Strona 1 z 1

[Astra G] Kody błyskowe

: 03 lut 2009, 12:40
autor: xeroman
Witam Panowie i Panie!
Mam pytanko. Czy w Astrze G jest możliwe odczytanie błedu za pomoca tzw. "kodów błyskowych"? Wiem zę cos takiego jest w F-kach. Po wstrawieniu zworki w odpowiednie miejsce lampka "Check Engine" zaczyna mrógać w odpowiedni sposób. Chciałbym się dowiedzieć czy Aśka G ma tak samo, a jesli tak to gdzie wpinamy zworkę?
Dzięki wielkie za odpowiedź :)

: 03 lut 2009, 13:01
autor: Andrew
W AG nie ma już takiej możliwości, jedynie podpięcie pod komputer.

: 03 lut 2009, 14:12
autor: xeroman
no to źle... :/

: 03 lut 2009, 14:40
autor: wesoł
Jest ale w silnikach z seri X... i tylko w bwnzynowych rzecz jasna. Diesle i benzyny serii Z nie daja sie tak diagnozowac choc niektore benzyny serii Z... poprzez wcisniencie pedalu hamulca i gazu jednoczesnie z przekrecona stacyjka czy jakos tak bo nie pamietam dokladnie. Jest na forach oplowskich opisane co i jak.

: 04 lut 2009, 9:02
autor: mariocccp
Panowie prosze...

•Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest wyłączenie zapłonu.

•Wywołanie kodów usterek z pamięci odbywa się w gniazdku wtykowym tzw. ALDL (Assembly Line Diagnostic Link -złącze diagnostyczne dla potrzeb produkcji i serwisu), które znajduje się pod zaślepką, pomiędzy fotelami kierowy i pasażera.


•W celu uaktywnienia pamięci należy zewrzeć styki 5 i 6. Numeryczne oznaczenie ich jest podane na obudowie gniazda.

Obrazek


•Aby zewrzeć styki, należy w miejsca 5 i 6 włożyć przewód - mostek. Styki te muszą pozostawać zwarte na czas wyświetlania kodów usterek przez lampkę kontrolną.

Uwaga! Styki są bardzo delikatne i łatwo je zgiąć. Ponadto nieumiejętne zwarcie styków doprowadzi w efekcie do powstania niepewnego kontaktu, który może później zakłócić funkcjonowanie pamięci usterek. Dlatego mostkowanie należy wykonać bardzo starannie. Nie wolno zwierać pinów w innej konfiguracji, niż podana na rysunku (tj. 5 i 6), ponieważ istnieje niebezpieczeństwo zwarcia w instalacji.

• Następnie należy włączyć zapłon. Żółta lampka kontrolna "check engine" zaczyna wtedy błyskać, przekazując kody usterek.

• Po przekręceniu stacyjki następuje jedno krótkotrwałe zapalenie się kontrolki "check engine", po czym następuje właściwy kod błędu.

•Na przykład kod 0101: dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa ok. 1 s i jeden błysk, przerwa 1s, dziesięć błyśnięć lampki w odstępach 1/2 s, przerwa 1s, 1 błyśnięcie lampki **********_*_**********_* dalej, kod 0115 wyświetlony będzie następująco: **********_*_*_*****

Uwaga! W przypadku, kiedy w pamięci sterownika znajduje się kilka usterek, kody wyświetlane są w kolejności - narastająco numerycznie.

•Po zczytaniu błędów należy wyłączyć zapłon.

•Nasadzić zaślepkę na gniazdo wtykowe oraz nałożyć pokrywę maskującą.

•Zapamiętany kod jest automatycznie kasowany, kiedy usterka ta nie wystąpiła już więcej po 30 powtarzających się uruchomieniach silnika (prędkość rozruchu powyżej 450 obr/min). Jeżeli istnieje konieczność natychmiastowego skasowania błędu z pamięci sterownika, np. zaraz po naprawie, należy odłączyć akumulator na kilkadziesiąt sekund.
Uwaga! nie zawsze odłączenie akumulatora spowoduje skasowanie błędu.
Kody moge Ci podeslac na mila, robilem to juz w x18xe1.

Pozdro

: 04 lut 2009, 9:55
autor: marian paszek
[External Link Removed for Guests] - moze zadziala metoda z uzupelnienia .
kody tez znajdziesz w linku

: 04 lut 2009, 10:01
autor: Usunięty użytkownik 1683
u mnie w x14 xe nie ma takiej możliwości :/ Nie wyświetla kodów niestety.

: 04 lut 2009, 14:33
autor: xeroman
mariocccp, byłbym wdzięczny :) Zawsze się przyda :) Maila podam Ci na PW :)

: 09 lut 2009, 11:03
autor: ja37
Kody 4-cyfrowe są tu
[External Link Removed for Guests]