Kierunki rozwoju motoryzacji.
-
- Posty: 775
- Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
- Imię: Henryk
- Auto: inny
- Silnik: 3,0
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 32 razy
Re: Kierunki rozwoju motoryzacji.
Pan Cezary nie jest jedynym rodzimym wynalazcą eksperymentującym z "wodorowym dopalaczem".
Jan Gulak przerobił swojego mercedesa W 124, montując do niego instalację wtryskową... wody. Dotrysk wody został opatentowany, a tu krótki opis: "woda miedzianą rurką dochodzi do kolektora wydechowego. Tam zostaje ona ogrzana do około 150-160 stopni i zamienia się w parę wodną. Ona z kolei przechodzi dalej miedzianymi rurkami do kolektora ssącego i stamtąd dostaje się wprost do komory spalania. Podczas wybuchu paliwa, dochodzi do rozbicia pary wodnej na wodór i tlen, które są wybuchową mieszaniną, dzięki temu auto zużywa 35 procent ropy i 65 procent... wody."
Jan Gulak przerobił swojego mercedesa W 124, montując do niego instalację wtryskową... wody. Dotrysk wody został opatentowany, a tu krótki opis: "woda miedzianą rurką dochodzi do kolektora wydechowego. Tam zostaje ona ogrzana do około 150-160 stopni i zamienia się w parę wodną. Ona z kolei przechodzi dalej miedzianymi rurkami do kolektora ssącego i stamtąd dostaje się wprost do komory spalania. Podczas wybuchu paliwa, dochodzi do rozbicia pary wodnej na wodór i tlen, które są wybuchową mieszaniną, dzięki temu auto zużywa 35 procent ropy i 65 procent... wody."
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 29 cze 2017, 19:34
- Auto: astra j
- Silnik: a16let
- Rocznik: 2011
- Województwo: Zagranica - Azja
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 7 razy
Qrna więcej rurek i do tego miedzianych Przecież to puści producentów z torbami. Chyba że ecofundusz dołoży to można eksperymentować.
Pozdrawiam
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
Może Pan Cezary weźmie na stół najnowsze silniki TSI z bardzo dobrą sprawnością...
Fajne fajne ale Ci wynalazcy są jakieś 50 lat w dupę.
Prototypy tych tajemnych technologii to zawsze jakieś ponad 30-letni trupy.
Sorry.
Nie kupuje tego.
Fajne fajne ale Ci wynalazcy są jakieś 50 lat w dupę.
Prototypy tych tajemnych technologii to zawsze jakieś ponad 30-letni trupy.
Sorry.
Nie kupuje tego.
-
- Posty: 775
- Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
- Imię: Henryk
- Auto: inny
- Silnik: 3,0
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 32 razy
A widziałeś kiedyś proste rozwiązania techniczne kompatybilne z elektroniką nowoczesnych silników?
Ci ludzie pokazują światu, że można pójść inną drogą, że nie musi to być downsizing, nie potrzeba adblue, że da się bez oszustw typu diesel gate. Gdyby koncernom rzeczywiście zależało na ekologii i ekonomii (ale klientów, a nie własnej), to już dawno nawiązały by współpracę z takimi geniuszami. Cały problem wynika bowiem z faktu, że światem rządzi pieniądz, ale nie nasz - zjadaczy chleba, a korporacyjny...
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
Widzę, że nie bierzesz pod uwagę, że Ci wynalazcy to raczej osoby starszej daty i raczej wątpię, że ich wiedza jest na tyle zaawansowana, że byliby w stanie zbudować to samo na nowoczesnym silniku z miliardami czujników i toną elektroniki.
Skoroś taki mądry, to weź u nich korepetycje i sam zabierz się za modyfikację wspomnianego przez Ciebie TSI.
-
- Posty: 775
- Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
- Imię: Henryk
- Auto: inny
- Silnik: 3,0
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 32 razy
Jest jeszcze bardziej rewolucyjny wynalazek Polaka.
Pan Kazimierz Hołubowicz jest konstruktorem "kanonierki" "Co to jest „kanonierka” („Gun-Engine”)? Jest to silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności, ponad 4–krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych — a, co za tym idzie, o nadzwyczaj niskim zużyciu paliwa (można je szacować na ok. 0,5 l/100 km, gdy chodzi o nieduży samochód osobowy).„Kanonierka” akceptuje właściwie dowolny rodzaj paliwa ciekłego lub gazowego: benzynę, acetylen, wodór... Paliwo mieszane jest z wodą w proporcji 8 części wody na 1 część paliwa. Woda pełni 2 istotne funkcje: po pierwsze w trakcie odbierania ciepła od spalanego paliwa (gdy następuje eksplozja) ulega przemianie w parę, zwiększając w ten sposób nacisk na tłok — i umożliwiając wtedy odebranie dodatkowej pracy użytecznej, a po drugie: odbierając — jak wspomniano — ciepło ze spalanego paliwa, utrzymuje silnik w niskiej temperaturze, eliminując w ten sposób potrzebę stosowania jakiegokolwiek w ogóle układu chłodzenia. Dodatkowo: zbędne stają się wszelkie katalizatory czy innego rodzaju filtrowanie spalin, gdyż nie zawierają one żadnych substancji
Pan Kazimierz Hołubowicz jest konstruktorem "kanonierki" "Co to jest „kanonierka” („Gun-Engine”)? Jest to silnik spalinowy o nowoczesnej konstrukcji, i niesamowitej sprawności, ponad 4–krotnie wyższej, niż sprawność silników obecnie używanych — a, co za tym idzie, o nadzwyczaj niskim zużyciu paliwa (można je szacować na ok. 0,5 l/100 km, gdy chodzi o nieduży samochód osobowy).„Kanonierka” akceptuje właściwie dowolny rodzaj paliwa ciekłego lub gazowego: benzynę, acetylen, wodór... Paliwo mieszane jest z wodą w proporcji 8 części wody na 1 część paliwa. Woda pełni 2 istotne funkcje: po pierwsze w trakcie odbierania ciepła od spalanego paliwa (gdy następuje eksplozja) ulega przemianie w parę, zwiększając w ten sposób nacisk na tłok — i umożliwiając wtedy odebranie dodatkowej pracy użytecznej, a po drugie: odbierając — jak wspomniano — ciepło ze spalanego paliwa, utrzymuje silnik w niskiej temperaturze, eliminując w ten sposób potrzebę stosowania jakiegokolwiek w ogóle układu chłodzenia. Dodatkowo: zbędne stają się wszelkie katalizatory czy innego rodzaju filtrowanie spalin, gdyż nie zawierają one żadnych substancji
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- heinrich12
- Posty: 5089
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 191 razy
- Pomocny: 306 razy
-
- Posty: 775
- Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
- Imię: Henryk
- Auto: inny
- Silnik: 3,0
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 32 razy
Pojawił się temat o elektrykach i kosztach ich eksploatacji. Jak dla mnie ta technologia jest pomyłką skazaną na porażkę. Jedyną opcją możliwą do zastosowania jest produkcja i użytkowanie małych, miejskich samochodzików, a i to - biorąc pod uwagę - wybuchające co jakiś czas baterie jest wysoce ryzykowne. O wiele rozsądniejsze wydaje się skorzystanie z pomysłu brazylijskiego, gdzie już dekady temu eksperymentowano z silnikami na etanol, a od 1993 r. sprzedawana na stacjach benzyna ma domieszkę etanolu (do 25%). Od lat inwestuje się także w technologie pozwalające korzystać z samego, czystego etanolu. A niektóre koncerny poszły jeszcze dalej opracowując silniki zadowalające się czterema różnymi rodzajami paliwa (benzyna, mieszanka benzyny i etanolu, czysty etanol i gaz ziemny). Dodam jeszcze, ze w warunkach brazylijskich koszt produkcji jednego litra etanolu jest dwukrotnie tańszy niż litra benzyny.
Tu trochę o tym: [External Link Removed for Guests]
Tu trochę o tym: [External Link Removed for Guests]
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Ale produkcja etanolu jest w każdym kraju tańsza niż produkcja benzyny
To nie ma żadnego znaczenia co jest tańsze czy lepsze aktualnie musi wyczerpać się dochód na ropie. Później zwrócić się inwestycja w elektryki A dopiero później może dopuszczą coś innego, ale też nie najtańszego A to, co przynosi zyski taki jest ten świat. Zepsuty pieniądzem.
To nie ma żadnego znaczenia co jest tańsze czy lepsze aktualnie musi wyczerpać się dochód na ropie. Później zwrócić się inwestycja w elektryki A dopiero później może dopuszczą coś innego, ale też nie najtańszego A to, co przynosi zyski taki jest ten świat. Zepsuty pieniądzem.