problem z wentylatorem chłodnicy

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

można zrobić ale tu już jest więcej kombinowania.

tylko po co chcesz żeby się załączał zaraz po zapaleniu?silnik jak ma za dużą temperaturę to sobie otwiera duży obieg na chłodnicę, czyli od włączenie samochodu nawet jeśli włączysz mu wentylator to i tak nic nie da. już lepiej by było zrobić instalacje 2 biegową wzorując się na tej oryginalnej z opla i tam dobrać odpowiedni czujnik.

jak wentylator działa non stop to za bardzo się zaniża temperatura :/

Andy

Astro-maniak
Posty: 238
Rejestracja: 24 kwie 2007, 21:40
Imię: Andrzej
Silnik: X16SZ
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: Andy »

a poza tym że jest "niedogrzany" to bezsensu go obciążać niepotrzebnym poborem prądu (już światła wystarczą) zauważ że bezpiecznik na wentylator jest sporej wartości u mnie jest to 30A a to jest nie mało ;)

chiken

Astro-maniak
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: chiken »

jak u chyba każdego jest to bezpiecznik 30A :) też nad takim czymś myślałem jak 2 biegi wentylatora, ale wydaje mi się że w niektórych przypadkach nie ma najmniejszego sensu poprawiać fabryki... tak zostało wymyślone i zaprojektowanie, a więc wychodzi na to że tak jest najlepiej
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue :)
LPG-->brak-->i dobrze
===============

Pd24

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2008, 13:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: :p
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: Pd24 »

witam sam nie wiem czy mam problem czy nie :( Niedaleko Chłodnicy zwisają u mnie 3 kostki po stronie kierowcy.Kable dochodzące do nich są jednakowego koloru.Dwie kostki są takie same a trzecia inna i ona wchodzi bez problemu w tamte dwie (jakby była wtyczko). Gdy wepnę to wtyczkę obojętne czy to kostka 1 czy 2. To wentylator zaczyna chodzić po przejściu na zapłon non stop. Gdy sobie zwisają odpięte jest dobrze. Wentylator u mnie zaczyna działać gdy temperatura osiąga 100 stopni.Pytanie do czego są te kostki :?: Mechanik mi powiedział że to zasilanie klimy :roll: Tylko ja jej nie mam i to mi śmierdzi :/

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

Pd24, Być może jakiś poprzedni właściciel zrobił sobie obejście żeby załączać chłodnicę.Klimy nie masz ale możesz mieć przygotowaną instalację pod klimę.
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

Pd24

Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2008, 13:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: :p
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Pd24 »

salus1973, Dzięki ale co z tym ze to załacza zwykły wentylator a to sa fabryczne kostki i kable

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

Ma to tyle wspólnego że przy klimie masz przed chłodnicą silnika chłodnicę klimatyzacji i być może stąd masz te dodatkowe kable załączające wentylator chłodnicy.
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

Zablokowany