[Astra F] Trzeci "stop"
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ja założyłem sobie 3-cie światło takie jak kolega FalconTech, tylko przykręciłem je (nie kleiłem) do górnego plastiku w tylnej klapie. Poblasku w dzień nie widać jedynie w nocy.
Kable (są dośc długie) puśiłem wewnątrz tylnej klapy (w blachach są dziury) następnie przez gumowy wężyk ochronny, potem w dół (lewą stroną) do tylnej lampy stopu, a tam to już jak kto woli, można wpiąć się w kable od lampki STOP lub przyczepić kable do metalowych blaszek rozprowadzających napięcie do żarówek.
Czas roboty to jakaś 1 godzinka (na spokojnie) najwięcej problemów sprawiło mi przeciągnięcie kabla przez słupek, ale się udało.
Kable (są dośc długie) puśiłem wewnątrz tylnej klapy (w blachach są dziury) następnie przez gumowy wężyk ochronny, potem w dół (lewą stroną) do tylnej lampy stopu, a tam to już jak kto woli, można wpiąć się w kable od lampki STOP lub przyczepić kable do metalowych blaszek rozprowadzających napięcie do żarówek.
Czas roboty to jakaś 1 godzinka (na spokojnie) najwięcej problemów sprawiło mi przeciągnięcie kabla przez słupek, ale się udało.
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 03 paź 2007, 16:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Płock/Gostynin
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Aż tak bardzo mi ta poświata nie przeszkadza .. rzadko jak hamuje to patrze we wsteczne
Wyjasniam czemu przykręciłem światełko, a nie przykleiłem na załączone taśmy dwustronne: w wysokiej temperaturze (samochód nagrzany od słońca) taśmy te mają tendencje do odklejania się. Klej staje się mało lepki no i na wertepach nie obawiam się, że się odklei.
[ Dodano: 2008-05-31, 08:59 ]
A ja mam teraz pytanie do szary:
Czemu niebieskie m&m mają się czepiać 3 stopu? Że daje poblask? A w czym i komu to przeszkadza? Poblask jest widoczny najbardziej z wnetrza samochodu.
Wyjasniam czemu przykręciłem światełko, a nie przykleiłem na załączone taśmy dwustronne: w wysokiej temperaturze (samochód nagrzany od słońca) taśmy te mają tendencje do odklejania się. Klej staje się mało lepki no i na wertepach nie obawiam się, że się odklei.
[ Dodano: 2008-05-31, 08:59 ]
A ja mam teraz pytanie do szary:
Czemu niebieskie m&m mają się czepiać 3 stopu? Że daje poblask? A w czym i komu to przeszkadza? Poblask jest widoczny najbardziej z wnetrza samochodu.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 gru 2008, 11:05
- Imię: Patryk
- Auto: Jeszcze Corsa B :(
- Silnik: 1.4
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Stare Pole
witam podlacze sie do tematu, a mianowice zalozylem sobie 3 stop ale mam z nim problem jak go podlaczyc? probowalem bezposrednio do zarowki, ale palilo bezpieczniki, probowalem do pedalu hamulca ale nie dziala, kolega cos mowil o odwrotnej biegunowosci, ze jakis przekaznik jest potzrebnay, prosze o pomoc
Mały_88, do trzeciego swiatła stop nie jest potrzebny przekaznik.
To ze wybiło Ci bezpieczniki może oznaczać ze zrobiłeś zwarcie albo twoje trzecie swiatło stop jest zepsute.
Co do biegunowości to kolega ma racje, jezeli twój trzeci stop jest na diodach (pewnie jest) to nie bedzie działał jak podłaczysz go odwrotnie.Sprawdzic to idzie łatwo wystarczy podłaczyc go do aku i wtedy bedziesz miał pewność co do jego sprawności.Jak po przyłozeniu kabli od tego Twojego stopu do aku nie zapali sie to zamien kable (kabel który miałeś przyłożony do + na aku przyłóż go do - na aku a drugi co miałeś do - na aku przyłóż do + na aku)
Po takim sprawdzeniu bedziesz miał pewność co do działania swojego dodatkowego stopu.
Jak go podłączyć radze Ci na kostce tylnej lampy odszukac przewód plusowy swiatła stop, odszukac go można łatwo wystarczy miec miernik lub próbnik napiecia samochodowy i kolegę który bedzie Ci naciskać pedał hamulaca.A wiec przykładasz jeden koniec miernika lub probówki do masy pojazdu a drugi przykładasz po koleji to kazdego przewodu w kostce od tylnej lampy.Jak miernik pokaże napiecie lub probówka zapali sie oznacza ze znalazłeś plus stopu.Wtedy jeden koniec Twojego trzeciego stopu podłączasz do tego plusa a drugi do masy pojazdu.
Ale napierw sprawdz czy on jest dobry sposobem którym Ci pisałem wyzej i zapamietaj (jak bedzie działał) przyłożone przewody, który był przyłożony do + aku a który do -.
To ze wybiło Ci bezpieczniki może oznaczać ze zrobiłeś zwarcie albo twoje trzecie swiatło stop jest zepsute.
Co do biegunowości to kolega ma racje, jezeli twój trzeci stop jest na diodach (pewnie jest) to nie bedzie działał jak podłaczysz go odwrotnie.Sprawdzic to idzie łatwo wystarczy podłaczyc go do aku i wtedy bedziesz miał pewność co do jego sprawności.Jak po przyłozeniu kabli od tego Twojego stopu do aku nie zapali sie to zamien kable (kabel który miałeś przyłożony do + na aku przyłóż go do - na aku a drugi co miałeś do - na aku przyłóż do + na aku)
Po takim sprawdzeniu bedziesz miał pewność co do działania swojego dodatkowego stopu.
Jak go podłączyć radze Ci na kostce tylnej lampy odszukac przewód plusowy swiatła stop, odszukac go można łatwo wystarczy miec miernik lub próbnik napiecia samochodowy i kolegę który bedzie Ci naciskać pedał hamulaca.A wiec przykładasz jeden koniec miernika lub probówki do masy pojazdu a drugi przykładasz po koleji to kazdego przewodu w kostce od tylnej lampy.Jak miernik pokaże napiecie lub probówka zapali sie oznacza ze znalazłeś plus stopu.Wtedy jeden koniec Twojego trzeciego stopu podłączasz do tego plusa a drugi do masy pojazdu.
Ale napierw sprawdz czy on jest dobry sposobem którym Ci pisałem wyzej i zapamietaj (jak bedzie działał) przyłożone przewody, który był przyłożony do + aku a który do -.
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 gru 2008, 11:05
- Imię: Patryk
- Auto: Jeszcze Corsa B :(
- Silnik: 1.4
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Stare Pole
-
- Posty: 175
- Rejestracja: 28 gru 2008, 11:05
- Imię: Patryk
- Auto: Jeszcze Corsa B :(
- Silnik: 1.4
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Stare Pole
powiem tak, swiatla stopu normalnie dzialaja, ale gdy kolega sie podpiol pod kostke z tym 3 stopem to ten 3 stop tylko dzialal przy zgaszonych swiatlach, pozostale stopy normalnie dzialaja
sprobowalismy inaczej, kolega pociagnol kabelek od pedalu hamulca od kostki na pedale, i nic tez niedziala (podkreslam 3 stop na krutko dziala)
sprobowalismy inaczej, kolega pociagnol kabelek od pedalu hamulca od kostki na pedale, i nic tez niedziala (podkreslam 3 stop na krutko dziala)
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 02 paź 2008, 9:14
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Z tego co czytałem otrzymałeś fachową porade.Wyciągnij listwe na której masz światła tylnie-jak zobaczysz na tej listwie masz blaszki które prowadzą od wtyczki na niej do odpowiedniej żarówki.Teraz popatrz neonówka przy tej lampie stop która blaszka ma + i gdzie dokładnie ida te blaszki-pod które kable we wtyczce.Tam je "odpowiednio podłącz" ale uważaj zeby sie nie przesuneły.Ja np mam podlaczpone tak że przewód od 3 stopu wchodzi w kostke tak jakby był z wiazki kabli które sa oryginalnie we wtyczce i zakleiłem taśma.Mozesz też na próbe pod te dwie blaszki drucikami dotknąć i zobaczysz czy gra.Nie ma opcji żeby było coś nie tak.Po prostu kwestia listwy z żarówkami i podłączenia.pobaw sie troche na spokojnie.