ASTRA J-1.6 czy ktoś gazował?
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
ASTRA J-1.6 czy ktoś gazował?
Ten silnik niestety wymaga dobrego fachowca bo inaczej konczy sie to wymiana szklanek w glowicy a potem wymiana glowicy.
Silnik wymaga tzw. korekt po obrotach. Jesli ktos tego nie jest swiadomy to beda dwa skutki:
1) bedzie palil duzo gazu
2) bedzie remontowal glowice co kilkadziesiat tysiecy kilometrow.
Silnik wymaga tzw. korekt po obrotach. Jesli ktos tego nie jest swiadomy to beda dwa skutki:
1) bedzie palil duzo gazu
2) bedzie remontowal glowice co kilkadziesiat tysiecy kilometrow.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: Zagranica - UE
Co to znaczy korekta po obrotach ?
Korekta dawki w zależności od obrotów silnika ??
Korekta dawki w zależności od obrotów silnika ??
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Tak. Zwykle silniki tego nie maja. Ten ma.Piotr83BEL pisze:QR_BBPOST Korekta dawki w zależności od obrotów silnika ??
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
A co to jest zwykły lub "niezwykły" silnik ?czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Tak. Zwykle silniki tego nie maja. Ten ma.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: Zagranica - UE
A wiec tak jak rozumiem jak napisałeś wcześniej o dwóch rozwiązaniach to pierwsze występuje jak gazownik ustawi za uboga mieszankę dostosowana do jakich obrotów ( i przy tych danych obrotach jest odpowiednia ale przy innych już nie ) . Drugie rozwiązanie maja ci wszyscy którzy maja zbyt bogata mieszankę .
Z dwojga złego wolałbym by była pewna strata gazu ale by gniazda zaworowe nie były narażone na zbyt wysoka temperaturę.
A wiec czy najlepszym teoretycznie rozwiązaniem nie powinna być instalacja z autokalibracja na bieżąco z danych z OBD tak jak to niby jest w STAG 3000-4 Premium ? Tylko taki sterownik powinien odczytywać na bierząco potrzeba dawke benzyny w danym momencie i odpowiednia ja przeliczać na dawkę gazu która jak wiadomo powinna być odpowiednio większa od dawki benzyny .
Z dwojga złego wolałbym by była pewna strata gazu ale by gniazda zaworowe nie były narażone na zbyt wysoka temperaturę.
A wiec czy najlepszym teoretycznie rozwiązaniem nie powinna być instalacja z autokalibracja na bieżąco z danych z OBD tak jak to niby jest w STAG 3000-4 Premium ? Tylko taki sterownik powinien odczytywać na bierząco potrzeba dawke benzyny w danym momencie i odpowiednia ja przeliczać na dawkę gazu która jak wiadomo powinna być odpowiednio większa od dawki benzyny .
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
No raczej zwykly. Sterowanie elektroniczne ma niestandardowe .Automat pisze:QR_BBPOST A co to jest zwykły lub "niezwykły" silnik ?
To robi sterownik LPG zawsze, nawet jak nie podlaczone OBD. Czy robi to dobrze to zalezy od ustawien gazownika.Piotr83BEL pisze:QR_BBPOST Tylko taki sterownik powinien odczytywać na bierząco potrzeba dawke benzyny w danym momencie i odpowiednia ja przeliczać na dawkę gazu która jak wiadomo powinna być odpowiednio większa od dawki benzyny .
Np. Niskie obroty 2k, czas wtrysku 11mS - zostanie wtrysniete paliwa X. Dla obrotow 4k, czas wtrysku 11mS - zostanie wtrysniete paliwa X+20%.
Instalacja z autokalibracja OBD potrafi czasem wiecej namieszac nic poprawic. Ale gazownik podgladajac korekty OBD powinien to zauwazyc.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: Zagranica - UE
A wiec lepsza instalacja z autokalibracja czy nie ?
A moze instalacja VIALLE LIQUIDSI ???
Nawet w Belgii wyczytalem ze tutaj ja polecaja do aut narazonych na uszkodzenie zaworow w glowicy .
Domyslam sie ze poprzez to ze rozprezenie gazu nastepuje w kolektorze dolotowym , w ten sposob do cylindrow zostaje zasysana mieszanka gazowo-powietrzna o obnizobej temperaturze i wtedy temperatura spalania bedzie nizsza niz przy standardowejn instalacji 4-generacji ;
A moze instalacja VIALLE LIQUIDSI ???
Nawet w Belgii wyczytalem ze tutaj ja polecaja do aut narazonych na uszkodzenie zaworow w glowicy .
Domyslam sie ze poprzez to ze rozprezenie gazu nastepuje w kolektorze dolotowym , w ten sposob do cylindrow zostaje zasysana mieszanka gazowo-powietrzna o obnizobej temperaturze i wtedy temperatura spalania bedzie nizsza niz przy standardowejn instalacji 4-generacji ;
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: Zagranica - UE
A wiec niech ktos doradzi jaki gazownik z Podlaskiego , Myslalem o AC z Bialegostoku samym producencie STAG-a ale po wypowiedzi kolegi "ZUBERTO" mam watpliwosci ?
A moze Lomza lub ENERGY GAZ POLSKA z Warszawy , nawet pofatygowalbym sie do Warszawy ale czy ktos potwierdzi ze warto ???
A moze Lomza lub ENERGY GAZ POLSKA z Warszawy , nawet pofatygowalbym sie do Warszawy ale czy ktos potwierdzi ze warto ???
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy