Kable sie grzeją a nawet palą alternator nie ma siły...
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2008, 21:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
Kable sie grzeją a nawet palą alternator nie ma siły...
Jak w temacie mam astre 1,7 d oplowski zime jakos przetrwalem byly problemy ehhh tj odpalanie wymienilem swiece filtr paliwa alternator zalozylem zawor zwortny itd ako na gwarancji tlyko ze jenox... no i tu byl chyba problem bo jak mocno naladowany to odpalal tlyko wlasnie grzaly sie kable te ktore od niego wychodizly plus i minus... dzis jest łądnie cieplo ide zobaczyc jak asterix odpali grzeje swiece i krece a tu ledwo co przekreca rozrusznikiem no to grzeje jeszcze raz i odplaam a tu to samo tlyko ze z pod maski głeby białego dymu... otwieram maske a tam kabel od masy sie pali a plusowu kurew... goracy i cos przy rozruszniku pstyka :| co to moze byc??zaznacze ze kabel wrac z klema od minusa kupilem w motoryzacyjnym bo moja klema byla juz spracowana nom i to kabelek ogragły a nie tak jak przedtem płaski i bez otuliny... prosze o pomoc aha i czy warto rozkrecic rozrusznik i zobaczyc jak sie maja tulejki itd bo na rano ciezko kreci ale jak juz tlkyo zapali zgasze i pali na dotyk... wiec?
[External Link Removed for Guests]
- doktur
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 paź 2008, 13:12
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2008, 21:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 12 gru 2007, 21:38
- Imię: Mateusz
- Auto: OPEL ASTRA G
- Silnik: 2.0 Turbo DI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: PIła
- Kontakt:
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 28 gru 2007, 18:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Leszczyny
- Kontakt:
Oglądnij miejsca podłączenia przewodów prądowych"+"i"_" są czyste i dobrze dokręcone("-" aku do karoserii,buda-silnik,skrzynia).Jeżeli wszystko jest ok to podczas rozruchu dodatkowo zewrzyj między sobą śruby na elektromagnetycznym (np śrubokrętem),jeżeli będzie poprawa,to wył ma wypalone styki i jest KO.Jeżeli będzie bez zmian to musisz zajrzeć do rozrusznika.
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 19 lip 2008, 6:44
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Jeśli kable się mocno grzeją Przyczyną na pewno jest Zwarcie lub uszkodzony rozrusznik
Jeśli rozrusznik jest zatarty i bardzo ciężko się kręci, potrzebuje w tedy o wiele więcej prądu a co za tym idzie - więcej prądu przy ty samym przekroju podłączonego kabla do aku wytwarza się więcej ciepła.!
Ja stawiam na rozrusznik (choć najpierw by stawiać diagnozę musiał bym go sam obejrzeć )
Jeśli się już uporasz z tym problemem sprawdź sobie Bezpieczniki. Napisałeś, ze kable ci się zapaliły a to zły objaw bo powinien zadziałać bezpiecznik i on jest albo ,,watowany" lub założony został o większym amperażu niż powinien być
Jeśli rozrusznik jest zatarty i bardzo ciężko się kręci, potrzebuje w tedy o wiele więcej prądu a co za tym idzie - więcej prądu przy ty samym przekroju podłączonego kabla do aku wytwarza się więcej ciepła.!
Ja stawiam na rozrusznik (choć najpierw by stawiać diagnozę musiał bym go sam obejrzeć )
Jeśli się już uporasz z tym problemem sprawdź sobie Bezpieczniki. Napisałeś, ze kable ci się zapaliły a to zły objaw bo powinien zadziałać bezpiecznik i on jest albo ,,watowany" lub założony został o większym amperażu niż powinien być
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Radzionków
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Ello
Kolego itkas piszesz ze wymienies przwód masowy ...
Na jaki ??
Z jakiego samochodu ??
Jaki przekrój żyły czynnej ??
Moje doświadczenie mówi że kupiłes krótki kabel masowy taki jak do fiata 126p z prostego powodu ... jest swobodnie dostępny w handlu.
Ten kabel do twojego Diesel`ka jest za cieńki i sie zwyczajnie wyjarał.
Jak zimą wszystko było ok ... prąd rozruchu w durzej mierze ograniczała temperatura tak teraz jak jest ciepło wieksze prady kabel raz po razie dostawał swoje az sie w koncu sfajczył.
Najlepiej to sprawdzic mierząc spadek napiecia od klemy do miejsca przykręcenia kabla do karoserii.
Zanim wyciagniesz rozrusznik sprawdz kabel masowy co do parametrów ( przekrój zyły miedzianej ) żyła powinna być conajmniej tak samo gruba jak na kablu plusowym.
Liczy sie grubosć zyłły a nie izolacji.
A co do nagrzewania się kabli podczas zapalania to w pewnej granicy jest to proces normalny ... to znaczy że inżynierowie ze względów ekonomicznych tak dobieraja przekrój kabla aby wytrzymał obciążenie a przy tym nagrzał sie do pewnej okreslonej temperatury.
Dla spełnienia tego samego skutku grubszy kabel jest nieekonomiczny a cienszy sie pali.
Pozdro
Kolego itkas piszesz ze wymienies przwód masowy ...
Na jaki ??
Z jakiego samochodu ??
Jaki przekrój żyły czynnej ??
Moje doświadczenie mówi że kupiłes krótki kabel masowy taki jak do fiata 126p z prostego powodu ... jest swobodnie dostępny w handlu.
Ten kabel do twojego Diesel`ka jest za cieńki i sie zwyczajnie wyjarał.
Jak zimą wszystko było ok ... prąd rozruchu w durzej mierze ograniczała temperatura tak teraz jak jest ciepło wieksze prady kabel raz po razie dostawał swoje az sie w koncu sfajczył.
Najlepiej to sprawdzic mierząc spadek napiecia od klemy do miejsca przykręcenia kabla do karoserii.
Zanim wyciagniesz rozrusznik sprawdz kabel masowy co do parametrów ( przekrój zyły miedzianej ) żyła powinna być conajmniej tak samo gruba jak na kablu plusowym.
Liczy sie grubosć zyłły a nie izolacji.
A co do nagrzewania się kabli podczas zapalania to w pewnej granicy jest to proces normalny ... to znaczy że inżynierowie ze względów ekonomicznych tak dobieraja przekrój kabla aby wytrzymał obciążenie a przy tym nagrzał sie do pewnej okreslonej temperatury.
Dla spełnienia tego samego skutku grubszy kabel jest nieekonomiczny a cienszy sie pali.
Pozdro
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 27 lis 2008, 21:27
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Chodzież
- Kontakt:
nam fakt kabel był za cienki... tlyko ze kobieta ktora mi go sprzedawala mowila ze bedzie dobry do diesla 1,7... oddali mi kase za kabel a ja niepotrzebnie wytargałem rozrusznik ( co za germanie po co go tam tak chowali waaaaaaaa) ale przy okazji szczotki wymienilem na nowe...
[External Link Removed for Guests]