Nie polecam takiego sprawdzania, kiedyś przypadkiem przy użyczaniu prądu kablami do rozruchu ściągnąłem sobie jedną klemę z akumulatora dosłownie na sekundę i spalił mi się jakiś opornik albo coś podobnego w obrotomierzu. Ponoć można coś bardziej załatwić, alternator albo coś jeszcze. Dokładnie nie pamiętam.raf1k pisze:ladownie zeby sie upewnic czy dziala sciagnij kleme minusowa lub plusowa juz niepamietam
jesli slinik niezgasnie to ladowanie ma prosta sprawa
kontrolka ladowania - help
-
- Posty: 292
- Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dzięki za odp. emilkarys.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 22 gru 2006, 16:25
- Imię: Rafał
- Auto: Golf III GT
- Silnik: 1.8
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tak jak piszesz ) Tylko,ze to minusową sie ściąga ale dobrze trafiłeś Najprawdopodobniej możesz też mieć nierówne pierścienie (komutator) i źle zwierają szczotki od regulatora napiecia. U mnie świeciła lampka, a jak dodawałem gazu to jaśniej razem ze światłami i nawet wentylator chłodnicy szybiej sie kręcił Jak przycisnąlem do 6000 obr, to zgasła..Sprawdziłem ładowanie i było 16,5 v. Padł mostek z diodami..Koszt 120zł nowy.Kupiłem alternator za 150zł i na gwarancji tygodniowej.. Pozdrawiamraf1k pisze:kargul, czegos takiego jak lekko walniety dziala albo nie
ladownie zeby sie upewnic czy dziala sciagnij kleme minusowa lub plusowa juz niepamietam
jesli slinik niezgasnie to ladowanie ma prosta sprawa
-
- Posty: 466
- Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
- Imię: Zbigniew
- Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
- Silnik: X25XE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Dys k.Lublina
Speed, w alternatorze akurat są pierścienie, komutator występuje w silnikach prądu stałego ewentualnie w prądnicach. ja tez miałem to samo co ty, ładowanie 15,6v i też mostek do wywalenia, kupiłem drugi cały alternator, póki co od czerwca śmiga bez żadnych problemów. A jeżeli chodzi o sam temat to faktycznie posprawdzaj połączenia alternatora z akumulatorem w tym i masę bo czasami bywa z nią kłopot, pomaga wtedy dodatkowy przewód między alternatorem a masą samochodu.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 24 sie 2007, 21:10
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Stalowa Wola/Wieden
- Kontakt:
-
- Posty: 466
- Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
- Imię: Zbigniew
- Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
- Silnik: X25XE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Dys k.Lublina
Więc twój elektromechanik wie coś o czym ja jeszcze nie wiem, nie ma problemu przy najbliższej okazji postaram się zapoznać z budową tego nowego alternatora z komutatorem, bo szczerze nie spotkałem się jeszcze z takim.PozdrawiamSpeed pisze:Hehehe..Idź do elektromechanika i sie dowiedz więcej jeżeli interesuje cię temat..Pozdrawiamzbynio_s pisze:w alternatorze akurat są pierścienie, komutator występuje w silnikach prądu stałego ewentualnie w prądnicach
-
- Posty: 466
- Rejestracja: 09 paź 2007, 20:14
- Imię: Zbigniew
- Auto: Vectra B kombi + Peugeot 406 1,9 TD
- Silnik: X25XE
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Dys k.Lublina