removed for Guests]

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#50

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Co do firmy to nie mam pojecia. Terz w zeszlym tygodniu podmienilem juz starego Bannera na takze uzywany z logo Mercedes Benz.

Ale ja mam 75Ah. W mercedesie jest roczny GigaWatt czy power Watt Jakos tak. Niby na licencji Boscha. Tamten kreci az milo.

Co do pradow rozruchowych. Amperaz zalezy od normy jaka si eposluzono przy pomiarach.
Taka tabelke mozecie zobaczyc tutaj:
Obrazek

Zablokowany