[Astra F, G, H] Rozładowany akumulator

Awatar użytkownika
Eme

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 24 gru 2008, 20:10
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Pozek
Kontakt:

#51

Nieprzeczytany post autor: Eme »

Ale się temat kręci, aż miło! ;)
Dzisiaj znowu mi padł aku. Znowu! Dwa razy grzałem świece żarowe zanim przekeciłem kluczyk, ale mimo to nie dał rady trzy razy odpalić, tzn. pochodził silnik 2sec. i klapa.
Za czwartym razem aku powiedział dobranoc! :evil:

Mam w tej kwestii pytanie. I prosze je traktować jako zadane przez człowieka, który nie ma lutownicy w domu :P
Odziwo mam dostępny prostownik więc przy - 15C szalałem z przedłużaczem i podładowałem Aku. Po 5 min. ładownaia na dużym prądzie ,
- 1 pytanie - dobrze zrobiłem?
odłączyłem prostaownik i odpaliłem silnik
- 2 pytanie - dobrze zrobiłem?
- 3 pytanie - co by było gdybym odpalił przy podłączonym do sieci i aku prostowniku? Jakie są potencjalne zagrożenia?

dziekuję i pozdrawiam!

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#52

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

ad 1 zle -nalezalo zdiac kleme + i dopiero podlanczac prostownik max prad =1/10 pojemnosci aku.
ad2 dobrze
ad3 sprobuj- to sie mozesz pozegnac z prostownikiem i elektronika
leprzym rozwiazaniem i wymagajacym mniej zachodu sa kable rozruchowe i drugi pojazd .
marpas 1954

adams

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 25 sie 2008, 15:22
Imię: Adams
Auto: ASTRA G
Silnik: Y17DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#53

Nieprzeczytany post autor: adams »

Akumulator wziąłem na nockę do domci i podładowałem. Rano jak montowałem go w autku podjechał sąsiad astra g 1,7 dti 2003. Zapytałem go czy może pokazać jaka bateryjka siedzi u niego pod maską. Powiedział że sam nie wie zaraz sprawdzimy. Otwieram maska a w ocieplaczu siedzi ORYGINALNY GM 70A 400A DIN... Zaskoczyło mnie że ma taki niski "prąd na kopa". Ale uwierzcie mi że jak żyje to nie widziałem żeby gość miał problem z odpaleniem tego autka... a mój akumulator to 72Ah firmy GO by GM czy jakoś tak (podobno tylko w Polsce wkładają takie coś do OPLI)
Konfiguracja PC i ROUTERÓW - Neostrada, Netia, Chello, Aster, Multimedia 790-012-672

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#54

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

ad 1 zle -nalezalo zdiac kleme + i dopiero podlanczac prostownik max prad =1/10 pojemnosci aku.
ad2 dobrze
ad3 sprobuj- to sie mozesz pozegnac z prostownikiem i elektronika
leprzym rozwiazaniem i wymagajacym mniej zachodu sa kable rozruchowe i drugi pojazd .
marpas 1954

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#55

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Eme pisze:Ale się temat kręci, aż miło! ;)


Mam w tej kwestii pytanie. I prosze je traktować jako zadane przez człowieka, który nie ma lutownicy w domu :P
Odziwo mam dostępny prostownik więc przy - 15C szalałem z przedłużaczem i podładowałem Aku. Po 5 min. ładownaia na dużym prądzie ,
- 1 pytanie - dobrze zrobiłem?
odłączyłem prostaownik i odpaliłem silnik
- 2 pytanie - dobrze zrobiłem?
- 3 pytanie - co by było gdybym odpalił przy podłączonym do sieci i aku prostowniku? Jakie są potencjalne zagrożenia?

dziekuję i pozdrawiam!
1. zalezy jaki to byl prad. Jezeli max 10-15A to nic strasznego przez jedno ladowanie sie nie stalo. Pprostu wzbudziles/ doladowales akumulator. Jest to dopuszczalne, ale nie nalezy przesadzac z pradem i czsem ladowania. Po odpaleniu alternator tez potrafi pchnac na akumulator nawet do 20A. W sytuacjach kryzysowych czasami innego wyjscia nie ma. Oczywiscie jak pisze Pan Marian lepüiej uzyc drugiego aku, ale i to tez ma swoje minusy.
2. Dobrze zrobiles. W zasadzie to dla akumulatora czy rozrusznika wtedy nie ma znaczenia. Dodatkowe zrodlo o wydajnosci max 20A co przy zmrozonym silniku i poborze pradu w okolicach 200-300 A to kropla w morzu. Ale jezeli bys nie odlaczyl prostownika to moglo by nastapic jego przeciazenie i poprostu spalilby sie transformator czy co tam ma w srodku. Chodzi o zabezpieczenie prostownika.
Ja swoj troche przerobilem. Wiem ze w takich sytuacjach moj prostownik bez wiekszych problemow wytrzymuje 20A. Na wyjsciu zalozylem mu automat 16A. I gdy przeciazenie jest zbyt duze powyzej 16A po chwilce wyrzuca mi bezpiecznik i odlacza wyjscie prostownika. Ot takie dodatkowe zabezpieczenie transformatora. Nadmienie , ze bezpiecznik mam zalozony miedzy transformatorem, a mostkiem prostowniczym. A to dla tego ze raz uszkodzony mostek prostowniczy zrobil mi zwarcie i trafio dostawalo szalu.
3. Odpowiedz z rozpedu zawarlem w 2 punkcie :)

Robcio

Astro-maniak
Posty: 834
Rejestracja: 05 maja 2008, 13:55
Imię: Robert
Auto: Astra F
Silnik: 1.8 16V X18XE
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

#56

Nieprzeczytany post autor: Robcio »

podepne sie pod ten temacik z moją dziwna sytuacją :)

mianowicie jeździełem autkiem wszystko było ok i wczoraj odpalajac rano zauważyłem ze cos lekko gorzej odpalił i miałem wrażenia ze podświetlenie zegarów również troszke słabiej świeci ... i jak sie ciemno zrobiło zauwazyłem ze światła cos na różto świecą, słabo świeciły .... ale pomyślałem ze pewnie mam zwidy jakies i jade dalej ... nagle światła zgasły... zapaliła sie kontrolka od ABS następnie od poduszki i następnie check sie zapalił... samochod jechał bez problemu jednak gdy go zgasiłem juz go nie uruchomiłem.... spojrzałem na akumulator a tam zobaczyłem czarna diode (rozładowany) ... dzisiaj będę sprawdzał czy altek ładuje i co z tym akusem jak go naładuje oczywiście :)

myślicie ze go szlak trafił dodam ze to akus firmy DELPHI i ma 3 lata
Moja Asterka Hachback: [External Link Removed for Guests]
Naklejki na Tylną Boczna Szybe [External Link Removed for Guests]

GG: 4248226, tel. 505-816-217

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#57

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Aku raczej ok skoro mowisz ze stopniowo gasly swiata. Jakby bylo po nim , to juz po chwili my wysiadl.

Oczywiscie naladuj akumulator odpowiednim pradem przez dluzsza chwile. Prad 5-7A przez kilka godzin. Jezeli to mozliwe odkrec korki i sprawdz poziom elektroliu. W raze malego poziomu dolej wody destylowanej.
A nastepnie sprawdz ladowanie. Mysle , ze alternator przestal ladowac. Jak sprwawa z kontrolka??

Wiecej pomyslow postaramy sie ci podac po tym jak zmierzysz napiecia ladowania i akumulatora.
Bez tych pomiarow nic nie da sie wymyslic.

adams

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 25 sie 2008, 15:22
Imię: Adams
Auto: ASTRA G
Silnik: Y17DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#58

Nieprzeczytany post autor: adams »

Panowie miałem dość...

Ile można się męczyć i zastanawiać z tym czy odpali czy nie odpali, ładuje czy nie... ehhh

Świece żarowe zmienione. W niedziele kupiłem akumulator Centra Plus 71 Ah 670A.
Wczoraj odebrałem auto od elektryka. W sobote spalilem rozrusznik, a jak dałem autko do elektryka to powiedziałem żeby zrobił porządek z alternatorem.

W rezultacie mam lekki rozruch, ładowanie 14,2 V przy włączonych światłach, nawiewie i radiu :mrgreen: i wspomaganie odrazu się załącza a nie dopiero po wzbudzeniu alternatora...
Konfiguracja PC i ROUTERÓW - Neostrada, Netia, Chello, Aster, Multimedia 790-012-672

Awatar użytkownika
lukas222

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 03 lut 2009, 7:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#59

Nieprzeczytany post autor: lukas222 »

Witajcie, nie mam juz pojęcia co ty może być. Astra H 2004, 1,7 CDTI. Mam nowy regulator napięcia i układ diodowy. Po wyjeździe z garażu -100 m na parking wyłaczam silnik i nie mogę juz odpalić. Było tak kilka razy. Brak objawów rozładowania akumulatora ( 12, 3 - 12,6). Prąd ładowania na odpalonym silniku 14, 2-3.możliwe odpalenie zaledwie po dotknięciu wyłacznie z kabla. To juz drugi regulator. Może ktoś mnie poratuje i powie co jest nie tak.

Awatar użytkownika
Andrew

ex-Staff
Posty: 2912
Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
Imię: Andrzej
Auto: Szwedzkie
Silnik: Fiata
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami

#60

Nieprzeczytany post autor: Andrew »

lukas222, Sprawdź jaki jest pobór prądu przy pracującym silniku, prawdopodobnie jakiś odbiornik będzie pożerać prąd.
SAAB, born from jets, killed by assholes

Zablokowany