[Astra F] Jaki model alternatora bosch w x16sz z 93r

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

No to sprawa jasniejsza. Kontrolka zarzy jasniej proporcjonalnie do obciazenia.
Niestety ale musisz zmierzyc wszystko i podac nam tu wyniki.
Pomiary oczywiscie napiecia.

1 na slupkach akumulatora
2 na wyjsciu alternatora
3 miedzy slupkiem alternatora MINUS, a ubudowa alternatora
4 Miedzy slupkiem PLUS, a wyjsciem alternatora

Pomiary dokonaj z i bez obciazenia.

Zarzaca sie kontrolka moze miec przyczny:
1 Slaby styk miedzy szczotkami, a pierscieniami slizgowymi
2 Przebita 1 lub wszystkie 3 diody w mostku wzbudzenia
3 Duze spadki napiec miedzy alternatorem, a akumulatorem.
Na to wszystko musisz zwrocic uwage.

Pomiary na akumulatorze i potem na samym wyjscu alternatora pozwola sprawdzic wlasnie czy nie ma spadkow napiecia na przewodach. Jezeli wskazania sa takie same i odbiegaa od normy 14,0V. 14,4V to to oznacza , ze alternator niedomaga. wtedy nalezy sie zajac diagnoza niesprawnoosci.
Jezeli pomiar na alupkach akumulatora jest nizszy niz bezposrednio na wyjsciu alternatora to oznacza spadki napiec na przewodach. Nalezy wtedy wyczycic wszystki epolaczenia, ewentualnie wymienic przewod PLUS miedzy alternatorem, a akumulatorem.
Jezeli taki przepadek ma miejsce to dobrym sposobem okreslenia niedomagania ktorejs lini jest wlasnie momiar miedzy obudowa alt. i MINUSEM akku. Lub Plusem Akk i wyjsciem alt.

Pamietaj jak bedziesz mial pomiary to napisz nam tutaj ich wyniki. Latwiej wtedy nam uzmyslowic sobie co moze byc nie tak.

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

jeszcze jedno-pod alternator mam podłączone dwa przewody i oznaczenia-b+ oraz d+ i wiadomo podłączonie masowe pod silnik obudowy.Pod które przewody mam sie dokładnie podpiąć i z czym je połączyć żeby sprawdzic.Bo ja zielony na maksa.Z tego co zrozumiałem to tak:
akumulator + i -
aku + i wejście altka( duży czerwony kabel)
altek obudowa i - akumulatora
wejscie altka ( czerwony przewód) i obudowa altka?

[ Dodano: 2008-12-17, 14:27 ]
miedzy slupkiem alternatora MINUS, a ubudowa alternatora-gdzie na alternatorze jest minus?
Miedzy slupkiem PLUS, a wyjsciem alternatora-gdzie plus i wyjście?

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

miedzy slupkiem alternatora MINUS, a ubudowa alternatora-gdzie na alternatorze jest minus?
mialo byc slupkiem akumulatora a obudowa alternatora.

Woltomierz przykladasz do:
slupkek + akumulatora i slupek - akumulatora

Alretnator wyprowadzenia ma nastepujace:
obudowa alternatora = MINUS= MASA
Sruba M6 = wyjscie alternatora= PLUS =gruby czerwony przewod
wsowka/srubka M5 = wzbudzenie=podlaczona kontrolka= cienki przewodzik

Pomiar dokonujesz miedzy obudowa, a srubka do ktorej przykrecony jest gruby czerwony przewod.

[ Dodano: 2008-12-17, 14:46 ]
Z tego co zrozumiałem to tak:
akumulator + i -
aku + i wejście altka( duży czerwony kabel)
altek obudowa i - akumulatora
wejscie altka ( czerwony przewód) i obudowa altka?
dobrze kombinujesz. O to wlasnie chodzi

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Witam.Zauważyłem że mam podłaczony akumulator 61ah 540a.Czy to może mieć róznież wpływ?

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Pitrew w jakim sensie pytasz??

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

tyczy się wcześniejszych pytań o alternator bo jeszcze nie sprawdzałem z racji braku garażu miernikiem.Ale możne dzisiaj bo nie chce żeby stanął na drodze

A więc sprawdziłem miernikiem po wielkich trudach i o to efekty:
Sam akumulator +- 12.71
Włączona stacyjka-akumulator 12.71 i spadało
Włączony silnik na luzie - akumulator 14.47
Włączony silnik,światła i nawiew 2/3 14.08 i spadało ciutke do 14.05

Połączenie akumulator + aku+ na włączonym silniku na luzie 0.10
to samo ale na światłach i nawiew 2/3 0.32

Połączenie akumulator - aku- na właczonym silniku na luzie 0.02
to samo ale na światłach i nawiew 2/3 0.07

Altek +/- niewłączony silnik,bez kluczyka w stacyjce 12.84
altek +/- z uruchomioną stacyjką 12.70 i spadało ciut
altek na włączonym silniku na luzie 14.62-14.59
altek na światłach i nawiew 2/3 14.50-14.48
To wszystkie pomiary jakie wykonałem i czekam na opinie co może by przyczyną-tak jak wcześniej opisywałem-kontrolka żarzy coraz mocniej gdy uruchomione więcej rzeczy.Kilka opisów wyżej w wypowiedziach

byłem u mechanika i powiedział że altek ma dobre parametry wiec nie wie czemu kontrolka sie żarzy.podłączyłem dodatkowy przewód i nic-nadal lekko świeci
Ostatnio zmieniony 20 sty 2009, 11:28 przez Piterw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#27

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

Piterw, proponuję abyś podjechał do jeszcze jednego elektryka. I ten niech sprawdzi jeszcze raz alternator ;)

Awatar użytkownika
ks.DOBRODZIEJ

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: ks.DOBRODZIEJ »

Z mojego doświadczenia masz uszkodzony mostek diodowy,jedna z diod nie trzyma parametrów),lub delikatne przebicie na stojanie alternatora.Oczywiście przyjmując że nie ślizga Ci się pasek.

Piterw

Astro-maniak
Posty: 90
Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: Piterw »

Witam.A wiec sprawdziłem jeszcze raz pomiary na samym altku i połączeniu z minusem aku i kontrolką
a wiec pomiar:
kontrolka-masa aku na luzie 14.66-14.62
to samo na światłach i nawiew 14.56-14.53

wejście od aku-masa altek na luzie 14.53
to samo na światłach i nawiew 14.46

połaczenie masa altek minus aku na luzie 0.01
to samo na światłach 0.05

wejście od aku masa altek nie włączony silnik-13 i spada
A moze to coś na kontrolce samej?

[ Dodano: 2009-01-21, 14:02 ]
Jedna z osob dodatkowo mi podpowiedziała że moze coś być na samej kontrolce na wskażnikach.Teraz kwestia jak to sprawdzic-czy jedyna opcja to wyjmowanie zegarów?A czy np pomiar międzi plusem aku a przewodem kontrolki dochodzącej do altka może być pomocny-bo przeciez w ten sposób tez by można sprawdzic miernikiem czy wszystko jest ok?Bo jeśli dodatkowo założyłem kable na plusy i minusy altka i aku powinno dac wyrażny efekt- a to tylko osłabiło troche żarzenie kotrolki hmmm..juz brak pomysłów...

Awatar użytkownika
ks.DOBRODZIEJ

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: ks.DOBRODZIEJ »

Piterw pisze:
A moze to coś na kontrolce samej?

[ Dodano: 2009-01-21, 14:02 ]
Jedna z osob dodatkowo mi podpowiedziała że moze coś być na samej kontrolce na wskażnikach.Teraz kwestia jak to sprawdzic-czy jedyna opcja to wyjmowanie zegarów?A czy np pomiar międzi plusem aku a przewodem kontrolki dochodzącej do altka może być pomocny-bo przeciez w ten sposób tez by można sprawdzic miernikiem czy wszystko jest ok?Bo jeśli dodatkowo założyłem kable na plusy i minusy altka i aku powinno dac wyrażny efekt- a to tylko osłabiło troche żarzenie kotrolki hmmm..juz brak pomysłów...
Tak jak Ci napisałem wyżej,na 99% wasz uwalony mostek diodowy,lub stojan,bo tak właśnie się to objawia.Pomiar pomiędzy + aku a przewodem kontrolki nic nie da,bo do lampki idzie plus przez żarówkę.Jeśli się upierasz możesz sprawdzić,podłączajac żaróweczkę bezpośrednio na altek,tzn cienki kabel z plusowej klemy przecinasz,wlutowujesz jedną nóżkę żarówki,do drugiej nóżki kabelek i do D+ na altku.Ale będzie żarzyć.Pozdrawiam

Zablokowany