Dodatkowe oświetlenie wnętrza

Awatar użytkownika
bartekbc1

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Dodatkowe oświetlenie wnętrza

#1

Nieprzeczytany post autor: bartekbc1 »

Witam wszystkich ;)

Mam takie pytanko, może ktoś montował kiedys dodatkowe oświetlenie w swojej asterce przez podłączanie się do krańcówek drzwi, żeby przy otwieraniu poszczególnych drzwi zapalało sie oświetlenie na dany podnóżek. Probuje właśnie to zrobić i i mam narazie chyba dobrze zrobione 25% tego bo jak otwieram prawy tył to jest dobrze ale jak otworze prawy przód to świeci mi sie wszystko ale jak otworze drzwi kierowcy to juz gaśnie wszystko. Jeśli juz ktos kiedyś to wymyślił to prosze o pomoc. Dzieki wielkie i pozdrawiam

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nalezy wiedziez ze krancowki od strony pasazera to nie ten samo obwod co kracowki w pozostalych drzwiach. Wiadomo ze jak zostawisz kluczyk w stacyjce czy wlaczone swiatla to tylko otwarcie drzwi kierowcy powoduje piszczenie. Podobnie jest np z klapą w kombi bo tam tez ta krancowka stanowi osobny obwod.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
bartekbc1

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bartekbc1 »

To wiem bo bagaznik w kombi zrobiony jest oki wiec o nim nie wspominam, nie wiem tylko o co chodzi z tymi kabelkami w krancowkach bo z przodu masz po dwa a z tyłu tylko po jednym i chodzi mi o to ze jak nie masz masy tzn jak nie jest przykrecona krancowka to przy otwartych drzwiach masz dwa plusy, jak ją wcisniesz masz juz tylko na jednej plus a jak zmasujesz to juz nic nie ma

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Ja bym po prostu podłączył krańcówki przez diody prostownicze wtedy załączenie jednej krańcówki nie powoduje pojawienia się masy na kablach od pozostałych. Jak będę miał chwilkę to narysuje ci mniej więcej schemat podłączenia.

[ Dodano: 2009-03-30, 11:21 ]
na zielono zaznaczyłem oryginalna instalacje do oświetlenia kabiny (musisz sprawdzić który kabel przy każdej krańcówce odpowiada za oświetlenie). Kreska na symbolu diody odpowiada kresce na obudowie diody. Obrazek
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Jedna mala uwaga. Kto powiedzial ze w AG jest taka instalacja oswietleniowa jak w AF kadecie itp?? Kto powiedzial ze tam krancowki masuja te przewody po otwarciu? Niby po co jest w A G MUT??
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

bubu1769

Astro-maniak
Posty: 325
Rejestracja: 05 gru 2008, 16:11
Imię: Bartłomiej
Auto: Vectra b
Silnik: Z16XE
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: bubu1769 »

Podałem przykładowy schemat tego żeby można było to łatwiej zrozumieć a krańcówki muszą być czy tak czy siak tylko nie zawsze muszą się znajdować na słupku, mogą być podłączone pod zamek. Kwestia jest tylko znalezienia odpowiednich kabli.
Mój [External Link Removed for Guests] :D

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4902
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

ALe w AG krancowka nie zwiera do masy zeby zamknac obwod. Polecam dobrac sie do lampki sufitowej i sprawdzic miernikiem gdzie sie pojawia napiecie i jak sie wszytsko odbywa.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Awatar użytkownika
bartekbc1

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2009, 22:26
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: bartekbc1 »

dzieki za ten rysunek i moze uda mi sie to zrobic, bo poczynilem kolejne postepy i dodalem nowego plusa wzdluz auta a potem minus bralem z krancowki (szary przewód i jest oki tylko ze teraz juz niezaleznie wszystko sie zapala, poniewaz impuls przechodzi jednak z kazdej rancowki do zarowki u góry i nie wiem teraz jak zblokowac sygnal zeby gora byla orginalna a dol swiecil tylko przy danej krancowce

Zablokowany