Astra G -jak zrobić aby światła stopu były w osobnym miejscu
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 13 sie 2007, 9:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Astra G -jak zrobić aby światła stopu były w osobnym miejscu
witam,
już od dawna zastanawiałem się jak to jest, że w vectrze B która była starszą konstrukcją potrafiono zrobić osobno po dwie tylne żarówki w każdym kloszu światła pozycyjnego a oprócz tego osobną żarówkę światła stopu - co moim zdaniem jest dużo lepsze niż żarówki dwu-włóknowe, w astrze G już nie potrafiono tego zrobić.
Niedawno brat zauważył jednak astre z zastosowanym podziałem na osobny stop.
Robił ktoś taką przeróbkę?
Propozycja padła taka - do Astry G kupić prawy klosz od Astry G z UK - w tym momencie z prawej strony będzie miejsce na żarówkę przeciwmgielną.
Założyć ten klosz
»w miejscu gdzie obecnie jest światło pozycyjne - zostawić je tam
»w miejsce świateł przeciwmgielnych - włożyć żarówkę pod osobne światło stopu (z lewej normalnie ona była, z prawej powstałoby miejsce zakładając brytyjski klosz)
»natomiast w lewym świetle tam gdzie przedtem było światło pozycyjne i stop - pod włókno stopu podłączyć zasilanie światła przeciwmgielnego (stop i przeciwmgielne chyba ma tą samą moc?)
Co Wy na to? praktykował ktoś coś takiego? Może jest inny sposób?
pozdrawiam
soko
już od dawna zastanawiałem się jak to jest, że w vectrze B która była starszą konstrukcją potrafiono zrobić osobno po dwie tylne żarówki w każdym kloszu światła pozycyjnego a oprócz tego osobną żarówkę światła stopu - co moim zdaniem jest dużo lepsze niż żarówki dwu-włóknowe, w astrze G już nie potrafiono tego zrobić.
Niedawno brat zauważył jednak astre z zastosowanym podziałem na osobny stop.
Robił ktoś taką przeróbkę?
Propozycja padła taka - do Astry G kupić prawy klosz od Astry G z UK - w tym momencie z prawej strony będzie miejsce na żarówkę przeciwmgielną.
Założyć ten klosz
»w miejscu gdzie obecnie jest światło pozycyjne - zostawić je tam
»w miejsce świateł przeciwmgielnych - włożyć żarówkę pod osobne światło stopu (z lewej normalnie ona była, z prawej powstałoby miejsce zakładając brytyjski klosz)
»natomiast w lewym świetle tam gdzie przedtem było światło pozycyjne i stop - pod włókno stopu podłączyć zasilanie światła przeciwmgielnego (stop i przeciwmgielne chyba ma tą samą moc?)
Co Wy na to? praktykował ktoś coś takiego? Może jest inny sposób?
pozdrawiam
soko
Spalanie asterki możesz podejrzeć tutaj -->[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 16 sie 2008, 16:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: rzeszów
- Kontakt:
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 13 sie 2007, 9:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Połaniec
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Zrobic da sie wszystko. Tylko zastanow sie jak to ma sie potem do spraw homologacyjnych. To wazna sprawa. W twoim opisie wszystko sie zgadza i bedzie dzialac. Tylko nie wiem czy aby swiatlo przeciwmgielne nie musi byc w oddzielnym koszu wzgledem pozycyjnych.
A tak ogolni epytajac. Co ci przeszkadza zespolenie pozycyjnych i stopu?? W bardzo wielu autkach tak jest i spisuje sie dobrze.
A tak ogolni epytajac. Co ci przeszkadza zespolenie pozycyjnych i stopu?? W bardzo wielu autkach tak jest i spisuje sie dobrze.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 13 sie 2007, 9:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
jesli chodzi o przeciwmgielne to by trzeba bylo w przepisach poszperac...
a co mi przeszkadza? a no niby nic... ale pojeździj sobie troche po mieście... ostatnio robię sporo jak na mnie kilometrów w samym mieście. DUŻO łatwiej zauważyć światło stopu które zapala się jako osobna żarówka, bądź też mocniej zapala się jedna z dwóch żarówek, czy np część diód w lampie - jak np w Lagunie III...
moim zdaniem to nie wytyczna bezpieczeństwa, ale gdyby każde auto tak miało było by lepiej.
a co mi przeszkadza? a no niby nic... ale pojeździj sobie troche po mieście... ostatnio robię sporo jak na mnie kilometrów w samym mieście. DUŻO łatwiej zauważyć światło stopu które zapala się jako osobna żarówka, bądź też mocniej zapala się jedna z dwóch żarówek, czy np część diód w lampie - jak np w Lagunie III...
moim zdaniem to nie wytyczna bezpieczeństwa, ale gdyby każde auto tak miało było by lepiej.
Spalanie asterki możesz podejrzeć tutaj -->[External Link Removed for Guests]
- Andrew
- Posty: 2912
- Rejestracja: 21 wrz 2007, 17:44
- Imię: Andrzej
- Auto: Szwedzkie
- Silnik: Fiata
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Za 7 górami, za 7 lasami
Co do przeróbek widziałem auto co zamiast przeciwmgielnych miał stop, postuj swiecił osobno no i oczywiscie miał załozoną osobna lampe do przeciwmgielnych.
Teraz kiedy jezdzi sie na swiatłach trudno czasami odróznić swiatła stopu od postojowych i dlatego wiekszość aut wyposarzonych trzecie swiatło stopu i mysle ze zastosownie takiego swiatła rozwiaze Twój problem.
Teraz kiedy jezdzi sie na swiatłach trudno czasami odróznić swiatła stopu od postojowych i dlatego wiekszość aut wyposarzonych trzecie swiatło stopu i mysle ze zastosownie takiego swiatła rozwiaze Twój problem.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 13 sie 2007, 9:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 paź 2008, 19:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Sonko , pomysł bardzo dobry . Wcześniej miałem Vectrę B i tam na górze był stop a na dole pozycyjne i to miejsce na pozycyjne podzielone na poł i dwie zarowki takze jesli jedna sie spaliła to nie tracilismy swiatła z jednej ze stron . A w asterce jak spali sie zarówka to nie ma i stopu i pozycyjnego z jednej strony . Dla mnie dobry pomysł z tą lampą z UK . Zycze pomyślnej pracy przy realizacji tego projektu . Pochwal sie póżniej fotkami prosze.soko pisze:panowie mam seryjne trzecie światło... ale nadal śmiem twierdzić że lepiej widać, jak światło stopu w kloszu zapala się dodatkowo...