Kierunki rozwoju motoryzacji.

forum moderowane
hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

Kierunki rozwoju motoryzacji.

#1

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

Światowe zasoby ropy topnieją, jakie są zatem perspektywy rozwoju motoryzacji? Póki co staczamy się w kierunku elektromobilności, ale te rozwiązania mają zdaje się równie wiele zalet, co i wad. Czy zatem możliwe są inne koncepcje?
Obrazek Obrazek
Pan Cezary Łazaj skonstruował i użytkuje auto napędzane wodorem i benzyną. Pojazd powstał na bazie forda Ka i posiada benzynowy silnik 1,3 l spalający niecałe 3 l PB na 100 km. To już drugi jego produkt, bo wcześniej miał Forda Probe z 3 litrowym V6 (spalał 7 litrów). Generator wodoru (własnej produkcji) zamontowany w samochodzie podnosi dość znacznie moc silnika i zdecydowanie obniża apetyt na benzynę. Jak twierdzi konstruktor, jego wynalazkiem interesują się nie tylko koncerny samochodowe, ale także energetyczne, bowiem zaprojektowany przez niego generator wodoru można skonfigurować nie tylko z silnikami benzynowymi. Auto - być może - mogło by kandydować do miana najbrzydszego pojazdu na świecie, ale zdaniem konstruktora jest to działanie zamierzone, mające na celu zwrócenie uwagi na produkt. A ten - pomimo kliku lat użytkowania - sprawuje się bezawaryjnie.
W silniku zasilanym jednocześnie wodorem i benzyną , temperatura spalania jest nieco niższa niż na samej benzynie, bo silnik dostaje zmniejszoną dawkę Pb, rekompensowaną dawką wodoru, który - choć ma wśród paliw najwyższą wartość energetyczną (w stosunku do swej objętości) - pozwala obniżyć temperaturę pracy silnika. A przyrost mocy jest znaczący (ze standardowych dla forda Ka 60 KM do 104 KM) i to przy zmniejszonej o połowę dawce benzyny. Zbiornik (42 l) paliwa i 1,5 l wody destylowanej pozwala na pokonanie dystansu około 1500 km.
Z relacji konstruktora wynika, że eksperymentuje także z hybrydą silnika diesla wspomaganego generatorem wodoru.
Ustrojstwo jest podłączone do jakiejś prądnicy zasilającej wyłącznie generator. Przyrost obrotów np. podczas przyspieszania, powoduje zwiększony przepływ prądu przez generator, a to skutkuje przyspieszeniem procesu elektrolizy. Podejrzewam, że to generator zawiera jakiś katalizator, wszak nawet utleniające się w wodzie aluminium powoduje wytwarzanie wodoru, gdyby dodać do tego jakiś inny metal i wytworzyć tzw. mostek elektrolityczny, lub użyć gotowego elektrolitu, to zapoczątkujemy reakcję, pozwalającą parametrami dostarczanego prądu w miarę precyzyjnie regulować ilość wytwarzanego wodoru. Wytworzony wodór nie jest nigdzie magazynowany, a jego ewentualny nadmiar uchodzi do atmosfery. Według konstruktora koszt montażu generatora niewiele przekracza koszt instalacji LPG.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Są jeszcze zdolni i myślący ludzie, ale kogo to obchodzi ? Liczy się kasa, maksymalne wydojenie naszego portfela, a tego dokona nowa technologia w postaci ,,stricte" pojazdów elektrycznych. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

wystarczy kupić patent i doić portfele innych :)
nie bardzo rozumiem, do kogo masz żal Henryku?
Ciężko oczekiwać po przemyśle paliwowym czy motoryzacyjnym, że będą cokolwiek dawać za darmo.
Tak samo jak piekarnie czy masarnie. Każdy zakłada działalność żeby zarabiać, a nie dorabiać innych :)

Foton

Astro-maniak
Posty: 1199
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 64 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: Foton »

To nie jest tak że O KUXWA ! POLAK ZROBIŁ COŚ CZEGO NIE ZROBIŁ NIKT !

Jest od dawna w produkcji Toyota Miari i dalej ze 3 auta jeszcze.
Ale to ogniwa, inna bajka niby, lepsza.
[External Link Removed for Guests]

////

Samochody z wodorowym silnikiem spalinowym różnią się od samochodów z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Samochodu spalinowe wodoru jest nieco zmodyfikowanej wersji tradycyjnej benzyny spalinowego silnika samochodu. Te silniki wodorowe spalają paliwo w taki sam sposób, jak silniki benzynowe; główną różnicą jest produkt wydechowy. Wyniki spalania benzyny w emisji z dwutlenku węgla , tlenku węgla , tlenków azotu i cząstek stałych, niespalonych węglowodorów, [76], a głównym produktem spalinowych spalania wodoru jest para wodna.

W 1807 roku Francois Isaac de Rivaz zaprojektował pierwszy silnik spalinowy na wodór . [77] W 1965 roku Roger Billings , wówczas uczeń szkoły średniej, przerobił Model A na wodór. [78] W 1970 Paul Dieges opatentował modyfikację silników spalinowych, która umożliwiła silnikowi benzynowemu pracę na wodorze US 3844262 .

Mazda opracowała silniki Wankla spalające wodór, które są stosowane w Mazdzie RX-8 Hydrogen RE . Zaletą stosowania silnika spalinowego, takiego jak silniki Wankla i tłokowe, jest niższy koszt przezbrojenia do produkcji. [79]

HICE wózki widłowe wykazano [80] na podstawie przekształcony wysokoprężnych silników spalinowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa . [58]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

To jest bardzo gruby temat.

Nie sądzę żeby jedna osoba wpadła na coś na co nie wpadł przemysł motoryzacyjny od ponad 100 lat.

Inną kwestią jest to co jest puszczane na rynek.

Tu się zgodzę, bo finalnie pewne sprawy są banalne technicznie ale koncerny i cały monopol rynku motoryzacyjnego w to nie idzie bo nie będzie z tego kasy i tyle.


Jutro poprawię te głupoty.

Myśl taka że z wodorem to już kombinowali w 19-ym wieku a mamy 21-szy

Auta elektryczne to też 19-sty wiek.

[External Link Removed for Guests]

Kuxwa, gdyby ktoś w środkowej Epoce Brązu, (przed Epoką Żelaza) a to było jakieś dobre 2000 lat przed chrystusem zakumał że Olej roślinny sprężony do odpowiedniego ciśnienia wraz z powietrzem sam wybucha to już by mieli silnik Diesla, silnik o zapłonie samoczynny.

kuxwa, jprdl.

Przepraszam.

Tata mi takich głupot naopowiadał.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2021, 0:07 przez Foton, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

nawet nie to, że nie będzie z tego kasy, tylko najpierw muszą wykorzystać na maksa istniejące technologie i instalacje

Foton

Astro-maniak
Posty: 1199
Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
Imię: Marcin
Auto: Różne takie
Silnik: Petrol i Diesel
Rocznik: 1998
Województwo: mazowieckie
Pomocny: 64 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Foton »

Markowi MK5 nowa pralka po 4 latach skorodowała gorzej jak AF...

Odpadam.

Myślicie że jest jakaś konkurencja ?

Nie ma.

[External Link Removed for Guests]

To jest tłusty temat, tak samo zrzeszenia producentów części zamiennych i wiele wiele innych.

Jutro może wrzucę.

Nie ważne co kupujesz, kupujesz zmowę producentów.

Rynek jest sterowany od dawna.

Dodano po 3 godzinach 52 minutach 53 sekundach:
Jakie parcie mieli, skuxwysyny // trzeba klik przetłumacz na polski

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]

hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

KaMYk pisze:
20 lip 2021, 23:38
nie bardzo rozumiem, do kogo masz żal Henryku?
Nie bardzo rozumiem, o którego Henryka Ci chodzi i gdzie tu widzisz żal.
Faktem jest, iż gościu twierdzi, że dotychczasowe rozmowy z "zainteresowanymi" urządzeniem kończyły się na etapie odkupienia praw do wynalazku za śmieszne pieniądze, bez wzmianki o ewentualnych udziałach w zyskach ze sprzedaży produktu.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Pewnie chodzi o mnie. Do nikogo nie mam żalu jedynie zwracam uwagę na to, że samochody elektryczne nie tak do końca są samochodami ekologicznymi - cytuję: ,,– Gdyby założyć, że samochód będzie zawsze ładowany za pomocą prądu powstałego wyłącznie z odnawialnych źródeł energii, wyrównanie różnic w produkcji pojazdu spalinowego i elektrycznego wymagałoby przejechania elektrykiem 50-60 tys. km. Tak byłoby jednak w idealnym świecie. W rzeczywistości, patrząc na miks energetyczny w Polsce, takim autem trzeba przejechać ponad 75-90 tys. km, aby wyrównać emisję CO 2 względem pojazdów spalinowych. ...." Nie wiem czy w tym jest zawarta emisja, która powstanie podczas procesu utylizacji akumulatora trakcyjnego. Pozdrawiam.

hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

heinrich12 pisze:
21 lip 2021, 8:23
" Nie wiem czy w tym jest zawarta emisja, która powstanie podczas procesu utylizacji akumulatora trakcyjnego.
Gdyby wziąć pod uwagę, że (przynajmniej na razie) większość elektryków trafia na złom z powodu zużycia baterii...!!! Wartość całego, kilkuletniego pojazdu jest bowiem mniejsza niż koszt zakupu nowych baterii, to trzeba by jeszcze uwzględnić utylizację wraków, nie tylko zużytych baterii. Być może kiedyś ktoś zdecyduje się urzeczywistnić ideę Tesli, który zamierzał przesyłać prąd bez użycia kabli (działanie sprawdzone) i samochody będą korzystać z tak przesyłanej energii. Jest jeszcze inna ewentualność. Wykorzystanie energii elektromagnetycznej (jak w pociągach unoszących się na poduszce elektromagnetycznej). Gdyby bowiem pod asfaltem poprowadzić magistralę energetyczną, to auta z powodzeniem mogły by z takiej technologii korzystać.
Pozdrawiam.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5108
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 193 razy
Pomocny: 307 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Unia Europejska, Stany Zjednoczone, Japonia i jeszcze parę państw tak szybko licząc to ok. jeden miliard ludności z siedmiu miliardów - 1:7. Ta jedna siódma nie uratuje naszego środowiska chyba, że przestanie zlecać lub nawet przenosić produkcję (różne gałęzie przemysłu) do krajów, regionów Świata gdzie nie obowiązują żadne przepisy, żadne normy emisji itp. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ