Tylnia wyceiraczka i ogrzewanie szyby
Tylnia wyceiraczka i ogrzewanie szyby
Witam.
Niedawno zakupiłem Opla Astrę 1.7D 1995r. Niestety nie działa mi tylna wycieraczka oraz ogrzewanie tylnej szyby, to że nie działa mi równierz dmuchawa na 1 i 2 biegu to juz pominę bo to pewnie rezystor
Sprawdzałem napięcie jakie podawane jest na silnik i pokazuje mi ok 9,5 V, nie wiem czy tak powinno byc czy nie, przekaźnik jest raczej dobry jeżeli pojawia sie napiecie ale silnik nie pracuje. Kostka po lewej stronie w bagażniku doprowadzająca prąd do wycieraczki i ogrzewania szyby jest dość zaśniedziała ale jeżeli to by była wina kostki to raczej w ogóle by nie było napięcia.
Jeżeli chodzi o ogrzewanie szyby to w ogóle napięcie sie nie pojawia przy szybie po właczeniu ogrzewania i żadna kontrolka też się nie zaświeca, o ile taka istnieje.
Jeśli ktoś ma jakiśp pomysł co z tym fantem zrobić lub od czego zacząć to prosze o pomoc.
Mam jeszcze jedną prośbę, mianowicie chodzi mi o schemat instalacji elektrycznej do tego autka, jeśli może ktoś udostępnić skan lub w jakiś inny sposób to będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Niedawno zakupiłem Opla Astrę 1.7D 1995r. Niestety nie działa mi tylna wycieraczka oraz ogrzewanie tylnej szyby, to że nie działa mi równierz dmuchawa na 1 i 2 biegu to juz pominę bo to pewnie rezystor
Sprawdzałem napięcie jakie podawane jest na silnik i pokazuje mi ok 9,5 V, nie wiem czy tak powinno byc czy nie, przekaźnik jest raczej dobry jeżeli pojawia sie napiecie ale silnik nie pracuje. Kostka po lewej stronie w bagażniku doprowadzająca prąd do wycieraczki i ogrzewania szyby jest dość zaśniedziała ale jeżeli to by była wina kostki to raczej w ogóle by nie było napięcia.
Jeżeli chodzi o ogrzewanie szyby to w ogóle napięcie sie nie pojawia przy szybie po właczeniu ogrzewania i żadna kontrolka też się nie zaświeca, o ile taka istnieje.
Jeśli ktoś ma jakiśp pomysł co z tym fantem zrobić lub od czego zacząć to prosze o pomoc.
Mam jeszcze jedną prośbę, mianowicie chodzi mi o schemat instalacji elektrycznej do tego autka, jeśli może ktoś udostępnić skan lub w jakiś inny sposób to będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
- Posty: 392
- Rejestracja: 30 sty 2007, 10:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Międzyrzec Podl.
- Kontakt:
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Jeśli chodzi o ogrzewanie tylniej szyby to warto sprawdzic włącznik czy tam jest wszystko ok. Byc może coś nie kontaktuje i przez to nie podaje napięcia. Kontrolki jako takiej to nie ma że jest włączone ogrzewanie. Może jakiś kabelek się gdzieś przetarł lub coś.
Natomiast z wycieraczką jest inna sprawa. Gdy napięcie dochodzi to znaczy że jest wszystko ok. Jaki jest objaw nie działania tego silnika? Jak popychasz manetke od wycieraczki tylniej to słyszysz że wycieraczka prubóje się ruszyc ale nie może czy jest głucho? Bo jeśli coś tam brzęczy to zatarło ci się ramie wycieraczki i nie pozostaje ci nic innego jak wymiana albo rozebranie i naprawienie. Jak to zrobic to później zależy jakie są objawy...
Natomiast z wycieraczką jest inna sprawa. Gdy napięcie dochodzi to znaczy że jest wszystko ok. Jaki jest objaw nie działania tego silnika? Jak popychasz manetke od wycieraczki tylniej to słyszysz że wycieraczka prubóje się ruszyc ale nie może czy jest głucho? Bo jeśli coś tam brzęczy to zatarło ci się ramie wycieraczki i nie pozostaje ci nic innego jak wymiana albo rozebranie i naprawienie. Jak to zrobic to później zależy jakie są objawy...
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
do silnika wycieraczek dochodzą 3 przewody -
2 o których mówisz to są "plusy"
Jeden pojawia się jak włanczasz przełącznikiem i wycieraczka zaczyna chodzic, a drugi jest stały(POWRÓT WYCIERACZKI), np kiedy wycieraczka jest w polowie drogi, a wylaczysz przelacznik to wraca dzięki temu napięciu.
A masa powinna być przykręcona gdzieś do blachy, nie wiem jaki kolor kabla w oplu to masa.
[ Dodano: 2007-10-25, 12:01 ]
Jak jest zaśniedziała kostka to zanika napięcie, albo na mierniku pokazuje Ci normalnie tyle ile powinno być np 13 V , a jak podlaczysz już próbnik, (lampke) to nie zaświeci. Weź papier ścierny przeczyść kostke, ale fajnie by było popryskać ją spreyem jakimś . Powodzenia
[ Dodano: 2007-10-25, 12:03 ]
spray ->np WD40 ale lepszy bedzie np Contakt taki typowy do zasniedzialych łączeń elektrycznych
2 o których mówisz to są "plusy"
Jeden pojawia się jak włanczasz przełącznikiem i wycieraczka zaczyna chodzic, a drugi jest stały(POWRÓT WYCIERACZKI), np kiedy wycieraczka jest w polowie drogi, a wylaczysz przelacznik to wraca dzięki temu napięciu.
A masa powinna być przykręcona gdzieś do blachy, nie wiem jaki kolor kabla w oplu to masa.
[ Dodano: 2007-10-25, 12:01 ]
adikkk pisze:Sprawdzałem napięcie jakie podawane jest na silnik i pokazuje mi ok 9,5 V, nie wiem czy tak powinno byc czy nie, przekaźnik jest raczej dobry jeżeli pojawia sie napiecie ale silnik nie pracuje. Kostka po lewej stronie w bagażniku doprowadzająca prąd do wycieraczki i ogrzewania szyby jest dość zaśniedziała ale jeżeli to by była wina kostki to raczej w ogóle by nie było napięcia.
Jak jest zaśniedziała kostka to zanika napięcie, albo na mierniku pokazuje Ci normalnie tyle ile powinno być np 13 V , a jak podlaczysz już próbnik, (lampke) to nie zaświeci. Weź papier ścierny przeczyść kostke, ale fajnie by było popryskać ją spreyem jakimś . Powodzenia
[ Dodano: 2007-10-25, 12:03 ]
spray ->np WD40 ale lepszy bedzie np Contakt taki typowy do zasniedzialych łączeń elektrycznych
Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram
Przynajmniej się staram
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2007, 9:41
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja powiem na swoim przykładzie jeśli chodzi o silnik. U mnie była taka sytuacja tak jak wspomniałem ruszałem manetke i było słychac że silnik pracuje tylko że coś blokuje ruch wycieraczki...
==================
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Marka: Opel Astra F Caravan
Rok: 1999
Silnik: X14NZ 60KM
Kolor: KingsBlue
LPG-->brak-->i dobrze
===============
Panowie dziwna sprawa,
Po przeczytaniu wątków na forum, podjąłem czynności naprawcze spryskiwacza tylnej szyby i silniczka . No i cóż odkręciłem obudowę tylnej klapy po prawej znalazłem uszkodzony wężyk ( do naprawy dam radę ) po lewej uszkodzoną żyłę biało - brązową naprawiłem. Mierząc napięcie na zaciskach silnika = pomiędzy żyłą niebieską a brązową ( masa ) 12,15V a pomiędzy żyłą czarną przy wtyczce silnika a brązową ( masa ) 20V co dziwniejsze napięcie jest stałe nie zmienia się po użyciu dźwigni tylnej wycieraczki, no może jakiś mały spadek rzędu 1-1,5 V. Co robić ????
Oczywiście silniczek zdemontowałem będę czyścić ale co z tą elektryką ??
Dzięki z góry za pomoc
Achciu
Po przeczytaniu wątków na forum, podjąłem czynności naprawcze spryskiwacza tylnej szyby i silniczka . No i cóż odkręciłem obudowę tylnej klapy po prawej znalazłem uszkodzony wężyk ( do naprawy dam radę ) po lewej uszkodzoną żyłę biało - brązową naprawiłem. Mierząc napięcie na zaciskach silnika = pomiędzy żyłą niebieską a brązową ( masa ) 12,15V a pomiędzy żyłą czarną przy wtyczce silnika a brązową ( masa ) 20V co dziwniejsze napięcie jest stałe nie zmienia się po użyciu dźwigni tylnej wycieraczki, no może jakiś mały spadek rzędu 1-1,5 V. Co robić ????
Oczywiście silniczek zdemontowałem będę czyścić ale co z tą elektryką ??
Dzięki z góry za pomoc
Achciu