Układ elektroniczny silnika - jak zdiagnozować błąd samemu ?
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 18 sty 2007, 9:03
- Imię: Ernest
- Auto: Astra G
- Silnik: 1,7 DTI
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
dziabarka, nie koniecznie do Opla. Podjedź do jakiegoś serwisu, który zajmuje się diagnostyką. Może będzie taniej. Ja za podpięcie w Pszczynie płaciłem w tamtym roku 30PLN, a w Data Auto w tychach po krótkich negocjacjach ze 100 spuścili na 40PLN.
ja37, więc co musze mieć żeby samemu odczytać błędy z mijej Asi?
Domyślam się, że Laptop będzie potrzebny i jakieś kable i oprogramowanie. Laptop już jest, ale skąd wziąć kable i program...?
ja37, więc co musze mieć żeby samemu odczytać błędy z mijej Asi?
Domyślam się, że Laptop będzie potrzebny i jakieś kable i oprogramowanie. Laptop już jest, ale skąd wziąć kable i program...?
- Bobola
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 mar 2008, 17:47
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: knurów
- Kontakt:
- niuniek89ldz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lis 2008, 16:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mam ten sam problem przy 1,4 astra F, jak przekrecam stacyjke to lampka od układu elektornicznego silnika to sie pali jak zapale samochod to lampka gasnie, ale podczas dluzszej jazdy lampka sie zapala i samochod gasnie, bez roznicy czy jade na benzynie czy na gazie:/ co to moze być? z góry dziekuje za odpowiedz;]
-
- Posty: 3585
- Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
to ja sie podepnę pod temat...caly czas od okolo 3 miesiecy swieci mi sie czek endzin zarowno na gazie i jak na benzynie. wymienilem wtrysk i termostat....lecz dopiero dzis pojechalem na komputer...i oto co wyszło:
- czujnik temp wody na komputer
-sonda lambda - obwod rozlaczony ( prawdopod blad 13 - koles nie mowil nr bledow )
- sonda lambda - mieszanka zbyt uboga ( prawdopod blad 44 )
- przekaznik pompy paliwa - zbyt male napiecie ( prawdopod blad 29 )
Odnosnie czujnika to mowil mi, ze u mnie na skali okolo 92 a tak naprawde jest 107, oczywisie wiatrak sie zalaczyl i temp spadla. Prosto z pracy tzn 35 km trasa pojechalem prosto do mechanika i sprawdzalismy na postoju na odpalonym silniku wiec mial prawo sie zagrzac podczas codziennego uzytkowania w miare szybko temp na skali rosnie i utrzymuje sie ale tylko na 1 kresce nad niebieskim polem czyli to jest jakies 80 stopni. przed wymiana termostatu mialem caly czas lub lekko ponad niebieskie pole. Ale odnosnie bledu to rozumiem ze wymiana czujnika na komputer jest konieczna...koles zaczal mi cos tlumaczyc ze jak jest zimny silnik to komp i tak mysli ze on juz jest cieply ... a jak jest nagrzany to tez przez to czasem nie odpala...
odnosnie sondy....mieszanka zbyt uboga czyli ze zbyt malo powietrza a zbyt duzo paliwa? no i to ze odlaczona...hmm wydaje mi sie ze jest podlaczona ale moze sie juz skonczyla? no i jeszcze mam gaz...2 gener AC-700....kupie nowa i wymienie pewnie od nowosci nie byla wymieniana...
ale z tym to juz nie mam pojecia co moze byc...zbyt niskie napiecie - przekaznik pompy paliwa? tzn ze nowy przekaznik trzeba kupic? gdzie on sie znajduje? moze moje pytania sa dla was oczywiste ale dla mnie to czarna magia prosze o wyrozumialosc i czy to wszystko co tu napisalem mozna wymienic samemu?
od 2 dni jezdze tylko na benzynie bo chyba mam parownik do wymiany lub na regulacje musze pojechac...przez 30 km w trybie auto nie chcial mi przeskoczyc na gaz...ale to mnie teraz najmniej interesuje ... prosze o pomoc
- czujnik temp wody na komputer
-sonda lambda - obwod rozlaczony ( prawdopod blad 13 - koles nie mowil nr bledow )
- sonda lambda - mieszanka zbyt uboga ( prawdopod blad 44 )
- przekaznik pompy paliwa - zbyt male napiecie ( prawdopod blad 29 )
Odnosnie czujnika to mowil mi, ze u mnie na skali okolo 92 a tak naprawde jest 107, oczywisie wiatrak sie zalaczyl i temp spadla. Prosto z pracy tzn 35 km trasa pojechalem prosto do mechanika i sprawdzalismy na postoju na odpalonym silniku wiec mial prawo sie zagrzac podczas codziennego uzytkowania w miare szybko temp na skali rosnie i utrzymuje sie ale tylko na 1 kresce nad niebieskim polem czyli to jest jakies 80 stopni. przed wymiana termostatu mialem caly czas lub lekko ponad niebieskie pole. Ale odnosnie bledu to rozumiem ze wymiana czujnika na komputer jest konieczna...koles zaczal mi cos tlumaczyc ze jak jest zimny silnik to komp i tak mysli ze on juz jest cieply ... a jak jest nagrzany to tez przez to czasem nie odpala...
odnosnie sondy....mieszanka zbyt uboga czyli ze zbyt malo powietrza a zbyt duzo paliwa? no i to ze odlaczona...hmm wydaje mi sie ze jest podlaczona ale moze sie juz skonczyla? no i jeszcze mam gaz...2 gener AC-700....kupie nowa i wymienie pewnie od nowosci nie byla wymieniana...
ale z tym to juz nie mam pojecia co moze byc...zbyt niskie napiecie - przekaznik pompy paliwa? tzn ze nowy przekaznik trzeba kupic? gdzie on sie znajduje? moze moje pytania sa dla was oczywiste ale dla mnie to czarna magia prosze o wyrozumialosc i czy to wszystko co tu napisalem mozna wymienic samemu?
od 2 dni jezdze tylko na benzynie bo chyba mam parownik do wymiany lub na regulacje musze pojechac...przez 30 km w trybie auto nie chcial mi przeskoczyc na gaz...ale to mnie teraz najmniej interesuje ... prosze o pomoc
- niuniek89ldz
- Posty: 2
- Rejestracja: 24 lis 2008, 16:01
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt: