Jaki prostownik ?
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Wojo ty jeszcze zanim kupisz prostownik to sprawdz napiecie ladowania bo jak uzywasz cara z duzym dopalaczem to moze ci nie nadaza ladowac bo masz za cienki reg. napiecia .osobiscie nie wierze aby miesieczny aku (pod warunkiem ze jest sprawny)nie dzialal .tak czy inaczej szukaj przyczyny . ile tych W masz i czy czesto na wyl.silniku korzystasz z aparatury .jezeli tak to te 45 Ah.to troche malo !
marpas 1954
wiem wiem ale to ojciec sie dobrał to asterixa i pojechal kupic aku gdzie powiedzieli mu w serwisie ze nie ma sensu kupowac wiekszego bo i tak nie da rady naladowac alternator wiec sie posluchal i kupil i myslalem ze go pier*****! co do alternatora to ok rok temu byl wymieniany wiec troche byloby to dziwne ... moze rozladowal mi sie przez montaz audio ... przez prawie 10 godzin drzwi byly otwarte a swiatla sie swiecily (w ogole o tym zapomnialem) a potem posluchalem dosyc glosno z 10 minut i nie odpalil ...
-
- Posty: 3024
- Rejestracja: 26 mar 2007, 11:34
- Imię: mam i ja
- Auto: Opel
- Silnik: całkiem spory
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 25 lut 2007, 21:19
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Kontakt:
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 27 cze 2008, 16:48
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
-
- Posty: 291
- Rejestracja: 10 gru 2007, 10:00
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Połaniec
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Ja to sie wogole dziwie jacy to fachowcy w tym serwisie sa, ze aki akumulator wcisneli!! Z czystej ciekawosci zapytam. Jaki wczesniej byl tam akumulator??
Optymalnie powinien byc zalozony 65Ah (to nic ze katalogi mowia inaczej). Jak bedzie 55 czy 75Ah przy sprawnam alternatorze nic sie nie bedzie dzialo.
Przeciez wszystkie (prawie wszystkie) maja takie same alternatory. Najczesciej jest to Delco-remy 55-70A. Ja np w Dieslu mam 65A max. I smiga az milo i musi obsluzyc 75Ah akumulator.
Co do problemu z rozladowaniem. Masz 45Ah. Piszesz ze 10 godzin swiecilo sie w aucie swiatelko. Standardowo to ok 10W. Co daje prad ok 0,8A. Przy 10h ciaglego swiecenia to jest ok 8Ah. Teoretycznie na aku pozostalo ok 37Ah. Do tego dolaczyles audio i moglo pociagnac kilka amperkow. Potem na juz malej ilosci zgromadzonego ladunku akumulator mogl niedostarczyc odpowiedniej iloscie nergi do rozruchu. Pamietac nalezy ze rozrusznik potrzebuje MOCY, a nie tylko pradu. Cesciowo rozladowany akumulator pod obciazeniem obnizy troche napiecie. A przeciez UxI=P
Jako ciekawostke podam, ze wujkowi w Seacie Toledo z akumulatorem 65Ah niezgaszona lampka w bagazniku (10W) przez ok 20 godzin calkowicie wyprula akumulator. Nawet sie kontrolka nie zaswiecila .
Oczywiscie moje obliczenia sa czysto teoretyczne. Jednak z walsnych doswiadczen wiem ze z pozoru mala zaroweczka moze narobic balaganu.
wojo sprawdz dla pewnosci napiecie jakie podaje alternator.
Optymalnie powinien byc zalozony 65Ah (to nic ze katalogi mowia inaczej). Jak bedzie 55 czy 75Ah przy sprawnam alternatorze nic sie nie bedzie dzialo.
Przeciez wszystkie (prawie wszystkie) maja takie same alternatory. Najczesciej jest to Delco-remy 55-70A. Ja np w Dieslu mam 65A max. I smiga az milo i musi obsluzyc 75Ah akumulator.
Co do problemu z rozladowaniem. Masz 45Ah. Piszesz ze 10 godzin swiecilo sie w aucie swiatelko. Standardowo to ok 10W. Co daje prad ok 0,8A. Przy 10h ciaglego swiecenia to jest ok 8Ah. Teoretycznie na aku pozostalo ok 37Ah. Do tego dolaczyles audio i moglo pociagnac kilka amperkow. Potem na juz malej ilosci zgromadzonego ladunku akumulator mogl niedostarczyc odpowiedniej iloscie nergi do rozruchu. Pamietac nalezy ze rozrusznik potrzebuje MOCY, a nie tylko pradu. Cesciowo rozladowany akumulator pod obciazeniem obnizy troche napiecie. A przeciez UxI=P
Jako ciekawostke podam, ze wujkowi w Seacie Toledo z akumulatorem 65Ah niezgaszona lampka w bagazniku (10W) przez ok 20 godzin calkowicie wyprula akumulator. Nawet sie kontrolka nie zaswiecila .
Oczywiscie moje obliczenia sa czysto teoretyczne. Jednak z walsnych doswiadczen wiem ze z pozoru mala zaroweczka moze narobic balaganu.
wojo sprawdz dla pewnosci napiecie jakie podaje alternator.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 10 lip 2008, 18:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
Najlepiej kup taki zeby swoj akumulator ladowac przez 8 godzin.
Czyli jesli masz akumulator 45 Ah to zeby go naladowac musisz dostarczyc mu
4.5 ampera przez 10 godzin. Czyli zeby go naladowac przez 8 godzin potrzebujesz
okolo 5.5 A . Wiec prostownik w tym wypadku musi miec najwieksza wydajnosc
pradowa 5.5 A .
Oczywiscie dla wiekszych prostownikow potrzeba wiecej.
Zreszta najlepiej jest kupowac prostowniki z regulacja przy czym trzeba
zwazac uwage na maxymalny prad jaki jest w stanie dostarczyc urzadzenie. Jesli
to bedzie okolo 10 A to bedzie super. Jesli to bedzie prostownik z samowylaczaniem sie
po naladowaniu to jeszcze lepiej. A jesli bedzie mial nastawe czasowa to bedzie
extra.
Zwykle takie prostowniki maja regulacje napieciowa, ale tak na prawde bedzie
lepiej jesli to bedzie regulacja pradowa. Znaczy ograniczenia pradowego.
Typow jest tyle, ze nikt Ci niewskaze konkretnego modelu, a nawet pewnie sie
o niektorych nie wie. Dlatego najlepiej jest poprostu ogladajac urzadzenie brac
pod uwage to co napisalem wyzej.
Czyli jesli masz akumulator 45 Ah to zeby go naladowac musisz dostarczyc mu
4.5 ampera przez 10 godzin. Czyli zeby go naladowac przez 8 godzin potrzebujesz
okolo 5.5 A . Wiec prostownik w tym wypadku musi miec najwieksza wydajnosc
pradowa 5.5 A .
Oczywiscie dla wiekszych prostownikow potrzeba wiecej.
Zreszta najlepiej jest kupowac prostowniki z regulacja przy czym trzeba
zwazac uwage na maxymalny prad jaki jest w stanie dostarczyc urzadzenie. Jesli
to bedzie okolo 10 A to bedzie super. Jesli to bedzie prostownik z samowylaczaniem sie
po naladowaniu to jeszcze lepiej. A jesli bedzie mial nastawe czasowa to bedzie
extra.
Zwykle takie prostowniki maja regulacje napieciowa, ale tak na prawde bedzie
lepiej jesli to bedzie regulacja pradowa. Znaczy ograniczenia pradowego.
Typow jest tyle, ze nikt Ci niewskaze konkretnego modelu, a nawet pewnie sie
o niektorych nie wie. Dlatego najlepiej jest poprostu ogladajac urzadzenie brac
pod uwage to co napisalem wyzej.