[Astra F] Jaki model alternatora bosch w x16sz z 93r
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
[Astra F] Jaki model alternatora bosch w x16sz z 93r
Witam.Zauważyłem żarzącą się kontrolkę aku i najprawdopodobniej to szczotki przy alternatorze.Problem polega na tym że poprzedni właściciel wymieniał alternator na boscha.Jak mogę sprawdzić model żeby pasowały szczotki?Bo już kontrolka daje znać o sobie coraz bardziej a jak włączę wszystko to już mocno świeci.
Poprawiłem tytuł i ort.
Thomas87
Poprawiłem tytuł i ort.
Thomas87
Ostatnio zmieniony 21 sty 2009, 1:34 przez Piterw, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Połaniec
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Sprawdz najpierw polaczenia masowe!!
aku-karoseria
karoseria-silnik
silnik-alternator
Przebadaj droge plus-aku
Jak wygladaja wskazania woltomierza na alternatorze i akumulatorze.
Ciagle mialem problem w omedze. Wymienialem lozyska i regulator alternatoram, a kontrolka mniej lub bardziej zazyla zaleznie od obciazenia. Zdecydowanie pomoglo zalozenie oddzielnych przewodow 6mm2 miedzy klemami i alternatorem. Po jednym nowym kabelku na PLUS i Mase bezpozrenio do alternatora.
W Astrze podobni ezroibilem i jest spokoj z ladowaniem.
Co do regulatora. Najlepiej to go odkrec i wez ze soba do sklepu. Wtedy masz pewnosc doboru co do rozstawu szczotek i moze nawet pradu wzbudzenia.
aku-karoseria
karoseria-silnik
silnik-alternator
Przebadaj droge plus-aku
Jak wygladaja wskazania woltomierza na alternatorze i akumulatorze.
Ciagle mialem problem w omedze. Wymienialem lozyska i regulator alternatoram, a kontrolka mniej lub bardziej zazyla zaleznie od obciazenia. Zdecydowanie pomoglo zalozenie oddzielnych przewodow 6mm2 miedzy klemami i alternatorem. Po jednym nowym kabelku na PLUS i Mase bezpozrenio do alternatora.
W Astrze podobni ezroibilem i jest spokoj z ladowaniem.
Co do regulatora. Najlepiej to go odkrec i wez ze soba do sklepu. Wtedy masz pewnosc doboru co do rozstawu szczotek i moze nawet pradu wzbudzenia.
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Sprawdzałem ze znajomym akumulator-na wyłączonym silniku wskazania ok natomiast jeśli chodzi o odpalony silnik to wskazania są ponizej własciwych więc alternator nie ładuje dobrze bo sam aku jest naładowany.Znajomy mówił że słyszał jak w alternatorze szczotki szorują itd wiec mówił że powinienem wymienić szczotki. POza tym jak rozumiem mam sprawdzic kabel łączący akumulator z karoserią, karoseria silnik i silnik alternator?Bo ja zielony w te klocki jestem.To co sam widziałem to że alternator ma podłączone dwa kable i moja wiedza na tym etapie sie kończy.
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Połaniec
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Czy regulator napiecia jest przykrecany na 2 srubki i mozesz go wyciagnac bez problmow?? Moze i tak byc ze szczotki sa juz podtarte. Ale wtedy wymienia sie caly reg. Zamiennik to koszt max 30 zl.
Czy wyglada mniej wiecej jak ten??
Samo szumienie ze szczotek to mysle malo prawdopodobne, a tym bardziej slyszalne. Jezeli chodzi o szumienie alternatora to na 90% sa to lozyska. Ktore jak maja luz to alternator nie pracuje w 100% poprawnie.
[ Dodano: 2008-12-10, 11:16 ]
W moim przypadku jak juz pojawial sie jakis niepokojacy objaw w ladowaniu to najpoierw czyscilem mase i plus. Wszystko. Ale to Choilernie pracochlonne i moze i tak niedac oczekiwanych efektow.
Poszedlem na skroty i dalem nowe przewody na plus i minus wprost z klem do zaciskow na alternatorze. To dopiero pozwolilo mi spac spokojnie.
A i oczywiscie najlepiej zaczac od sprawdzeniua stanu paska klinowego.
Nawet jak naciagniety tomoze nie dawac rady. Najlepiej dac nowy.
Napisz jakie to wyniki wyszly ci po pomiarach. Pisza ze 13,8 to dolna granica. A ja uwazam ze absolutne minimum szczegolnie na okres zimowy to 14V.Wtedy dopiero daje to dobre podtrzymywanie akumulatora.
Czy wyglada mniej wiecej jak ten??
Samo szumienie ze szczotek to mysle malo prawdopodobne, a tym bardziej slyszalne. Jezeli chodzi o szumienie alternatora to na 90% sa to lozyska. Ktore jak maja luz to alternator nie pracuje w 100% poprawnie.
[ Dodano: 2008-12-10, 11:16 ]
W moim przypadku jak juz pojawial sie jakis niepokojacy objaw w ladowaniu to najpoierw czyscilem mase i plus. Wszystko. Ale to Choilernie pracochlonne i moze i tak niedac oczekiwanych efektow.
Poszedlem na skroty i dalem nowe przewody na plus i minus wprost z klem do zaciskow na alternatorze. To dopiero pozwolilo mi spac spokojnie.
A i oczywiscie najlepiej zaczac od sprawdzeniua stanu paska klinowego.
Nawet jak naciagniety tomoze nie dawac rady. Najlepiej dac nowy.
Napisz jakie to wyniki wyszly ci po pomiarach. Pisza ze 13,8 to dolna granica. A ja uwazam ze absolutne minimum szczegolnie na okres zimowy to 14V.Wtedy dopiero daje to dobre podtrzymywanie akumulatora.
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Z tego co pamietam to na mierniku było około 13.20 czy nawet do 12 z groszem spadało.Z tego co obserwuje po asterce to dłużej zaczyna odpalać itd.Natomiast jeśli chodzi o alternator to skubany jest tak umiejscowiony że nie mam dobrego dojścia.Jest jedna całośc zabudowana.Jeśli dobrze rozumiem to regulator znajduje sie w alternatorze?Jeśli chciałbym sprawdzić alternator to miernik musze podłączyć pod te dwa kabelki które do niego dochodzą?
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
masz taki, jak ja w kombiaku, wymontowałem go niedawno przy okazji wymiany rozrządu i z tego co wiem to do niego jest inny regulator napięcia ze szczotkami niż ten pokazany kilka postów wyżej...Piterw pisze:PQ
nie miałem potrzeby go rozbierać, więc nie powiem ci jak się dostać do regulatora, na pewno nie jest na wierzchu, jak w starszych modelach - chyba kryje się pod tym czarnym plastikiem, ale jak go zdjąć nie powiem bo nie zdejmowałem...
[ Dodano: 2008-12-10, 12:45 ]
na tej aukcji masz regulator pasujący do tego typu alternatorów (moja wiedza opiera się na rysunkach z EPC)
[External Link Removed for Guests]
jestem już stary...
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt: