[Astra F] Moc żarówek w TID-zie
- Tbg
- Posty: 1146
- Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
- Auto: VC
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA
[Astra F] Moc żarówek w TID-zie
Witam. Chciałbym zapytać jaki dokładnie symbol i moc posiadają diody (żaróweczki) z ASTRY F ( TID ). Te na załączonym zdjęciu (zielone)
[External Link Removed for Guests]
Poprawiłem tytuł
Thomas87
[External Link Removed for Guests]
Poprawiłem tytuł
Thomas87
Ostatnio zmieniony 03 lut 2009, 0:17 przez Tbg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Końcówka tej żarówki jest identyczna jak w R5/T5, z tym że bańka jest troszeczkę szresza niż w żarówkach podświetlających konsolę. W związku z czym żarówka może mieć minimalnie większą moc.
Sama żarówka jest na stałe przylutowana do oprawki. Jeśli chcesz to wymienić, załóż "R5/T5 w oprawkach" (sprzedają to na alledrogo), albo jeśli masz bez oprawki - wyciągnij ze starej oprawki żarówkę wraz ze "skrzydełkami", odetnij żerówkę i przylutuj nową.
Sama żarówka jest na stałe przylutowana do oprawki. Jeśli chcesz to wymienić, załóż "R5/T5 w oprawkach" (sprzedają to na alledrogo), albo jeśli masz bez oprawki - wyciągnij ze starej oprawki żarówkę wraz ze "skrzydełkami", odetnij żerówkę i przylutuj nową.
- Tbg
- Posty: 1146
- Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
- Auto: VC
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA
Kurcze bajer, wykręcić i wkręcić nową diodę Myślałem, że jest troche problemów przy tym ale teraz luxus na biało świeci
A chciałem zapytać jeszcze czy w pokrętłach od nawiewu też tak jest? Że wykręcam i przykręcam? W ogóle ile tam diód wchodzi na te 3 pokrętła bo jeszcze nie miałem okazji tego rozkręcić? Będą problemy? Nie chcę bawić się w żadne diody, lutowania, oporniki tak jak na Autokąciku, po prostu chcę wymienić żarówki. Będzie łatwo jak z TIDem?
A chciałem zapytać jeszcze czy w pokrętłach od nawiewu też tak jest? Że wykręcam i przykręcam? W ogóle ile tam diód wchodzi na te 3 pokrętła bo jeszcze nie miałem okazji tego rozkręcić? Będą problemy? Nie chcę bawić się w żadne diody, lutowania, oporniki tak jak na Autokąciku, po prostu chcę wymienić żarówki. Będzie łatwo jak z TIDem?
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jest bardzo podobnie. Z jedną różnicą - tam są żarówki R5/T5 bez oprawek, wciskane w zaciski. Cała sztuka polega na rozebraniu konsoli, wymiana żarówek zajmue niecałą minutę (czasem nie chcą wyjść). Dwie żarówki podświetlają pokrętła, jedna jest we włączniku ogrzewania tylnej szyby i jedna we włączniku obiegu zamkniętego. W sumie na całą konsolę - 4 żarówki.
Jeśli chcesz mieć konsolę na biało i nic nie lutować kup dwie
[External Link Removed for Guests] diody.
Jeśli chcesz tylko wymienić żarówki, szukaj [External Link Removed for Guests]
Efekt jaki uzyskasz przy diodach będzie taki:
Na tym zdjęciu pokrętło temperatury jest przerobione zmodyfikowanym sposobem jaceq_p z autokącika, a pozostałe pokrętła są podświetlane przez dwie diody wstawione w miejsce oryginalnych żarówek.
Tu z kolei trzecie pokrętło też jest już przerobione. Jak widać różnica jest duża. Polecam się zastanowić nad zabawą w lutowanie, bo efekt jest tego wart
Co ciekawe taki efekt uzyskałem bez wymontowywania pokręteł i odpinania linek. Skończę środkowe pokrętło to zrobię do tego tutorial
Jeśli chcesz mieć konsolę na biało i nic nie lutować kup dwie
[External Link Removed for Guests] diody.
Jeśli chcesz tylko wymienić żarówki, szukaj [External Link Removed for Guests]
Efekt jaki uzyskasz przy diodach będzie taki:
Na tym zdjęciu pokrętło temperatury jest przerobione zmodyfikowanym sposobem jaceq_p z autokącika, a pozostałe pokrętła są podświetlane przez dwie diody wstawione w miejsce oryginalnych żarówek.
Tu z kolei trzecie pokrętło też jest już przerobione. Jak widać różnica jest duża. Polecam się zastanowić nad zabawą w lutowanie, bo efekt jest tego wart
Co ciekawe taki efekt uzyskałem bez wymontowywania pokręteł i odpinania linek. Skończę środkowe pokrętło to zrobię do tego tutorial
- Tbg
- Posty: 1146
- Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
- Auto: VC
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA
Aha czyli mówisz, że 4 zwykłe diody LED T5 mi wystarczą? Akurat mam kilka białych to jutro to rozkręcę bo wszystko popalone Rozumiem, że wyciągam stare żarówki z oprawek i wkładam te diody? Czy są po drodze jakieś trudności? Oprócz samego wyciągnięcia całej tej konsoli, rozkręcenie kierownicy, nagrzewnicy środkowej itd...
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Tak, 4 wystarczą. W sumie wszystko jest dokładnie opisane na autokąciku, trochę bez sensu by było jeszcze raz pisać.
Jeśli zdechły wszystkie, zacznij od [External Link Removed for Guests] . Zajmuje chwilkę, a od razu widzisz efekt Tylko mam taką uwagę, w mojej Asi ta żarówka za cholerę nie chciała wyjść z oprawką. Chciałem pociągnąć za ten plastik w którym siedziała - pękł, ale nie dał się ruszyć. W końcu złapałem kombinerkami za żarówkę, gniątąc przy okazji bańkę. Następnie złapałem za żarnik - i dopiero wtedy wyszła. Tak więc jeśli masz problem z wyciągnięciem tego, od razu łap za żarówkę. Szkoda plastiku...
Jak wyjmiesz żarówkę, wsadź diodę i przekręć zapłon. Świeci? Dobrze. Nie świeci? Włóż na odwrót. Żarówka świeci bez względu na sposób włożenia, dioda ma katodę i anodę, więc musi być odpowiednio włożona.
Teraz ciekawostka - czemu te żarówki się tak psują? Bo świecą się zawsze gdy jest włączony zapłon, bez względu na to czy ogrzewanie działa, czy nie... Dlatego żeby sprawdzić czy świeci, nie musisz wkładać całego włącznika z powrotem.
Konsola:
Instrukcja demontażu konsoli jest [External Link Removed for Guests]
Koniecznie przeczytaj cały opis,bo nie wszystko jest na fotach. Generalnie największa trudność , przynajmniej u mnie jest z wyjęciem... radia. Jakieś takie mam stare Sony, blaszki blokujące łatwo puszczają, ale za to klinują się kostki ISO.
Po odkręceniu wszystkich wspomnianych w tutorialu śrub obudowa ładnie schodzi. Będzie się trzymać tylko na wiązce przewodów włącznika awaryjnych. Cholernie trudno to odpiąć, polecam nie ruszać. Ja na czas pracy przywiązałem konsolę do kierownicy Żarówki masz zaznaczone na fotce, po wymianie zapłon. Jak coś nie świeci, wkładasz na odwrót.
Włącznik obiegu zamkniętego: pociągnij włącznik do siebie, albo podważ śrubokrętem. Ładnie wychodzi. Pod nim znajduje się taki mały krążek. Nie zgub go, bo będziesz miał problem. Żarówkę widać po zdjęciu włącznika. U mnie cała obudowa od niej była połamana, a sama żarówka przywarła do styków. Znowu musiałem ją kruszyć, ale w końcu wyszła. Generalnie jak masz pensetę to chwyć za żarówkę i ciągnij. Albo wyjdzie, albo się zgniecie i wtedy wyciągniesz resztki za żarnik.
Jeśli zdechły wszystkie, zacznij od [External Link Removed for Guests] . Zajmuje chwilkę, a od razu widzisz efekt Tylko mam taką uwagę, w mojej Asi ta żarówka za cholerę nie chciała wyjść z oprawką. Chciałem pociągnąć za ten plastik w którym siedziała - pękł, ale nie dał się ruszyć. W końcu złapałem kombinerkami za żarówkę, gniątąc przy okazji bańkę. Następnie złapałem za żarnik - i dopiero wtedy wyszła. Tak więc jeśli masz problem z wyciągnięciem tego, od razu łap za żarówkę. Szkoda plastiku...
Jak wyjmiesz żarówkę, wsadź diodę i przekręć zapłon. Świeci? Dobrze. Nie świeci? Włóż na odwrót. Żarówka świeci bez względu na sposób włożenia, dioda ma katodę i anodę, więc musi być odpowiednio włożona.
Teraz ciekawostka - czemu te żarówki się tak psują? Bo świecą się zawsze gdy jest włączony zapłon, bez względu na to czy ogrzewanie działa, czy nie... Dlatego żeby sprawdzić czy świeci, nie musisz wkładać całego włącznika z powrotem.
Konsola:
Instrukcja demontażu konsoli jest [External Link Removed for Guests]
Koniecznie przeczytaj cały opis,bo nie wszystko jest na fotach. Generalnie największa trudność , przynajmniej u mnie jest z wyjęciem... radia. Jakieś takie mam stare Sony, blaszki blokujące łatwo puszczają, ale za to klinują się kostki ISO.
Po odkręceniu wszystkich wspomnianych w tutorialu śrub obudowa ładnie schodzi. Będzie się trzymać tylko na wiązce przewodów włącznika awaryjnych. Cholernie trudno to odpiąć, polecam nie ruszać. Ja na czas pracy przywiązałem konsolę do kierownicy Żarówki masz zaznaczone na fotce, po wymianie zapłon. Jak coś nie świeci, wkładasz na odwrót.
Włącznik obiegu zamkniętego: pociągnij włącznik do siebie, albo podważ śrubokrętem. Ładnie wychodzi. Pod nim znajduje się taki mały krążek. Nie zgub go, bo będziesz miał problem. Żarówkę widać po zdjęciu włącznika. U mnie cała obudowa od niej była połamana, a sama żarówka przywarła do styków. Znowu musiałem ją kruszyć, ale w końcu wyszła. Generalnie jak masz pensetę to chwyć za żarówkę i ciągnij. Albo wyjdzie, albo się zgniecie i wtedy wyciągniesz resztki za żarnik.
- Tbg
- Posty: 1146
- Rejestracja: 08 paź 2008, 23:37
- Auto: VC
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: TARNOBRZEG/W-WA
No dobra TID załatwiony, teraz czas na konsolę [External Link Removed for Guests]
A mam takie pytanie, przy okazji chciałbym zrobić tak żeby też podświetlenie przycisku do otwierania popielniczki świeciło + ten taki okrągły pasek, mógłby ktoś napisać jak to zrobić mniej więcej bo na Autokąciku nie znalazłem tutka albo ślepy jestem ; P
:>
A mam takie pytanie, przy okazji chciałbym zrobić tak żeby też podświetlenie przycisku do otwierania popielniczki świeciło + ten taki okrągły pasek, mógłby ktoś napisać jak to zrobić mniej więcej bo na Autokąciku nie znalazłem tutka albo ślepy jestem ; P
:>
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 05 sty 2008, 23:54
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 gru 2008, 14:20
- Imię: Hubert
- Auto: Astra F HB
- Silnik: X16SZ
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
-
- Posty: 23
- Rejestracja: 05 sty 2008, 23:54
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt: