astra f wył świateł
astra f wył świateł
czy ktoś wie ktosy z dwoch styków w wył świateł to '+' a ktory '-' ?? chodzi mi o tyl bo nie wiem jak przylutowac zarowke zeby potem nie bylo ze nie dziala :/ (dwa ze znakiem '?' to te od zarowki ale nie wiem ktory to '+' a ktory to '-')
. . ? ? .
I I I I I
I I I I I
. . . . .
. . ? ? .
I I I I I
I I I I I
. . . . .
-
- Posty: 741
- Rejestracja: 05 paź 2007, 20:55
- Imię: Sławek
- Auto: astra F caravan '97
- Silnik: x16szr
- Lokalizacja: Kamień_M./Witnica/Gorzów_W.
- Kontakt:
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 sie 2007, 12:20
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: płd
- Kontakt:
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
PTfromSCR, to może powiedz wg tego rysunku gdzie jest + a gdzie -
rys. autokacik.pl
Zamontowałem tam diodę, na chybił trafił bo nie wiedziałem gdzie plus. Zamontowałem w aucie i.. nie świeci. Znowu rozebrałem i zmieniłem polaryzacje, zadowolony że już będzie świeciło włączam światła i.. nie świeci
rys. autokacik.pl
Zamontowałem tam diodę, na chybił trafił bo nie wiedziałem gdzie plus. Zamontowałem w aucie i.. nie świeci. Znowu rozebrałem i zmieniłem polaryzacje, zadowolony że już będzie świeciło włączam światła i.. nie świeci
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
prawdopodobnie jest tak jak zaznaczylem
[External Link Removed for Guests]
ale nie daje 100% pewnosci bo robilem to juz jakis czas temu
FalconTech>> ja za pierwszym razem jak robilem wlacznik to zarowa swiecila ale nie dzialalo podsw zegarow po wlaczeniu sw.mijania i podsw tida takze dzialy sie rozne dziwne rzeczy:D i poszlo 30zl za nowy wlacznik ale teraz wszystko dziala i jest kozaczek:)
[External Link Removed for Guests]
ale nie daje 100% pewnosci bo robilem to juz jakis czas temu
FalconTech>> ja za pierwszym razem jak robilem wlacznik to zarowa swiecila ale nie dzialalo podsw zegarow po wlaczeniu sw.mijania i podsw tida takze dzialy sie rozne dziwne rzeczy:D i poszlo 30zl za nowy wlacznik ale teraz wszystko dziala i jest kozaczek:)
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Też wstawiłeś tam LED? Bo ja teraz mam podłączone tak jak napisałeś z tym + i - ale nadal nie świeci
Wstawiłem LED niebieski i rezystor 1kΩ, pod zasilacz podłączam i od 12V do 15V sprawdzałem i świeci a w aucie nie.
Wstawiłem LED niebieski i rezystor 1kΩ, pod zasilacz podłączam i od 12V do 15V sprawdzałem i świeci a w aucie nie.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
no ja mam leda z opornikiem i mi swieci ale mowie wez zamien widocznie jest zle tak jak jest led tylko uwazaj zebys lutujac nie zalal stykow bo moze szi zrobic spiecie i nic nie bedzie wtedy dzialalo:/ ja juz nie pamietam jak to jest w ledzie dluzsza nozka to "+" jak ci sie uda to zrobic to ewentualnie zwetyfikuj to co ja napisalem ale wydaje mi sie ze dobrze jest tak jak napisalem wyzej z tym "+" i "-" elo
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Problem w tym że już próbowałem podłączyć i tak i tak. Może przesadziłem z rezystorem ale powinno być tam te min 12V?
wstawię z powrotem żarówkę i sprawdzę czy w ogóle jeszcze działa:p Potem znowu leda założę.
wstawię z powrotem żarówkę i sprawdzę czy w ogóle jeszcze działa:p Potem znowu leda założę.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.