Kable sie grzeją a nawet palą alternator nie ma siły...

itkas

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chodzież
Kontakt:

Kable sie grzeją a nawet palą alternator nie ma siły...

#1

Nieprzeczytany post autor: itkas »

Jak w temacie mam astre 1,7 d oplowski zime jakos przetrwalem byly problemy ehhh tj odpalanie wymienilem swiece filtr paliwa alternator zalozylem zawor zwortny itd ako na gwarancji tlyko ze jenox... no i tu byl chyba problem bo jak mocno naladowany to odpalal tlyko wlasnie grzaly sie kable te ktore od niego wychodizly plus i minus... dzis jest łądnie cieplo ide zobaczyc jak asterix odpali grzeje swiece i krece a tu ledwo co przekreca rozrusznikiem no to grzeje jeszcze raz i odplaam a tu to samo tlyko ze z pod maski głeby białego dymu... otwieram maske a tam kabel od masy sie pali a plusowu kurew... goracy i cos przy rozruszniku pstyka :|:| co to moze byc??zaznacze ze kabel wrac z klema od minusa kupilem w motoryzacyjnym bo moja klema byla juz spracowana nom i to kabelek ogragły a nie tak jak przedtem płaski i bez otuliny... prosze o pomoc aha i czy warto rozkrecic rozrusznik i zobaczyc jak sie maja tulejki itd bo na rano ciezko kreci ale jak juz tlkyo zapali zgasze i pali na dotyk... wiec?
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
doktur

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2008, 13:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: doktur »

Jeśli akumulator jest ok (co jest bardzo prawdopodobne) to
możliwości są 2:

Albo coś robi zwarcie albo kable są uszkodzone lub za słabe. Stawiam raczej na kable.

Jeśli dysponujesz woltomierzem zobacz jakie jest napięcie na akumulatorze (w czasie rozruchu).

itkas

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chodzież
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: itkas »

co mi da ten pomiar?? aha a moze zamienic kabel minusa na ten co był??
[External Link Removed for Guests]

FRONIAK

Astro-maniak
Posty: 149
Rejestracja: 12 gru 2007, 21:38
Imię: Mateusz
Auto: OPEL ASTRA G
Silnik: 2.0 Turbo DI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: PIła
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: FRONIAK »

Stawiam Na rozrusznik, cos jest z nim nie tak ! :)

Krzysiek11

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 28 gru 2007, 18:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Leszczyny
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek11 »

Oglądnij miejsca podłączenia przewodów prądowych"+"i"_" są czyste i dobrze dokręcone("-" aku do karoserii,buda-silnik,skrzynia).Jeżeli wszystko jest ok to podczas rozruchu dodatkowo zewrzyj między sobą śruby na elektromagnetycznym (np śrubokrętem),jeżeli będzie poprawa,to wył ma wypalone styki i jest KO.Jeżeli będzie bez zmian to musisz zajrzeć do rozrusznika.

petro_m

Użytkownik
Posty: 50
Rejestracja: 19 lip 2008, 6:44
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sanok
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: petro_m »

Jeśli kable się mocno grzeją Przyczyną na pewno jest Zwarcie lub uszkodzony rozrusznik
Jeśli rozrusznik jest zatarty i bardzo ciężko się kręci, potrzebuje w tedy o wiele więcej prądu a co za tym idzie - więcej prądu przy ty samym przekroju podłączonego kabla do aku wytwarza się więcej ciepła.!
Ja stawiam na rozrusznik (choć najpierw by stawiać diagnozę musiał bym go sam obejrzeć )

Jeśli się już uporasz z tym problemem sprawdź sobie Bezpieczniki. Napisałeś, ze kable ci się zapaliły a to zły objaw bo powinien zadziałać bezpiecznik i on jest albo ,,watowany" lub założony został o większym amperażu niż powinien być

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Ello

Kolego itkas piszesz ze wymienies przwód masowy ...
Na jaki ??
Z jakiego samochodu ??
Jaki przekrój żyły czynnej ??

Moje doświadczenie mówi że kupiłes krótki kabel masowy taki jak do fiata 126p z prostego powodu ... jest swobodnie dostępny w handlu.

Ten kabel do twojego Diesel`ka jest za cieńki i sie zwyczajnie wyjarał.

Jak zimą wszystko było ok ... prąd rozruchu w durzej mierze ograniczała temperatura tak teraz jak jest ciepło wieksze prady kabel raz po razie dostawał swoje az sie w koncu sfajczył.

Najlepiej to sprawdzic mierząc spadek napiecia od klemy do miejsca przykręcenia kabla do karoserii.

Zanim wyciagniesz rozrusznik sprawdz kabel masowy co do parametrów ( przekrój zyły miedzianej ) żyła powinna być conajmniej tak samo gruba jak na kablu plusowym.

Liczy sie grubosć zyłły a nie izolacji.

A co do nagrzewania się kabli podczas zapalania to w pewnej granicy jest to proces normalny ... to znaczy że inżynierowie ze względów ekonomicznych tak dobieraja przekrój kabla aby wytrzymał obciążenie a przy tym nagrzał sie do pewnej okreslonej temperatury.
Dla spełnienia tego samego skutku grubszy kabel jest nieekonomiczny a cienszy sie pali.

Pozdro

itkas

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 27 lis 2008, 21:27
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Chodzież
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: itkas »

nam fakt kabel był za cienki... tlyko ze kobieta ktora mi go sprzedawala mowila ze bedzie dobry do diesla 1,7... oddali mi kase za kabel a ja niepotrzebnie wytargałem rozrusznik ( co za germanie po co go tam tak chowali waaaaaaaa) ale przy okazji szczotki wymienilem na nowe...
[External Link Removed for Guests]

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

milo mi :)

I dzieki za "POMÓGŁ" bo juz myslalem ze ten klawisz na tym form nie działa :)

Pozdro

Zablokowany