ASTRA J-1.6 czy ktoś gazował?

porady i pomoce
czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

ASTRA J-1.6 czy ktoś gazował?

#21

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Ten silnik niestety wymaga dobrego fachowca bo inaczej konczy sie to wymiana szklanek w glowicy a potem wymiana glowicy.

Silnik wymaga tzw. korekt po obrotach. Jesli ktos tego nie jest swiadomy to beda dwa skutki:
1) bedzie palil duzo gazu
2) bedzie remontowal glowice co kilkadziesiat tysiecy kilometrow.

Piotr83BEL

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: Zagranica - UE

#22

Nieprzeczytany post autor: Piotr83BEL »

Co to znaczy korekta po obrotach ?
Korekta dawki w zależności od obrotów silnika ??

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#23

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Piotr83BEL pisze:QR_BBPOST Korekta dawki w zależności od obrotów silnika ??
Tak. Zwykle silniki tego nie maja. Ten ma.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#24

Nieprzeczytany post autor: Automat »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST Tak. Zwykle silniki tego nie maja. Ten ma.
A co to jest zwykły lub "niezwykły" silnik ?

Piotr83BEL

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: Zagranica - UE

#25

Nieprzeczytany post autor: Piotr83BEL »

A wiec tak jak rozumiem jak napisałeś wcześniej o dwóch rozwiązaniach to pierwsze występuje jak gazownik ustawi za uboga mieszankę dostosowana do jakich obrotów ( i przy tych danych obrotach jest odpowiednia ale przy innych już nie ) . Drugie rozwiązanie maja ci wszyscy którzy maja zbyt bogata mieszankę .
Z dwojga złego wolałbym by była pewna strata gazu ale by gniazda zaworowe nie były narażone na zbyt wysoka temperaturę.

A wiec czy najlepszym teoretycznie rozwiązaniem nie powinna być instalacja z autokalibracja na bieżąco z danych z OBD tak jak to niby jest w STAG 3000-4 Premium ? Tylko taki sterownik powinien odczytywać na bierząco potrzeba dawke benzyny w danym momencie i odpowiednia ja przeliczać na dawkę gazu która jak wiadomo powinna być odpowiednio większa od dawki benzyny .

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#26

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Automat pisze:QR_BBPOST A co to jest zwykły lub "niezwykły" silnik ?
No raczej zwykly. Sterowanie elektroniczne ma niestandardowe :).
Piotr83BEL pisze:QR_BBPOST Tylko taki sterownik powinien odczytywać na bierząco potrzeba dawke benzyny w danym momencie i odpowiednia ja przeliczać na dawkę gazu która jak wiadomo powinna być odpowiednio większa od dawki benzyny .
To robi sterownik LPG zawsze, nawet jak nie podlaczone OBD. Czy robi to dobrze to zalezy od ustawien gazownika.


Np. Niskie obroty 2k, czas wtrysku 11mS - zostanie wtrysniete paliwa X. Dla obrotow 4k, czas wtrysku 11mS - zostanie wtrysniete paliwa X+20%.


Instalacja z autokalibracja OBD potrafi czasem wiecej namieszac nic poprawic. Ale gazownik podgladajac korekty OBD powinien to zauwazyc.

Piotr83BEL

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: Zagranica - UE

#27

Nieprzeczytany post autor: Piotr83BEL »

A wiec lepsza instalacja z autokalibracja czy nie ?
A moze instalacja VIALLE LIQUIDSI ???
Nawet w Belgii wyczytalem ze tutaj ja polecaja do aut narazonych na uszkodzenie zaworow w glowicy .
Domyslam sie ze poprzez to ze rozprezenie gazu nastepuje w kolektorze dolotowym , w ten sposob do cylindrow zostaje zasysana mieszanka gazowo-powietrzna o obnizobej temperaturze i wtedy temperatura spalania bedzie nizsza niz przy standardowejn instalacji 4-generacji ;

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#28

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Najlepszy bedzie dobry gazownik, co zna ten silnik i jego sterowanie.

Piotr83BEL

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 21 cze 2017, 22:59
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: Zagranica - UE

#29

Nieprzeczytany post autor: Piotr83BEL »

A wiec niech ktos doradzi jaki gazownik z Podlaskiego , Myslalem o AC z Bialegostoku samym producencie STAG-a ale po wypowiedzi kolegi "ZUBERTO" mam watpliwosci ?
A moze Lomza lub ENERGY GAZ POLSKA z Warszawy , nawet pofatygowalbym sie do Warszawy ale czy ktos potwierdzi ze warto ???

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#30

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Wejdz na lpg-forum i tam poszukaj.

ODPOWIEDZ