[Astra F, G] Centralny zamek na piota STIG

heniek_

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

[Astra F, G] Centralny zamek na piota STIG

#1

Nieprzeczytany post autor: heniek_ »

Witam. Dzisiaj przestał mi działać centralny zamek na pilota. Otworzyłem samochód po 10 minutach zamknąłem drzwi z pilota i później już cisza. Wciskając przyciski na pilocie dioda na pilocie miga ale ze strony centralnego zamka zero reakcji - sprawdzałem na dwóch pilotach. W drzwiach od strony kierowcy jest siłownik master, a w pasażera slave. Jeżeli otworze drzwi z kluczyla od strony kierowcy to otwieraja sie tylko te od kierowcy - z duzym oporem jakby silownik nie reagowal. Plus 12V do centralki jest poprowadzone od skrzynki bezpiecznikow - owiniety bezpiecznik kabelkiem i wlozony w wolne miejsce w skrzynce bezpiecznikow gdzie na stale jest 12V. Masa poprowadzona rowniez z okolic skrzynki bezpiecznikow - przykrecony do blachy. Wypinalem wtyczke z centralki kilka razy ale nic to nie dalo. Sprawdzilem miernikiem jakie dochodzi napiecie do wtyczki ktora wchodzi do centralki. Miernik wskazal odziwo ok 7,5V. Czego to moze byc wina ze nie 12V? Miernik ma slaba baterie wiec nie wiem czy to moze byc wina takiego wskazania. Centralke umiescilem kolo wajchy od otwierania maski. Czy to moze byc spowodowane duza wilgocia? Wiem ze troche malo profejonalnie podlaczenie zasilania oraz umieszczenie w takim miejscu centralki - teraz bym wszystko zrobil inaczej. Ale przeciez przez prawie rok wszystko dzialalo cacy, nawet w najwieksze mrozy.

Prosze o pomoc i rady

Ten model: [External Link Removed for Guests]

Poprawiłem tytuł
Thomas87
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 13:54 przez heniek_, łącznie zmieniany 1 raz.
Astra F 1.4 X14NZ 1998

zbynio_s

Astro-maniak
Posty: 466
Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
Imię: Zbigniew
Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
Silnik: X25XE
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Dys k.Lublina

#2

Nieprzeczytany post autor: zbynio_s »

Generalnie wygląda to na problemy z zasilaniem centralki. Jeżeli otwierasz drzwi kierowcy kluczykiem to powinny otworzyć się też drzwi pasażera. Napięcie które dochodzi do centralki jest za małe, próg zadziałania większości przekaźników wynosi ok. 10v poniżej mogą nie chcieć działać. Sprawdź jeszcze raz dobrze podłączenia, zobacz miernikiem czy w miejscu gdzie podłączasz "+" przy bezpiecznikach na pewno wystepuje 12v czasem różne żeczy się zdarzają.

MlodySZalony

Astro-maniak
Posty: 621
Rejestracja: 24 cze 2008, 22:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: MlodySZalony »

Wejdź do auta, i spróbuj zamknąć auto pilotem, i Słuchaj czy przekaźniki działają w centralce, jeśli pstrykają to może być wina siłownika (master)
[External Link Removed for Guests]

heniek_

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 08 lut 2008, 18:56
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódzkie
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: heniek_ »

Wiec tak, problem rozwiazalem na drugi dzien. Czujki z miernika do wtyczki ktora dochodzi do centralki. Pomiar napiecia jak pisalem 7,5V. Nastepnie minus do wtyczki od centralki a plus bezposrednio do tego miejsca w skrzynce bezpiecznikow. Pomiar 7.5V - czyli to samo. Pozniej masa zlapana w drzwiach a plus z tego miejsca w skrzynce bezpiecznikow. Pomiar 12V !!! I juz bylismy w domu! Wzialem jakis przewodzic i jedna koncowke wlozylem do minusa we wtyczce od centralki. Wtyczke oczywiscie do centralki podlaczylem. Nastepnie drugi koniec tego kabelka doczepilem do drzwi (aby masa byla). Zamek zadzialal! Winna byla oczywiscie zla masa. Masa mialem przykrecona sruba do blachy jakiejs pod skrzynka bezpiecznikow. Ukryta ona byla pod plastikowa oslona od progu kierowcy. Poruszalem kabelkiem i i zalapalo na "stare masie" Widocznie bylo zabrudzone albo zawilgocone. Dzieki Bogu centralny sam zalozylem i wiedzialem gdzie co mialem podlaczone.
Astra F 1.4 X14NZ 1998

Zablokowany