•Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest wyłączenie zapłonu.
•Wywołanie kodów usterek z pamięci odbywa się w gniazdku wtykowym tzw. ALDL (Assembly Line Diagnostic Link -złącze diagnostyczne dla potrzeb produkcji i serwisu), które znajduje się pod zaślepką, pomiędzy fotelami kierowy i pasażera.
•W celu uaktywnienia pamięci należy zewrzeć styki 5 i 6. Numeryczne oznaczenie ich jest podane na obudowie gniazda.
•Aby zewrzeć styki, należy w miejsca 5 i 6 włożyć przewód - mostek. Styki te muszą pozostawać zwarte na czas wyświetlania kodów usterek przez lampkę kontrolną.
Uwaga! Styki są bardzo delikatne i łatwo je zgiąć. Ponadto nieumiejętne zwarcie styków doprowadzi w efekcie do powstania niepewnego kontaktu, który może później zakłócić funkcjonowanie pamięci usterek. Dlatego mostkowanie należy wykonać bardzo starannie. Nie wolno zwierać pinów w innej konfiguracji, niż podana na rysunku (tj. 5 i 6), ponieważ istnieje niebezpieczeństwo zwarcia w instalacji.
• Następnie należy włączyć zapłon. Żółta lampka kontrolna "check engine" zaczyna wtedy błyskać, przekazując kody usterek.
• Po przekręceniu stacyjki następuje jedno krótkotrwałe zapalenie się kontrolki "check engine", po czym następuje właściwy kod błędu.
•Na przykład kod 0101: dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i jeden błysk, przerwa 1s, dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa 1s, 1 błyśnięcie lampki **********_*_**********_* dalej, kod 0115 wyświetlony będzie następująco: **********_*_*_*****
Uwaga! W przypadku, kiedy w pamięci sterownika znajduje się kilka usterek, kody wyświetlane są w kolejności - narastająco numerycznie.
•Po zczytaniu błędów należy wyłączyć zapłon.
•Nasadzić zaślepkę na gniazdo wtykowe oraz nałożyć pokrywę maskującą.
•Zapamiętany kod jest automatycznie kasowany, kiedy usterka ta nie wystąpiła już więcej po 30 powtarzających się uruchomieniach silnika (prędkość rozruchu powyżej 450 obr/min). Jeżeli istnieje konieczność natychmiastowego skasowania błędu z pamięci sterownika, np. zaraz po naprawie, należy odłączyć akumulator na kilkadziesiąt sekund.
Uwaga! nie zawsze odłączenie akumulatora spowoduje skasowanie błędu.