dziwne kody usterek i powazny problem

Awatar użytkownika
szatek

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2008, 9:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

dziwne kody usterek i powazny problem

#1

Nieprzeczytany post autor: szatek »

Witam.

Mam Asterkę 1.4 16V 66kW, 90KM kombi 1996r. Ma dosyc uciazliwy problem, a mianowicie klopoty z rozruchem. Bardzo ciezko odpala. Rozrusznik kreci dobrze, tylko czasami jakby cos go zblokowalo. Nie odpala, czesto strzela w wydech, przekaznik pompy "tyka" caly czas. Swiece nowe, aparat zaplonowy nowy. Na diagnostyce powiedzieli, ze to czujnik polozenia walu. Niestety wymiana nic nie pomogla. Jak odpali w koncu to najczesciej chodzi na 3 gary i swieci CHECK ENGINE. Dopiero powyzej 3000 obrotow zaskakuje 4-ty gar. Natomiast "na pych" odpala odrazu i pracuje dobrze, nie swieci wtedy CHECK ENGINE i dziala na wszystkie gary. niestety po kilku minutach jazdy znowu pojawia sie ta kontrolka i silnik znowu zaczyna kiepsko dzialac. Kody które odzcytałem metoda blyskow tez sa dziwne. Nie moge ich odszyfrować:
10352
16102
1021010
10351
102310
10335
10115
101310
101210

O co w tym chodzi. Panowie pomocy! Ja juz wymiekam.

Pozdrawiam
--------
szatek
--------

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Dziwne kody, zamiast 10 nie powinno być 0?

Awatar użytkownika
TonaTom

Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 13 lip 2008, 15:40
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: TonaTom »

szatek pisze:Witam.

10351 - Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 1 + 4 za niskie napięcie
16102 - Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego
1021010 - Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
10352 - Usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu - cylinder 2 + 3 za niskie napięcie
102310 - Przekaźnik pompy paliwa
10335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A"
10115 - Czujnik temperatury silnika
101310 - Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
101210 - Czujnik położenia przepustnicy
Przetłumaczyłem co znaczy poszczególny kod... Ale więcej nie mogę ci powiedzieć bo sam nie wiem...

Powodzenia...

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Dzieki.
Ja bym zaczął od podmiany czujnika wału i DIS-a.
Właściwie, popsuty jest jeden z tych elementów, ale to już doświadczalnie trzeba sprawdzić który.
A jeszcze wcześniej trzeba przeczyścić wszystkie złącza elektryczne pod maską, z masami włącznie.

Awatar użytkownika
szatek

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2008, 9:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: szatek »

Dzieki Panowie za podpowiedzi.

O ktory czujnik walu chodzi? Ten na dole? Jezeli tak to jest juz trzeci z kolei i nie ma zadnej zmiany. A co to jest ten DIS.

Pozdrawiam
--------
szatek
--------

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

DIS to cewka, z niej wychodzą przewody zapłonowe na świece.
A czujnik ten na dole, jak zmieniałeś, to teraz DIS na tapetę weź.

Awatar użytkownika
szatek

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2008, 9:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: szatek »

DIS wymieniony na nowy i dalej to samo.

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

A styki czyste?
Przewody idące do disa nie mają zwarcia?

Awatar użytkownika
szatek

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 19 lis 2008, 9:23
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: lubuskie
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: szatek »

Styki czyscilem wczesniej. Sprawdze jeszcze raz. I posprawdzam czy nie ma nigdzie zwarcia.

ja37

V.I.P.
Posty: 6031
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 13 razy
Pomocny: 129 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Chcesz schemat wiązki silnika?
Może będzie ci łatwiej?

Błędy od zapłonu ewidentnie wskazują na DIS, albo jego okablowanie.
Pod warunkiem, że czujnik wału naprawdę jest ok.

Zaraz, zaraz, przed DIS-em masz moduł zapłonu, jego kable sprawdź, może on coś szwankuje.
[External Link Removed for Guests]

Zablokowany