kłopoty z zapalniczką

lenon

kłopoty z zapalniczką

#1

Nieprzeczytany post autor: lenon »

kupiłem niedawno astre już drugą. po włożeniu zasilacza tomtoma do gniazdka zapalniczki po chwili był gorący a po drugiej chwili spalił się. usmarzył sie układ scalony we wtyczce. kupiłem drugi zasilacz i znów po chwili jest gorący więc już nie ryzykuje spalenia go. w tomtomie pojawia sie ładowanie i po 5 sekundach znika a dioda na wtyczce zasilacza zaczyna migac. czy ktoś wie o co chodzi i jak sobie z tym poradzic ?.
pozdro,

Amberek

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 19 mar 2007, 14:30
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: GD
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Amberek »

A w innym aucie działało to bez problemu?
Podejrzewam, że wydajność prądowa ładowarki zbyt mała. Niestety te chińskie ładowarki (przypuszczam że taką masz) nie są zbyt górnolotne.

Dla przykładu oryginalna ładowarka do Acera N35 ma prąd nominalny 2000mA.

Pozdrawiam.
było: ASTRA „F” 1998 X14XE + BRC Blitz
było: ASTRA „G” 2002 Z16SE + D.T. GasTech 700S + MID
jest: ASTRA "H" 2006 Z19DTL

lenon

#3

Nieprzeczytany post autor: lenon »

faktem jest ze ładowakra nie jest oryginalna (ta która się spaliła też nie była) ale o to chodzi że w innym aucie było ok. zastanawiam sie czy to problem jest z ładowarka czy z gniazdkiem .... ładowakra ma oznaczenia INPUT DC10V-35V, OUTPUT 5V 2A

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: wencik »

lenon pisze:INPUT DC10V-35V
nie no to spoko, zapalniczka tej wartości na bank nie przekroczyła, a np ładowarka od telefonu działa dobrze?
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

lenon

#5

Nieprzeczytany post autor: lenon »

ładowarka do telefonu jest ok. spróbowałem tomtoma w innym aucie i jest ok a u mnie z powrotem te same objawy i dalej nie wiem o co chodzi. nie mam oryginalnej ładowarki bo ją gdzieś posiałem. kupiłem jakąś inną i była ok a teraz w nowej astrze takie jaja się dzieją. czy oryginalna ładowarka rozwiąże ten problem ? jeśli tak to niech stracę i kupię ale przecież to też made in china ?.

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4890
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

kuzyn tez mial bajer ze sie grzala ladowara od tela i wina byly brudne styki w zapalniczce.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

lenon

#7

Nieprzeczytany post autor: lenon »

dzięki ale styki zapalniczki wyczyściłem na samym początku jak zauważyłem że coś się dzieje i bez zmian. a dziś pożyczyłem oryginalną ładowarkę do tomtoma, podłączyłem i ... po 5 sekundach się zjarała. nie wiem o co chodzi i chyba będę musiał pojechac do jakiegoś fachury od elektryki.

JOszi

Astro-maniak
Posty: 4227
Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
Imię: Marek
Auto: astra f, insignia, fiat 125P
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: JOszi »

może ładowareczka pobiera za dużo prądu i te cieniutkie kabelki nie dają jej rady?

Jedź tak jak piszesz do elektryka i będziesz miał to z głowy bez zbędnego kombinowania

pnkra

Astro-maniak
Posty: 292
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: pnkra »

Zanim pojedziesz do elektryka sprawdź sobie napięcie na wyjściach zapalniczki pod kątem wysokości napięcia i czy nie występuje jakiś zmienny prąd. Może masz coś z alternatorem?
[External Link Removed for Guests]

lenon

#10

Nieprzeczytany post autor: lenon »

ok tylko jak będzie tak jak mówisz to co wtedy ? chyba bez jakiegoś fachury się nie obejdzie
w każdym razie dzięki za cenną uwagę

Zablokowany