Pływak paliwa - benzyna vs diesel

adams

Astro-maniak
Posty: 85
Rejestracja: 25 sie 2008, 15:22
Imię: Adams
Auto: ASTRA G
Silnik: Y17DT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Pływak paliwa - benzyna vs diesel

#1

Nieprzeczytany post autor: adams »

Witam!

Panowie mam problem z pływakiem (wskazówka cały czas na 0 ) Chciałbym kupić inny "używkę" i tu rodzi się moje pytanie czy do DTI pasuje pływak od benzyny? czy kostki są takie same? Na co zwrócić uwagę przy wyborze? Pomóżcie bo naprawdę nie jest przyjemnoscia zjezdzac na bok i dolewać z kanisterka ropy aby dojechać do pierwszej lepszej stacji.....
Konfiguracja PC i ROUTERÓW - Neostrada, Netia, Chello, Aster, Multimedia 790-012-672

Vincetti

Astro-maniak
Posty: 295
Rejestracja: 05 sie 2008, 13:13
Imię: Jarek
Auto: Nissan Primera P11.144
Silnik: GA16DE
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Vincetti »

Witaj. Po 1 zanim kupisz nowy pływak, sprawdź czy do twojego obecnego w ogóle dochodzi masa. W Astrach często dzieje się tak że samochód ją po prostu gubi. Później dopiero myśl czy kupować nowy pływak. Po co robić koszta jak można spróbować to naprawić? Pozdrawiam!
Samochody części, silniki, zawieszenia, samochody w całości na części i nie tylko

karola44-81

Astro-maniak
Posty: 291
Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Połaniec
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: karola44-81 »

O ile dobrze rozumuje to plywak dziala jak rezystor i zwiera sygnal ze wskaznika do masy. Polecam sprawdzenie najpierw poprawnosci ukladu elektrycznego. Sciagnij wtyczje z plywaka. I najlepiej przez rezystor ok 100 ohm (lub zarowke ok 2-5W, chodzi o ewentualne ograniczeni epradu jezeli cos poszlo by nie tak. Rezystor, zarowka nie spowoduje zwarcie) zewrzyj piny w kostce, bub jeden pin do masy. Jezeli w tym momecie wskazowka zacznie wedrowac do gory tzn. ze obwod jest ok. I wtedy nalezy zajac sie jedynie plywakiem. I w przypadku takim zacznij od sprawdzenia masy. Najlepiej miernikiem. Ustaw na omomierz i zobacz , czy jeden z pinow na plywaku jest podlaczony do masy.

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

co do odpowiedzi na konkretne pytanie ...

pływaki sa różne ...

wedlug EPC

Diesel nr czesci - 12 54 508
Benzyna 14nv nr czesci - 12 54 507
Benzyna cała reszta c16nz, c18nz, x16xel, c20xe (...) nr czesci - 12 54 509

Pozdro

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

O ile dobrze rozumuje to plywak dziala jak rezystor i zwiera sygnal ze wskaznika do masy. Polecam sprawdzenie najpierw poprawnosci ukladu elektrycznego. Sciagnij wtyczje z plywaka. I najlepiej przez rezystor ok 100 ohm (lub zarowke ok 2-5W, chodzi o ewentualne ograniczeni epradu jezeli cos poszlo by nie tak. Rezystor, zarowka nie spowoduje zwarcie) zewrzyj piny w kostce, bub jeden pin do masy. Jezeli w tym momecie wskazowka zacznie wedrowac do gory tzn. ze obwod jest ok. I wtedy nalezy zajac sie jedynie plywakiem. I w przypadku takim zacznij od sprawdzenia masy. Najlepiej miernikiem. Ustaw na omomierz i zobacz , czy jeden z pinow na plywaku jest podlaczony do masy.
Tak to bylo w polonezie i fiacie a w dzisiejszych autach ruszenie sie plywaka powoduej zmiene pojemnosci kondensatora. No chyba ze opel jeszcze zostal w epoce kamienia lupanego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

adams, sorki wprowadziłęm cie w delikatny błąd :) i chce go teraz skorygować.

Mam AF i jakos z rozpedu zawsze w EPC klikam ten dział ...

w AG pływak diesel/benzyna jest ten sam nr czesci 12 54 530

wesoł,

Ciekawa teoria z tą erą kamienia łupanego odnosnie czujnikow rezystancyjnych / pojemnosciowe.

Kazdy czujnik ma swoje zalety i wady a to jaki czujnik zostanie zastosowany to zalezy od potrzeb i pomysłu inżyniera który to projektuje i ewentualnie od ksiegowego ktory oceni koszt danego rozwiazania.
Ja bym tego nie rozstrzygał na tej zasadzie .

Pozdro

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

rzezniol pisze:Ciekawa teoria z tą erą kamienia łupanego odnosnie czujnikow rezystancyjnych / pojemnosciowe.

Kazdy czujnik ma swoje zalety i wady a to jaki czujnik zostanie zastosowany to zalezy od potrzeb i pomysłu inżyniera który to projektuje i ewentualnie od ksiegowego ktory oceni koszt danego rozwiazania.
Ja bym tego nie rozstrzygał na tej zasadzie .

Ja sie tak uczylem na uczelni ze jest puszczany prad przemienny i do plywaka jest podlaczony kondensator taki jak w radiu do regulacji fali czyli ze zmienna pojemnoscia( kondensator powietrzny) i uklad w liczniku weryfikuje pojemnosc tego kondka. Zaleta takiego rozwiazania jest bardziej precyzyjne wskazanie ilosci paliwa niz takiego rezystancyjnego.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

No to ciekawe :)

Na uczelni cie uczyli a piszesz jakbys na tym wykładzie spał ...

Jak zasilasz prądem przemiennym kondensator (a tak piszesz) i masz kondensator o zmiennej pojemnośći to czestotliwość jest stała i pozostaje ci pomiar prądu przepływającego przez kondensator znająć napiecie prad i czestotliwosc wyliczasz impedancję kondensatora ... a czym sie roznii pomiar impedancji (przy pradzie przemiennym) od rezystancji (przy pradzie stałym) juz odpowiadam prostotą .... rezystancja - łatwiej

Aby zastosować liczenie impulsów musisz miec zmienną czestotliwość i wtedy nie puszczasz pradu przemiennego na kondensator (jak piszesz) tylko kondensator włączasz w obwód rezonansowy generatora i zmiana pojemności kondensatora powoduje zmiane czestotliwości generowanej i wtedy ze spokojem mozesz liczyć impulsy zmiana ich ilości powoduje zmiane wskazań ...


Co do dokłądnośi pomiaru w moim przekonaniu w obu przypadkach (rezystor, kondensator) mozna uzyskac w tym zastosowaniu podobną jak nie tą samą dokładność z jednego prostego powodu ... dokłądność w mniejszym stopniu zależy od strony elektrycznej układu pomiarowego a w wiekszym od dokładności miechanicznej wykonania ramienia samego pływaka.

Więc nadal obstaje przy swoim to jaki czujnik jest zamontowany zalezy od inwencji tworczej projektanta.

Dla kogos lepszym sposobem jest zastosowanie przetwornika A/C dla czujnika rezystancyjnego a dla kogos innego licznika dla zmiennej czestotliwości czujnika pojemnościowego - oba czujniki mogą współpracować z układem uP.

I gdzie ta era kamienia łupanego.

Pozdro

P.S. życie mnie nauczylo jednego ... nigdy nie podchodz bezkrytycznie do tego co ci mowia nawet jezeli mowi ci to koles z literkami prof. przed nazwiskiem.

Kazdy prof. bedzie preferował rozwiazania nad ktorymi spedził całe zycie i bedzie sie zawsze kłucił z oponentem z tym samym skrotem przed nazwiskiem ktory pracował nad rozwiązaniem konkurencyjnym.

Ja to nazywam "prawdą subiektywną" i "prawdą obiektywną"

;)

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

Nie zaglebialem sie dokladnie w to jak to dzial i jak jest to zrobione dokladnie czy jest uklad rezonansowy z kondensatorem i cewka ale wiem ze teraz niby robia czujniki ilosci paliwa w zbiorniuk tzw pojemnosciowe nie poprzez badanie rezystancji. Jak to kiedys bylo ze sobie szurala blaszka po opornicy.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

Zablokowany