Przerywacz mrugający tylko raz
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 maja 2008, 19:43
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4i
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Gostyń (okolice)
Przerywacz mrugający tylko raz
Witam!
Czy jest jakiś przerywacz (lub inne urządzenie), które po dostarczeniu prądu "mignie" tylko jeden raz?
Może będzie to jaśniejsze jak wytłumaczę do czego mi to potrzebne.
Otóż kupiłem sterownik do centralnego zamka z pilotem, który ma też funkcje mrugania kierunkami. Zamontowałem go, wszystko działa, kierunki migają.
W aucie mam zamontowaną syrenkę, która została mi po starym alarmie. Chciałem ją wykorzystać, żeby pikała podczas zamykania i otwierania samochodu. Podłączyłem pod impuls od kierunków tylko, że ten właśnie impuls jest trochę za długi dla syrenki i dźwięk jaki wydaje jest -że się tak wyrażę- nieładny ;P Chciałbym zamontować coś co skróci ten impuls od kierunków (drugi przerywacz za przerywaczem od kierunków o większej częstotliwości raczej nie wchodzi w grę, bo możliwe, że da efekt podwójnego pikania przy jednym mignięciu kierunkami). Myślę, że napisałem dość zrozumiale o co mi chodzi Ktoś kto się trochę orientuje powinien zrozumieć.
pozdrawiam
Czy jest jakiś przerywacz (lub inne urządzenie), które po dostarczeniu prądu "mignie" tylko jeden raz?
Może będzie to jaśniejsze jak wytłumaczę do czego mi to potrzebne.
Otóż kupiłem sterownik do centralnego zamka z pilotem, który ma też funkcje mrugania kierunkami. Zamontowałem go, wszystko działa, kierunki migają.
W aucie mam zamontowaną syrenkę, która została mi po starym alarmie. Chciałem ją wykorzystać, żeby pikała podczas zamykania i otwierania samochodu. Podłączyłem pod impuls od kierunków tylko, że ten właśnie impuls jest trochę za długi dla syrenki i dźwięk jaki wydaje jest -że się tak wyrażę- nieładny ;P Chciałbym zamontować coś co skróci ten impuls od kierunków (drugi przerywacz za przerywaczem od kierunków o większej częstotliwości raczej nie wchodzi w grę, bo możliwe, że da efekt podwójnego pikania przy jednym mignięciu kierunkami). Myślę, że napisałem dość zrozumiale o co mi chodzi Ktoś kto się trochę orientuje powinien zrozumieć.
pozdrawiam
- silvo44
- Posty: 2092
- Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
- Imię: silvo44
- Auto: AF/VC
- Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: OLKUSZ
- Pomocny: 1 raz
... i wkurzała sąsiadów... da sie zauważyć ostatnio, że alarmy nie pikają.... niektóre przy aktywacji lub wyłączaniu nawet wyją(oprócz tego, że właściciel nie umie sie nim posługiwać...) - to jakies niedorobione starocie...focus pisze:Chciałem ją wykorzystać, żeby pikała podczas zamykania i otwierania samochodu
... jak nie chcesz mieć wrogów to nie montuj ,,pikania''....
... w zupełności wystarczy, że alarm działa - po co ma o tym wiedzieć pół osiedla to nie wiem.... Pozdro...
[External Link Removed for Guests]
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
Pozdrawiam z prawego fotela L-ki
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 maja 2008, 19:43
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4i
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Gostyń (okolice)
Oczywiście, że nie Chciałem tylko wykorzystać starą syrenkę skoro już ją mam.rzezniol pisze:Pozostaje pytanie czy jest ci to do szczescia koniecznie potrzebne.
Pytałem tylko czy jest właśnie takie "urządzenie", które skróci mi ten impuls. Jeśli czegoś takiego nie ma, albo trzeba samemu pomyśleć i zrobić takie coś to zostawiam tak jak jest - bez pikania.
Każdy ma swoje zdanie. Jeden chce słyszeć jak auto się zamyka i otwiera, a drugi nie.silvo44 pisze:w zupełności wystarczy, że alarm działa - po co ma o tym wiedzieć pół osiedla to nie wiem
ale fakt, że w nocy można ludzi zdenerwować
pozdrawiam
- wesoł
- Posty: 4890
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Diody w mostek gretza( mozna tez kupic gotowy mostek) podpinasz na wejsciu pod kable od kierunkowskazow a na wyjsciu z kostki do przekaznika. Jesli impuls bedzie za dlugi to wstawiasz oporniki jeden w szereg a drugi rownolegle za nim ( miedzy kosteke al przekaznik . Jesli impuls jest za krótki to wstawiasz rownolegle kondenstaor i mamy juz regulacje dlugosci zwarcia przekaznika od ulamka sekundy do kilkudziesieciu sekund ( zaleznie od pojemnosci kondka). Ja tak zrobilem w swoich dwóch autach bo centralka niemiala sterowania do kierunkow i tylko zamykaly sie drzwi i otwieraly a teraz mi mrygaja kierunki a wlasciwie to zaswiecaja sie na 3-4 sekundy. Mozna to wykozystac do sygnalu tak samo.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 26 maja 2008, 19:43
- Imię: Kamil
- Auto: Astra F
- Silnik: 1.4i
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Gostyń (okolice)
wesoł, Dzięki za odpowiedź
Jednak to trochę przerasta moją wiedzę o elektronice. Pewnie to nic takiego trudnego jak ktoś się orientuje w temacie -prosty układzik- no, ale dla mnie już trochę trudniejsze Poza tym miałbym problemy z dostępem do części, a z Allegro z przesyłką będzie drogo.
...więc sobie odpuszczam
pozdrawiam
Jednak to trochę przerasta moją wiedzę o elektronice. Pewnie to nic takiego trudnego jak ktoś się orientuje w temacie -prosty układzik- no, ale dla mnie już trochę trudniejsze Poza tym miałbym problemy z dostępem do części, a z Allegro z przesyłką będzie drogo.
...więc sobie odpuszczam
pozdrawiam