[Astra F] przedni panel ciagle swieci

psk

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2009, 16:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

[Astra F] przedni panel ciagle swieci

#1

Nieprzeczytany post autor: psk »

mam dziwny problem a mianowicie po wyjeciu stacyjki i zgaszeniu swiatel przedni panel swieci z maksymalnym natezezniem:
screen:
[External Link Removed for Guests]
chyba nie powinno tak byc, jestem w oplach zielony dopiero wczoraj kupilem astre takze nie wiem :x
z gory dzieki, pozdrawiam

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

Po wyjeciu kluczyka ze stacyjki powinen sie zgasic ... podswietlenie na wyjetym kluczyku ze stacyjki jest po nacisnieciu ktoregos z guzikow przy wyswietlaczu

podejzewam ze masz namieszane w kablach

widac brak oryginalnego radia wiec nie wykluczone ze poprzedni wlasciciel cos namieszał

schematy do reki i srawdzaj ... ( schematy na astra.autokacik.pl).

Twoj wyswietlacz to MID


Pozdro

psk

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2009, 16:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: psk »

ok poszperam dzisiaj i irytuje mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie, od wczoraj przestaly swiecic mi 3 kontrolki:
-od recznego
-od rozruchu(ten zolty silnik)
-i od sportowego biegu(mam automat)

wiecie co moze byc przyczyna?

rzezniol

Astro-maniak
Posty: 757
Rejestracja: 20 sty 2009, 21:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radzionków
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: rzezniol »

hehehe przyczyn moze byc wiele..

raczej małoprawdopodobne ze spalily sie wszystkie kontrolki w tym samym momencie .... ale wlasnie od tego bym zaczol od ich sprawdzenia ... a moze wyjdzie jakas niespodzianka :)

Teraz masz proces poznawania nowokupionego uzywanego pojazdu wiele rzeczy moze byc do wyprostowania :) ... bo to tylko Polska

pozdro

Awatar użytkownika
maly771

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 29 kwie 2009, 7:34
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: maly771 »

A ja mam problem troche w druga strone po wlaczeniu zaplonu wyswietlacz sie pali po odpaleniu silnika juz nie :?: auto kupione wczoraj radio podobno bylo inne alewlozyli spowrotem oryginal

psk

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2009, 16:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: psk »

rzezniol pisze:ze spalily sie wszystkie kontrolki w tym samym momencie
kontrolka od akumulatora dziala takze nie wiem ;/ zdejme licznik i zobacze ;d i jeszcze mam przeklamania na licznki, dopiero jak jade 40km/h to wskazowka sie podnosi i od 80km/h idzie w gore jak szalona, i tez cos z wskazowka benzyny bo komputer pokazuje ze zrobie jeszcze 50km na zbiorniki a rezerwa sie nie swieci tylko czasami sie zapala na chwile ;/ moze napiecie skacze czy cos?

DarkDude

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: DarkDude »

psk,
To co dałeś na fotce to najprawdopodobniej nie jest wyświetlacz który powinien być w tym miejscu. Znaczna większość Astr ma wyświetlacz DID lub TID. U Ciebie jest MID. Z tego co mi wiadomo MIDy w F-kach były montowane tylko w niektórych GSi (nie wiem czy we wszystkich). W każdym bądź razie jeśli nie masz GSi to nie powinieneś mieć MIDa. Z profilu nie potrafię wywnioskować jaką dokładnie masz Asię, więc jeśli masz GSi i wiesz, że on tam był fabrycznie to właściwie nie musisz czytać dalej :P
Jeśli tak nie jest to świadczy o tym, że ktoś go tam zakładał. Nie jest to trudne, ale wymaga wpięcia się w kilka obwodów i jeśli zostanie wykonane niechlujnie może powodować błędne funkcjonowanie zegarów.

W kwestii kontrolek sprawdź dokładnie bezpieczniki. W zeszłym tylgodniu naprawiałem instalację szyb i jak mi wywaliło 7-my to taki był objaw, z tym że szyby też przestały działać.
i tez cos z wskazowka benzyny
Ta wskazówka w Astrach to jest bardziej dla ozdoby. Znaczy się jest bardzo niedokładna. Czasem rezerwa mruga, a wskazówka nie dotyka czerwonego pola, czasem wskazówka leży na zerze a rezerwa się nie zapala. Nie sugeruj się wskazówką, a lampką rezerwy. Działa niezależnie od wskazówki i jest bardziej dokładna. Jeśli natomiast wskazówka wyskakuje poza skalę albo bardzo skacze to masz gdzieś w obwodzie zwarcie do masy (choć najczęście wariuje wtedy również temperatura i obrotek).
bo komputer pokazuje ze zrobie jeszcze 50km
Jeśli MID nie był montowany fabrycznie to najprawdopodobniej jest pod inny silnik/rozmiar kół. Wtedy może pokazywać coś zupełnie innego niż wskazówka i lampka rezerwy.

Odnośnie prędkości - może zegary zostały w międzyczasie wymienione na takie z innym indeksem W?

psk

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2009, 16:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: psk »

spalanie, temp itd pokazuje dobrze, wydaje mi sie ze to bylo GSI ale walone ;], a mianowicie jest to 1.8i w automacie.
a przy zegarach widac ze ktos grzebal bo tarcza z predkoscia jest przesunieta i kawalek jest pekniety ze widac normalnie diode ;/ moze nie od tego modelu ten licznk?
z gory dzieki ^^

DarkDude

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 23 maja 2008, 18:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: DarkDude »

psk,
moze nie od tego modelu ten licznk?
Jak widać, że było grzebane to możesz mieć z tym sporo zabawy. Odnośnie licznika - mam pomysł odnośnie tego dlaczego wskazuje za dużo, ale mogę się mylić.
Wskazówki w tych licznikach mają coś takiego jak punkt swobodnego spadku. Jeśli wyjmiesz kołek podtrzymujący wskazówkę opadnie ona do pewnego poziomu, który koniecznie trzeba zaznaczyć. I teraz jeśli zakładając ją z powrotem założysz najpierw kołek, a potem wskazówkę, to licznik zacznie przekłamywać w górę o wartość równą różnicy między poziomem kołka, a punktem swobodnego spadku. Im większa będzie rzeczywista prędkość, tym bardziej będzie przekłamywał. Rozwiązanie jest proste, zdjąć wskazówkę i trochę inaczej ją założyć.
Z tym że trudno mi uwierzyć, żeby przekłamywał aż o 40km/h. U siebie zawsze zakładałem wskazówkę poprawnie, więc nie wiem o ile przekłamuje źle założona. Ale skoro widać że ktoś grzebał przy zegarach, to albo indeks W, albo linka albo źle założona wskazówka

psk

Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 28 kwie 2009, 16:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Działdowo
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: psk »

rzezniol pisze:Po wyjeciu kluczyka ze stacyjki powinen sie zgasic ... podswietlenie na wyjetym kluczyku ze stacyjki jest po nacisnieciu ktoregos z guzikow przy wyswietlaczu

podejzewam ze masz namieszane w kablach

widac brak oryginalnego radia wiec nie wykluczone ze poprzedni wlasciciel cos namieszał

schematy do reki i srawdzaj ... ( schematy na astra.autokacik.pl).

Twoj wyswietlacz to MID


Pozdro
co do tego MID-a to w kablach od radia czy jak?
jak narazie odlaczam bezpiecznik ;d

Zablokowany