Układ elektroniczny silnika - jak zdiagnozować błąd samemu ?

dziabarka

Astro-maniak
Posty: 123
Rejestracja: 18 sty 2007, 9:03
Imię: Ernest
Auto: Astra G
Silnik: 1,7 DTI
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

#11

Nieprzeczytany post autor: dziabarka »

spoko dzięki :) w takim razie muszę podskoczyć do Opla :)

mati83

#12

Nieprzeczytany post autor: mati83 »

dziabarka, nie koniecznie do Opla. Podjedź do jakiegoś serwisu, który zajmuje się diagnostyką. Może będzie taniej. Ja za podpięcie w Pszczynie płaciłem w tamtym roku 30PLN, a w Data Auto w tychach po krótkich negocjacjach ze 100 spuścili na 40PLN.

ja37, więc co musze mieć żeby samemu odczytać błędy z mijej Asi?
Domyślam się, że Laptop będzie potrzebny i jakieś kable i oprogramowanie. Laptop już jest, ale skąd wziąć kable i program...?

ja37

V.I.P.
Posty: 6065
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 129 razy

#13

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Laptop jest....
Masz ode mnie trochę gratów i kombinuj.
[External Link Removed for Guests]

A lepiej sobie spraw spinacz biurwowy :mrgreen:
I poczytaj [External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
wesoł

Moderator Techniczny
Posty: 4898
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
Imię: Paweł
Auto: VW
Województwo: zachodniopomorskie
Lokalizacja: Goleniow
Pomocny: 34 razy
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: wesoł »

mati83, w swojej to spinaczem zczytasz bo masz 8V
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG

mati83

#15

Nieprzeczytany post autor: mati83 »

ja37, wesoł, duzi bądźcie!!! ;)

Wielkie dzieki!!

Awatar użytkownika
Bobola

Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: 21 mar 2008, 17:47
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: knurów
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: Bobola »

ja miałem podobny problem z astrą G 1, 6 75KM 16SZR bylem w serwisie chcieli mi wymienić sterownik silnika za 1500zł. znalazłem gościa i zrobil mi to za 240zł. powiedział, że w tym typie byly wkładane komputery z defektem i i odrazu wiedział o co chodzi.

Awatar użytkownika
niuniek89ldz

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2008, 16:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: niuniek89ldz »

mam ten sam problem przy 1,4 astra F, jak przekrecam stacyjke to lampka od układu elektornicznego silnika to sie pali jak zapale samochod to lampka gasnie, ale podczas dluzszej jazdy lampka sie zapala i samochod gasnie, bez roznicy czy jade na benzynie czy na gazie:/ co to moze być? z góry dziekuje za odpowiedz;]

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

niuniek89ldz, przeczytaj jeszcze raz -zastosuj i ewentualnie podaj bledy .
marpas 1954

kusitofu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: kusitofu »

to ja sie podepnę pod temat...caly czas od okolo 3 miesiecy swieci mi sie czek endzin zarowno na gazie i jak na benzynie. wymienilem wtrysk i termostat....lecz dopiero dzis pojechalem na komputer...i oto co wyszło:
- czujnik temp wody na komputer
-sonda lambda - obwod rozlaczony ( prawdopod blad 13 - koles nie mowil nr bledow ;) )
- sonda lambda - mieszanka zbyt uboga ( prawdopod blad 44 )
- przekaznik pompy paliwa - zbyt male napiecie ( prawdopod blad 29 )

Odnosnie czujnika to mowil mi, ze u mnie na skali okolo 92 a tak naprawde jest 107, oczywisie wiatrak sie zalaczyl i temp spadla. Prosto z pracy tzn 35 km trasa pojechalem prosto do mechanika i sprawdzalismy na postoju na odpalonym silniku wiec mial prawo sie zagrzac :) podczas codziennego uzytkowania w miare szybko temp na skali rosnie i utrzymuje sie ale tylko na 1 kresce nad niebieskim polem czyli to jest jakies 80 stopni. przed wymiana termostatu mialem caly czas lub lekko ponad niebieskie pole. Ale odnosnie bledu to rozumiem ze wymiana czujnika na komputer jest konieczna...koles zaczal mi cos tlumaczyc ze jak jest zimny silnik to komp i tak mysli ze on juz jest cieply ... a jak jest nagrzany to tez przez to czasem nie odpala...

odnosnie sondy....mieszanka zbyt uboga czyli ze zbyt malo powietrza a zbyt duzo paliwa? no i to ze odlaczona...hmm wydaje mi sie ze jest podlaczona ale moze sie juz skonczyla? no i jeszcze mam gaz...2 gener AC-700....kupie nowa i wymienie pewnie od nowosci nie byla wymieniana...

ale z tym to juz nie mam pojecia co moze byc...zbyt niskie napiecie - przekaznik pompy paliwa? tzn ze nowy przekaznik trzeba kupic? gdzie on sie znajduje? moze moje pytania sa dla was oczywiste ale dla mnie to czarna magia :( prosze o wyrozumialosc i czy to wszystko co tu napisalem mozna wymienic samemu?

od 2 dni jezdze tylko na benzynie bo chyba mam parownik do wymiany lub na regulacje musze pojechac...przez 30 km w trybie auto nie chcial mi przeskoczyc na gaz...ale to mnie teraz najmniej interesuje ... prosze o pomoc

Awatar użytkownika
niuniek89ldz

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 24 lis 2008, 16:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: niuniek89ldz »

po odczytaniu błedów wynika ze to blad numer 31, czyli cos z czujnikiem indukcyjnym, a i dodam jeszcze ze nie działa mi predkościomierz, czy to moze byc przyczyna?:/

Zablokowany