[Astra F] Jaki model alternatora bosch w x16sz z 93r

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: suchy »

Piterw pisze:ogólnie to tragedia alternator wymontować
Kolega raczy żartować...
wymontować filtr powietrza, poluźnić napinacz (klucz 15, kręcić w prawo) zsunąć pasek, odkręcić łapkę mocującą altek do kolektora, poluźnić łapkę na bloku (od altka odkręcić) poluźnić śrubę na dole, odchylić altka i odkręcić śrubę całkowicie (ma łeb TORX, nasadka chyba E12, ale dopasujesz zwykłą 6-kątną) wysunąć alternator z dolnego uchwytu, obrócić i odkręcić nakrętki przewodów...

ja mam jeszcze w tym miejscu parownik LPG i poradziłem sobie...

poglądowe foto
[External Link Removed for Guests]
jestem już stary...

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Jakie powinny być włąsciwe wskazania na alternatorze? i ma łączeniu aku-karoseria, karoseria-silnik, silnik alternator?

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Zarowno napiecie mierzone miedzy obudowa alternatora, a jego wyjsciem, oraz na slupkach olowiowych akumulatora powinny pod obciazeniem( standrdowo swiatla mijania+ nadmuch na 2/3 biegu) i wolnych obrotach zawierac sie w przedziale 14V-14,4V. Naprawde gorna granica napiecia to 14,5V.
NA przewodach laczacych karoserie i plusy nie powinno byc spadkow napiec. Mierzac omomierzem miedzy slupkiem olowiowym akumulatora i obudowa alternatora omomierz powinien wskazywac ZERO. Marketowe multimetry na ogol pokazuja ok 0,5 Ohm. Aby wykluczyc blad nalezy przed pomiarem zewrzec koncowki miernika razem. Wtedy dostajemy poglad ile opornosci ma sam miernik. Pomiar masy nie powinien byc wiekszy niz wskazanie samego omomierza.

Co do napiec.
Pomiar dokonujemy woltomierzem (jezeli marketowy multimert to zakres do 20VDC)
1. slupki akumulatora- 14,0-14,4V
2. obudowa alternatora- wyjscie alternatora- dokladnie tyle samo.
3. slupek MINUS akumulatora- obudowa alternatora- 0V
4. Slupek PLUS akumulatora-wyjscie alternatora- 0V

Jezeli w 3 ostatnich przepadkach sa roznice tzn. ze na polaczeniach nie ma dosc dobrego styku.Trzeba sie tym zajac.

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Jeszcze jedno-z tego co widziałem to alternator jest podłączony pod dwa druciki i jeden duży ( czyli mase tak?) żeby sprawdzić go wg wskazówek to miernik mam podłączyć do czerwonego i tego dużego ?Czy kable łączace z karoserią sa jakoś ukryte? jeśli będą różnice to najpierw mam przeczyćić tzw wtyki żeby dobrze łączyły?

[ Dodano: 2008-12-10, 13:41 ]
chyba walnałem sie w pisaniu-obudowe alternatora mam podłączyć pod czerwony?

[ Dodano: 2008-12-10, 13:43 ]
koejny błąd-czerwony to plus tak?

[ Dodano: 2008-12-10, 14:05 ]
juz wszystko jasne troche sie zakreciłem. O wynikach sprawdzania poinformuje

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Na ogol alternator jest przykrecany w oplach na tulejach plastikowych do mocowania. Wobec tego poprowadzona jest plecionka do lapy alternatora i uchwytu ktory przykrecony jest do bloku silnika. Blok silnika polaczony jest plecionka z karoseria. O ile dobrze pamietam to w moim jest miedzy skrzynia biegow, a karoseria tuz obok lewego przedniego kola.Natomiast karoseria polaczona jest przewodem/plecionka ( nad lub obok Lewego reflektora ) z klema i slupkiem MINUS akumulatora. To jest cala Masa pojazdu. Na tych wszystkich laczeniach moze byc korozja.Wiaze sie to z utrudnionym zapalaniem( opor dla pradu rozrusznika) i niedostateczym ladowaniem akumulatora.
Plus to nawet nie wiem jak idzie w astrze bo sie nie bawilem. Dalem odrazu nowy gruby przewod z klemy PLUS do wyjsia alternatora. O ile dobrze pamietam podlaczony byl do wyjscia alternatora ROZOWY (moze 16 lat temu byl oryginalnie w kolorze czerwonym :) ) przewod 4mm2.

Wg. mnie powinno byc tak:
plecionka (moze byc lub niekoniecznie) - MASA( laczy obudowe alternatora z blokiem silnika)
Gruby Oczko fi 6mm, na ogol czerwony- Wyjscie alternatora. To jest PLUS. Jest on bezpozrednio polaczony ze slupkiem PLUS Akumulatora
Cienki z wsowka/oczko fi 5mm, chyba dwukolorowy. To kontrolka alternatora. Obwod jest zbudowany nastepujaco: PLUS aku- Stacyjka-zarowka-zacisk wzbudzenia alternatora.

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: suchy »

karola44-81 pisze:Na ogol alternator jest przykrecany w oplach na tulejach plastikowych do mocowania
na ogół tak było tam, gdzie alternator służył do napinania paska... miałem tak w kadecie, teraz w obu astrach mam alternator przykręcony bezpośrednio do silnika, mocowanie jest w trzech punktach, z czego to "dolne" jest najsolidniejsze elektrycznie (duże powierzchnie styku)
karola44-81 pisze:Cienki z wsowka/oczko fi 5mm, chyba dwukolorowy. To kontrolka alternatora.
ściślej - wzbudzenie alternatora...
jestem już stary...

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

W dniu wczorajszym sprawdzałem miernikiem napiecie.Sam akumulator jest ok, gdy włącze autko ale bez świateł i nadmuchu to wskazanie jest dobre,gdy włącze to spada do 12 z groszem.Sprawdziłem miernikiem połączenie plusa aku z wyjściem altka i byłom 0v a minus z obudową i też 0v.Niestety nic miernik nie pokazał podczas psradzania samego altka tzn-wejście i obudowa tylko 0 a powinno być inaczej prawda?co powinienem jeszcze raz sprawdzic?

suchy

Astro-maniak
Posty: 741
Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
Imię: Sławek
Auto: astra F caravan '97
Silnik: x16szr
Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: suchy »

Piterw pisze:W dniu wczorajszym sprawdzałem miernikiem napiecie.Sam akumulator jest ok, gdy włącze autko ale bez świateł i nadmuchu to wskazanie jest dobre,gdy włącze to spada do 12 z groszem.Sprawdziłem miernikiem połączenie plusa aku z wyjściem altka i byłom 0v a minus z obudową i też 0v.Niestety nic miernik nie pokazał podczas psradzania samego altka tzn-wejście i obudowa tylko 0 a powinno być inaczej prawda?co powinienem jeszcze raz sprawdzic?
specjalistą nie jestem, ale wg mnie regulator napięcia do wymiany...
jestem już stary...

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

wejście i obudowa tylko 0 a powinno być inaczej prawda?
Jezeli wejscie masz na mysli zlacze lampki/wzbudzenie to podczas pracy powinno byc zyle samo co na wyjsciu/akumulatorze. W momencie gdy przekrecisz kluczyk i zapali sie kontrolka, ale silnik jeszcze nie pracuje to wtedy miedzy wejsciem wzbudzenia, a obudowa powinno my zwarcie do masy.
Wyglada na zo ze szczotki sie skonczyly. Bez obciazenia jeszcze wzbudzenie jakies jestm+, ale pod obciazeniem jest ono niewystarczajace.
gdy włącze autko ale bez świateł i nadmuchu to wskazanie jest dobre
tzn jakie jest to napiecie ??

Sprawdz jakie napiecie jest miedzy wyjsciem alternatora, a jego obudowa pod obciazeniem i bez obciazenia. Czy lampka ladowania dziala poprawnie??

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Powiem tak-podłączyłem miernik do wyjścia-ten czerwony gruby kabel i do obudowy altka i d....nic nie pokazało, w ogóle zero reakcji.Jeśli chodzi o mase to do minusa aku są podłączone dwa najgrubsze kable i mniejsze.I tak sprawdzając na jednym wiekszym pomiar jest a na drugim nic.Jak zachowuje sie kontrolka-otóz po odpaleniu praktycznie nie świeci,jak włącze światła to zaczyna rzarzyc a jak włącze nadmuch itd to jeszcze bardziej.Moze mam jeszcze raz wszystko posprawdzać zeby wykluczyć coś?

Zablokowany