Jak zaskoczy to ładuje

Arek82

Jak zaskoczy to ładuje

#1

Nieprzeczytany post autor: Arek82 »

Witam.
Moj problem jest dość dziwny a mianowicie gdy rano odpalam samochód ładowanie wynosi ok 12V i powoli spada bez włączonych jakichkolwiek urządzeń.Po przejechaniu ok 3-4 km gdy silnik się trochę zagrzeje ładowanie zaskoczy i wynosi 13,7 V czyli tak jak powinno być.Gdy już zaskoczy to moge jechać obojętnie gdzie i będzie cały czas ładował jednak gdy silnik ostygnie sytuacja się powtarza,dzieje się tak w zasadzie regularnie tylko ze gdy zbyt późno zaskoczy i trasa jest krótka akumulator jest niedoładowany i potem mam problem z rozruchem,np dzisiaj musiałem dzwonić po pomoc bo nie miał siły odpalić.bardzo proszę o porade.

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#2

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Primo - gdzie mierzyles owe napiecie, na klemach aku czy na wyjsciu z altka? Bo najwazniejsze w tej chwili jest to mierzone na altku. Niemozliwe jest aby alternator sie nagle zalaczyl - bo to oznacza ze albo pasek sie nie kreci i w koncu zaskoczy ( nie wyobrazam sobie tej opcji) lub tez kreci sie ale przy starcie nie wzbudza - co tez jest raczej malo prawdopodobne. Jesli to nie bedzie wina paska i naciagu, to jedyne co mi na mysl przychodzi to szwankujacy regulator napiecia, lub tez altek do regenracji ( mam tu na mysli glownie szczotki i lozyska. Widac wyraznie ze masz problem gdy auto jest zimne, wraz ze wzrostem temp objaw znika. Sprawdz moze najpier pasek i potem szczotki w altku. Moze juz ktoras nie styka lub sie blokuje i zaskakuje po jakims czasie. A czy dlugo masz takie objawy? Bo moze, to nie wina altka a akumulatora. Moze nadszedl jego czas? ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Hmm... a świece żarowe w dieslu zaraz się wyłączają po włączeniu silnika?? Może jak chodzą jeszcze i wtedy ma spadek napięcia
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#4

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Pomysl tez niezly Wencik, nie zauwazylem ze kolega ma 1,7 pojemnosci..wiec dieselek. Ale to i tak jest za duzy spadek :shock: Fakt im zimniej, tym dluzej swieczki beda grzac. Zatem to by tlumaczylo czas jaki jest potrzebny na "wlaczenie" sie prawidlowego ladowania. Ale i tak jest cos nie tak :mrgreen: Przewody?Moze same swieczki cos komplikuja ;)
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

piotreq

Astro-maniak
Posty: 57
Rejestracja: 01 sie 2007, 19:42
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łódź/Londyn
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: piotreq »

Ja mialem odwrotnie na zimnym silniku bylo ladowanie a jak sie zagrzal to nie i nawet nie bylo to sygnalizowane lampka od aku.Winny byl regulator ktory jak sie nagrzal od silnika przestwal pracowac.U ciebie jest odwrotnie ale bym zajzal co z regulatorem czy zyje jeszcze:P

Arek82

#6

Nieprzeczytany post autor: Arek82 »

Objaw jest około miesiąca,miałem nawet podłączony na stałe przyrząd do pomiaru,wiedziałem wtedy kiedy mogłem włączyć wentylator albo światła długie.Napięcie mierzyłem na klemach akumulatora.Szczotki są napewno długie,szukałem już nowego regulatora alenie mogedostajestproblem z częściami do isuzu.Będe wdzięczy jeśli ktoś mi podpowie jak zmierzyć napięcie które idzie bezpośrednio z alternatora,to wiele wyjaśni,myśle ze trzeba rozłaczyć jedną z kostek które idą pod wlotem powietrza i tam mierzyć ale wole byc pewny.

[ Dodano: 2007-12-23, 11:19 ]
Pasek jest nowy i dobrze naciągnięty więc to nie to.

[ Dodano: 2007-12-23, 23:37 ]
Jeśli to pomoże wam w wyszukaniu przyczyny to powiem ze gdy pare miesięcy temu miałem zepsuty regulator skok ładowania tez był wyczuwalny tylko ze wtedy po odpaleniu było 13.2V a później skoczyło na 16V.

Krzysiek11

Astro-maniak
Posty: 110
Rejestracja: 28 gru 2007, 18:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Leszczyny
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Krzysiek11 »

Napięcie mierz między obudową altka i śrubą(M6lubM8 -podłączony "+"aku)bez odpinania kabla.Jezeli to nie będzie regulator,to mozesz mieć zwarcie uzwojenia stojana do obudowy(kontrolka ład. gaśnie po zał silnika),aby to sprawdzić trzeba odłączyć stojan od mostka z diodami.

Zablokowany