Posiadam Astrę 1,7 TDS 96r (silnik isuzu) problem polega na tym że sprawdziłem świece, obydwa przekaźniki (żółty- w kabinie przy prawym nadkolu, zielony-obok akumulatora razem z dwoma bezpiecznikami), wszystko sprawne. nie sprawdziłem tylko modułu sterującego (obok żółtego przekaźnika). Doradźcie jak to sprawdzić. Do tego zaczął wariować obrotomierz, choć pasek alternatora jest napięty. Pomocy!!!
Poprawiłem tytuł
Thomas87
[Astra F] brak zaśilania świec żarowych
- phiom
- Posty: 2
- Rejestracja: 22 lut 2009, 11:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: szczecinek
- Kontakt:
[Astra F] brak zaśilania świec żarowych
Ostatnio zmieniony 04 mar 2009, 23:05 przez phiom, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sova1000
- Posty: 7
- Rejestracja: 17 sie 2008, 8:52
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poland
- Kontakt:
Witam to ja się podłączę i zapytam bo mam identyczną sytuacje ale napięcie ładowania u mnie wynosi 12,5v obrotomierz nie działa chodź były momenty ze podłapywał. Doczytałem się kiedyś ze jeśli napięcie ładowania jest za niskie to wina diod lub stojana natomiast przy za wysokie ładowanie winny jest regulator proszę o wskazówki.
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
wskazowki ...
Zdemointuj na początek regulator z altka ... ocen stan szczotek
JAk szczotki OK albo podmieni regulator i sprawdz co sie zmienilo albo zdemontuj altek i przeprowadz pomiar diod prostownika ...
najlepiej na odpiętych uzwojeniach stojana wtedy dasz rade zmierzyc poprawnie ...
nie zaszkodzi "prześwietlic" diod w prostowniku - czyli sprawdzic pod napieciem ( żarówka pare kabelkow i jakis aku.
Jak zdiagnozujesz uszkodzone mostki prostownicze to do wymiany mostek jak nie to regulatora czasem ale zadko padają uzwojenia stojana/wirnika.
Pozdro
Zdemointuj na początek regulator z altka ... ocen stan szczotek
JAk szczotki OK albo podmieni regulator i sprawdz co sie zmienilo albo zdemontuj altek i przeprowadz pomiar diod prostownika ...
najlepiej na odpiętych uzwojeniach stojana wtedy dasz rade zmierzyc poprawnie ...
nie zaszkodzi "prześwietlic" diod w prostowniku - czyli sprawdzic pod napieciem ( żarówka pare kabelkow i jakis aku.
Jak zdiagnozujesz uszkodzone mostki prostownicze to do wymiany mostek jak nie to regulatora czasem ale zadko padają uzwojenia stojana/wirnika.
Pozdro
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 04 mar 2009, 13:56
- Imię: Jacek
- Auto: opel astra f kombi
- Silnik: 1,7 TD 68km
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: białystok
- Kontakt:
crazymichael pisze:Witam to ja się podłączę i zapytam bo mam identyczną sytuacje ale napięcie ładowania u mnie wynosi 12,5v obrotomierz nie działa chodź były momenty ze podłapywał. Doczytałem się kiedyś ze jeśli napięcie ładowania jest za niskie to wina diod lub stojana natomiast przy za wysokie ładowanie winny jest regulator proszę o wskazówki.
12,5 V kolego, to wlasciwie nie masz zadnego ladowania,a predzej jezdzisz na samym akumulatorze, ponizej 13,5V jest juz zle, co do niskiego napiecia, to ostatnio mialem problemy z ladowaniem i wlasnie za niskie napiecie i poszedl do wymiany regulator napiecia i szczotki alternatora, najlepiej jedz jak najszybciej do elektryka i zrob to, tylko poszukaj jakiegos dobrego i zaufanego elektryka, o ile znasz takiego, bo jest masa takich, ktorzy moga jeszcze wiekszej biedy narobic, niz jest