Jak zaskoczy to ładuje
Jak zaskoczy to ładuje
Witam.
Moj problem jest dość dziwny a mianowicie gdy rano odpalam samochód ładowanie wynosi ok 12V i powoli spada bez włączonych jakichkolwiek urządzeń.Po przejechaniu ok 3-4 km gdy silnik się trochę zagrzeje ładowanie zaskoczy i wynosi 13,7 V czyli tak jak powinno być.Gdy już zaskoczy to moge jechać obojętnie gdzie i będzie cały czas ładował jednak gdy silnik ostygnie sytuacja się powtarza,dzieje się tak w zasadzie regularnie tylko ze gdy zbyt późno zaskoczy i trasa jest krótka akumulator jest niedoładowany i potem mam problem z rozruchem,np dzisiaj musiałem dzwonić po pomoc bo nie miał siły odpalić.bardzo proszę o porade.
Moj problem jest dość dziwny a mianowicie gdy rano odpalam samochód ładowanie wynosi ok 12V i powoli spada bez włączonych jakichkolwiek urządzeń.Po przejechaniu ok 3-4 km gdy silnik się trochę zagrzeje ładowanie zaskoczy i wynosi 13,7 V czyli tak jak powinno być.Gdy już zaskoczy to moge jechać obojętnie gdzie i będzie cały czas ładował jednak gdy silnik ostygnie sytuacja się powtarza,dzieje się tak w zasadzie regularnie tylko ze gdy zbyt późno zaskoczy i trasa jest krótka akumulator jest niedoładowany i potem mam problem z rozruchem,np dzisiaj musiałem dzwonić po pomoc bo nie miał siły odpalić.bardzo proszę o porade.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Primo - gdzie mierzyles owe napiecie, na klemach aku czy na wyjsciu z altka? Bo najwazniejsze w tej chwili jest to mierzone na altku. Niemozliwe jest aby alternator sie nagle zalaczyl - bo to oznacza ze albo pasek sie nie kreci i w koncu zaskoczy ( nie wyobrazam sobie tej opcji) lub tez kreci sie ale przy starcie nie wzbudza - co tez jest raczej malo prawdopodobne. Jesli to nie bedzie wina paska i naciagu, to jedyne co mi na mysl przychodzi to szwankujacy regulator napiecia, lub tez altek do regenracji ( mam tu na mysli glownie szczotki i lozyska. Widac wyraznie ze masz problem gdy auto jest zimne, wraz ze wzrostem temp objaw znika. Sprawdz moze najpier pasek i potem szczotki w altku. Moze juz ktoras nie styka lub sie blokuje i zaskakuje po jakims czasie. A czy dlugo masz takie objawy? Bo moze, to nie wina altka a akumulatora. Moze nadszedl jego czas?
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 1334
- Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
- Imię: Leszek
- Silnik: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
- Imię: Maciej
- Silnik: 2.0
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
Pomysl tez niezly Wencik, nie zauwazylem ze kolega ma 1,7 pojemnosci..wiec dieselek. Ale to i tak jest za duzy spadek Fakt im zimniej, tym dluzej swieczki beda grzac. Zatem to by tlumaczylo czas jaki jest potrzebny na "wlaczenie" sie prawidlowego ladowania. Ale i tak jest cos nie tak Przewody?Moze same swieczki cos komplikuja
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 01 sie 2007, 19:42
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź/Londyn
- Kontakt:
Objaw jest około miesiąca,miałem nawet podłączony na stałe przyrząd do pomiaru,wiedziałem wtedy kiedy mogłem włączyć wentylator albo światła długie.Napięcie mierzyłem na klemach akumulatora.Szczotki są napewno długie,szukałem już nowego regulatora alenie mogedostajestproblem z częściami do isuzu.Będe wdzięczy jeśli ktoś mi podpowie jak zmierzyć napięcie które idzie bezpośrednio z alternatora,to wiele wyjaśni,myśle ze trzeba rozłaczyć jedną z kostek które idą pod wlotem powietrza i tam mierzyć ale wole byc pewny.
[ Dodano: 2007-12-23, 11:19 ]
Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty więc to nie to.
[ Dodano: 2007-12-23, 23:37 ]
Jeśli to pomoże wam w wyszukaniu przyczyny to powiem ze gdy pare miesięcy temu miałem zepsuty regulator skok ładowania tez był wyczuwalny tylko ze wtedy po odpaleniu było 13.2V a później skoczyło na 16V.
[ Dodano: 2007-12-23, 11:19 ]
Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty więc to nie to.
[ Dodano: 2007-12-23, 23:37 ]
Jeśli to pomoże wam w wyszukaniu przyczyny to powiem ze gdy pare miesięcy temu miałem zepsuty regulator skok ładowania tez był wyczuwalny tylko ze wtedy po odpaleniu było 13.2V a później skoczyło na 16V.
-
- Posty: 110
- Rejestracja: 28 gru 2007, 18:49
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Leszczyny
- Kontakt: