[Astra F] brak zaśilania świec żarowych

Awatar użytkownika
phiom

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 lut 2009, 11:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: szczecinek
Kontakt:

[Astra F] brak zaśilania świec żarowych

#1

Nieprzeczytany post autor: phiom »

Posiadam Astrę 1,7 TDS 96r (silnik isuzu) problem polega na tym że sprawdziłem świece, obydwa przekaźniki (żółty- w kabinie przy prawym nadkolu, zielony-obok akumulatora razem z dwoma bezpiecznikami), wszystko sprawne. nie sprawdziłem tylko modułu sterującego (obok żółtego przekaźnika). Doradźcie jak to sprawdzić. Do tego zaczął wariować obrotomierz, choć pasek alternatora jest napięty. Pomocy!!!

Poprawiłem tytuł
Thomas87
Ostatnio zmieniony 04 mar 2009, 23:05 przez phiom, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sova1000

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 17 sie 2008, 8:52
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Sova1000 »

"Wariujący" obrotomierz to jeden z objawów zużytej diody w alternatorze, sprawdź też napięcie ładowania, jeśli będzie zbyt wysokie to sprawa jasna, czeka Cię wizyta u elektryka, koszt kpl ok 140 zł (oryginalne diody)

crazymichael

#3

Nieprzeczytany post autor: crazymichael »

Witam to ja się podłączę i zapytam bo mam identyczną sytuacje ale napięcie ładowania u mnie wynosi 12,5v obrotomierz nie działa chodź były momenty ze podłapywał. Doczytałem się kiedyś ze jeśli napięcie ładowania jest za niskie to wina diod lub stojana natomiast przy za wysokie ładowanie winny jest regulator proszę o wskazówki.

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

wskazowki ...

Zdemointuj na początek regulator z altka ... ocen stan szczotek

JAk szczotki OK albo podmieni regulator i sprawdz co sie zmienilo albo zdemontuj altek i przeprowadz pomiar diod prostownika ...
najlepiej na odpiętych uzwojeniach stojana wtedy dasz rade zmierzyc poprawnie ...
nie zaszkodzi "prześwietlic" diod w prostowniku - czyli sprawdzic pod napieciem ( żarówka pare kabelkow i jakis aku.

Jak zdiagnozujesz uszkodzone mostki prostownicze to do wymiany mostek jak nie to regulatora czasem ale zadko padają uzwojenia stojana/wirnika.

Pozdro

jacek87

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 04 mar 2009, 13:56
Imię: Jacek
Auto: opel astra f kombi
Silnik: 1,7 TD 68km
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: białystok
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: jacek87 »

crazymichael pisze:Witam to ja się podłączę i zapytam bo mam identyczną sytuacje ale napięcie ładowania u mnie wynosi 12,5v obrotomierz nie działa chodź były momenty ze podłapywał. Doczytałem się kiedyś ze jeśli napięcie ładowania jest za niskie to wina diod lub stojana natomiast przy za wysokie ładowanie winny jest regulator proszę o wskazówki.

12,5 V kolego, to wlasciwie nie masz zadnego ladowania,a predzej jezdzisz na samym akumulatorze, ponizej 13,5V jest juz zle, co do niskiego napiecia, to ostatnio mialem problemy z ladowaniem i wlasnie za niskie napiecie i poszedl do wymiany regulator napiecia i szczotki alternatora, najlepiej jedz jak najszybciej do elektryka i zrob to, tylko poszukaj jakiegos dobrego i zaufanego elektryka, o ile znasz takiego, bo jest masa takich, ktorzy moga jeszcze wiekszej biedy narobic, niz jest

Zablokowany