[Astra F] Koło pasowe alternatora

Tece

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: Tece »

Wiesz co całkiem to możliwe bo jak ostatnio wymieniałem pasek to znajomy elektryk powiedział że na tym kole coś ten pasek nie pasuje a na pozostałych rolkach jest ok. Z numerami będzie troszke ciężko chyba że mi podpowiesz w którym miejscu ich szukać, wezme latarke i popatrze. Jeśli w gre wchodziłaby wymina koła na wielorowkowe to jak to się ma do pozostałych rolek?? Jest to wogóle możliwe??
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jimmy->Alan 18->Alan 28->Alan 87->Jackson->PRO520XL

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

musiałbyś spojrzeć czy pompa wspomagania ma zdejmowane koło, ale raczej nie

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Obrazek
To jest ten twoj alternator??
To jest o ile dobrze pamietam obudowa kompakt czy jakos tak. One maja ten wentylator w obudowie zamontowany. Jakis inny ale jest w srodku.
Na zewnatrz tylko kolo pasowe jest. Sprawdz srednice oski. Pewnie jest 16mm. powinno podejsc kazde kolo pasowe od alternatora z odpowiednia srednica oski.

Awatar użytkownika
ks.DOBRODZIEJ

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: ks.DOBRODZIEJ »

Dziś próbowałem po zdięciu dojść,to jest dość rzadki altek.ale tak jak pisal/la Karola44-81,wentylator jest w środku,i podejdzie prawie każde koło ,tylko żeby się średnica zgadzała.A ten sprzedawca co Ci chciał za 3 stówki sprzedać to pewnie mu chodziło o koło ze sprzęgłem.Pozdrawiam

Tece

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: Tece »

Kurcze nie sądziłem że otrzymam od Was aż tyle informacji za co wielkie Wam dzięki. Znalazłem na allegro takie koło pasowe [External Link Removed for Guests] jak myślicie nada się jeśli oczywiście otwór będzie miał odpowiednią wielkość ??? Boję się tylko że za taką cenę to będzie jakiś bubel... :/
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jimmy->Alan 18->Alan 28->Alan 87->Jackson->PRO520XL

lukaszluk

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 16 sie 2008, 16:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: lukaszluk »

tutaj jest alternator do astry a i kilku jeszcze aut i ma wiatrak ????
zależy od modelu astry i silnika
i roku auta

[External Link Removed for Guests]
Obrazek
Obrazek

Tece

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 14 paź 2007, 9:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Wrocław / Radomsko
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: Tece »

lukaszluk, spoko spoko ten akurat jest tylko do benzyniaków, do diesli też znalazłem tyle że wszystkie z wiatrakiem a ja mam właśnie bez i pytanie dlaczego.Chodzi o to że nie znalazłem na allegro alternatora do diesla bez wiatraka... Tak czy siak pomierze ten swój i kupie koło z otworem a takim właśnie wymiarze, coś mi się wydaję że będzie to właśnie 16mm.
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

Jimmy->Alan 18->Alan 28->Alan 87->Jackson->PRO520XL

lukaszluk

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 16 sie 2008, 16:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: lukaszluk »

Ale ja mam astre 2 1,7td i tez mam bez wiatraka???
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ks.DOBRODZIEJ

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:18
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: ks.DOBRODZIEJ »

Tece pisze:lukaszluk, spoko spoko ten akurat jest tylko do benzyniaków, do diesli też znalazłem tyle że wszystkie z wiatrakiem a ja mam właśnie bez i pytanie dlaczego.Chodzi o to że nie znalazłem na allegro alternatora do diesla bez wiatraka... Tak czy siak pomierze ten swój i kupie koło z otworem a takim właśnie wymiarze, coś mi się wydaję że będzie to właśnie 16mm.


lukaszluk pisze:Ale ja mam astre 2 1,7td i tez mam bez wiatraka???


Bo śmigło jest albo na zewnątrz alternatora albo wewnątrz,zależnie od modelu.

Tece,bierz te koło,nie powinno być problemów,Byle otwór się zgadzał,i mniejwiecej średnica zew.Pozdrawiam

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

Lukaszluk tel naltek z allegro ktorego link podales to jest albo regenerowany albo podrobka alternatora Delco-Remy. U mnie w dieslu taki siedzi. Wyglada identycznie. Moj ma chyba 65A max.

Z tymi kolami pasowymi to jest tak wg. mnie.

Sa to tylko dwie odcisniete na prasie blachy stalowe. Sklada sie je osobno na walku i dociaga nagretka . I tyle.
Problem polega na tym ze sa ustawione na dany wymiar i jak sie przegrzeja , lub podetra to juz nie trzymaja plaszczyzny wzgledem paska. Takie kola sa w kazdym jednym alternatorze montowanym w zachodnim aucie. Czy to jest Renault, VW, Opel czy inne merce. Wgladaja identycznie we wszystkich tych altkach. Jedynym ewenementem z jakim sie spootkalem to w polonezie lub duzym fiacie gdzie jest kolo nitowane na podkladce. Te kola pasowe od Opla czy VW przerabialem ich zastosowanie typowo pod szerokie paski do starych traktorow. Kilka takich alternatorkow zamontowalem. Jak juz pisalem sa dzielone, zeby je przetobic z 9 mm paska na szeroki 13 mm wystarczy miedzy blachy wstawic odpowiednio szeroka podkladke. Dociagnac srube i wio. Niestety w druga strone moze byc problem. Gdy pasek siedzi za luzno w kole pasowym. Ale wtedy osobiscie staram sie zalozyc pasek troche szerszy. Np standart jest 9 mm to szukam takiego 10 mm.


Co do alternatorow. Jezeli nie ma na nim Vacumpompy to w zasadzie sprawa jest otwarta. Zeby tylko mocowania pasowaly. Ale nawet na rozne mocowania znajdzie sie patent. Z tego co wiem to glowna przyczyna zdzierania paskow i psucua sie kol pasowych alternatorow w Astrach jest ich nieliniowosc wzgledem kola pasowego na wale korboym. Pasek idzie pod lekkim katem. Ale jaki problem odkrecic alternator i wycentrowac go troche lepiej przez podlozenie 1 czy 2 podkladek plaskich fi8mm.
Jezeli alternator jest dobrze przykrecony do podstawy i na napinaczu , ma podparcie w 3 punktach to bedzie pracowal niezawodnie.
lukaszluk, spoko spoko ten akurat jest tylko do benzyniaków, do diesli też znalazłem tyle że wszystkie z wiatrakiem a ja mam właśnie bez i pytanie dlaczego.Chodzi o to że nie znalazłem na allegro alternatora do diesla bez wiatraka... Tak czy siak pomierze ten swój i kupie koło z otworem a takim właśnie wymiarze, coś mi się wydaję że będzie to właśnie 16mm.
Jak juz pisalem wczesniej identyczne delco remy jest w moim dieselku.
Altek z twojej fotki Tece mogl byc pierwotnie np w omedze zamontowany. Taki ebyly chyba w B z pozniejszych lat. To chyba byly Bosche. On na 99% byl z kolem wieloklinowym. Ktos przelozyl poprostu tylko kolo pasowe. To jest moje zdani ena temat. Jezeli sie ni ezgadzacie to poprawcie mnie. To moje przemyslenia i wnioski jezeli ktorys z was uwaza ze pisze bzdury prosze o szybkie sprostowanie.
Pozdrawiam.

Zablokowany