Wszystko kwestia cen lpg, benzyny i instalacji lpg, jeśli zamierzasz pojeździć ładnych kilka lat to pewnie Ci się zwróci lpg. Największym wyzwaniem pewnie będzie znaleźć rozgarniętego montera lpg co Ci dobrze to wszystko zainstaluje i wystroi.Musisz sam policzyć po prostu tutaj masz mniej więcej kalkulator [External Link Removed for Guests]" onclick="window.open(this.href);return false; z doświadczenia mogę powiedzieć,że autem z lpg chętniej i więcej się jeździ bo nie przejmujesz się ceną paliwaherv pisze:QR_BBPOST Czy nadal nie ma sensu zakładać instalacji wiedząc że będzie trzeba tankować 2 baki miesięcznie czytaj średnio 400zl-500zl ?
Astra H 1.6 105 KM Z16XEP i gaz ?
-
- Posty: 739
- Rejestracja: 12 sie 2013, 16:21
- Imię: Marek
- Auto: Ex-Astra F/Ex-Meriva A
- Silnik: C18XE/X16XEL/Z16XEP
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 3 razy
Astra H 1.6 105 KM Z16XEP i gaz ?
Jak kto dba tak i ma.
Destylować, degustować, zalegalizować.
Destylować, degustować, zalegalizować.
-
- Posty: 134
- Rejestracja: 30 maja 2015, 19:45
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XEP
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Bochnia
Nie ma nikogo kto wypowiedział by się po 50-100 tys zrobionych na gazie w tym silniku. Jak z zaworami, gniazdami etc.
Ten silnik sam sobie jest dość problematyczny. Cewki, sondy, twinport, egr.
Ten silnik sam sobie jest dość problematyczny. Cewki, sondy, twinport, egr.
Ostatnio zmieniony 09 lis 2018, 8:33 przez herv, łącznie zmieniany 1 raz.
- AsterRaider89
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 maja 2019, 12:20
- Imię: Adam
- Auto: Astra H 1.6 16V 105KM Twinport
- Województwo: mazowieckie
Sporo dowiedziałem się czytając forum, więc i sam się wypowiem na temat swoich doświadczeń z Opelkiem.
Jestem posiadaczem Astry H kombi z 2005r. z silnikiem 1.6 16V 105KM Twinport.
Kupiłem ją pod koniec 2013r. z przebiegiem 130k km i od razu założyłem lpg. Dziś na liczniku ma prawie 190k km, więc ok 60k km zrobiłem na gazie.
Przy przebiegu ok 162k km:
- miałem regulację luzów zaworowych - koszt ok 700zł.
Jako, że sprawdzanie luzów na gazie jest zalecane co 30k - niedługo planuję je sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, ale prawdopodobnie będzie to konieczne dopiero za kolejne 30k.
- wymiana sondy lambda (sonda nr 2) - zakup nowej za 250zł na allegro + 70zł wymiana w ASO.
Później przy przebiegu ok 175k km jakiś czas miałem świecącą się żółtą kontrolkę check engine. Prawdopodobnie przez ustawienie mieszanki paliwowej, jednak po skasowaniu błędu nie zaświeciła się już ponownie.
Aktualnie serwisy robię następująco:
- Olej wymieniam co ok. 10-15k- Dexos 5W-30, koszt 5l: 75zł (allegro)
- Świece co 15k - komplet za 80zł (też allegro)
- Serwis gazu -wymiana dwóch filtrów i sprawdzenie parametrów pod komputerem - co rok/10k km, koszt 80zł u faceta u którego montowałem LPG.
Asterka pali mi średnio ok 12l gazu (mam ciężką nogę, jeżdżę głównie po Warszawie/ w trasie). Ale przy spokojnej, przepisowej jeździe da się zejść nawet do 10l lgp na 100km. Maksymalnie potrafiła mi spalić nawet 17l (autostrada, jazda z prędkością maksymalną, czyli ok 190km/h).
Co do dolewania oleju to zauważyłem, że sporo mi go ubywa przy mocnym obciążeniu.
Przy spokojnej jeździe nic nie muszę dolewać. Natomiast po dłuższej trasie i autostradowych prędkościach (powiedzmy obrotach od 4,5-5k i prędkości od 160km/h wzwyż) ubywa mi sporo oleju i muszę go dolewać.
Mając tę wiedzę drugi raz pewnie i tak zdecydowałbym się na tę Astrę i założenie gazu.
Mimo, że dużo nie jeżdżę to jednak oszczędności z tankowania gazu w porównaniu do benzyny wyniosły mnie do tej pory +/- ok. 18tys. zł.
Trzeba tylko mieć świadomość, że do bezproblemowej eksploatacji (zresztą jak w każdym aucie) należy pilnować terminów wymian, a szczególnie przy tym silniku w gazie kontrolować stan luzów zaworowych. Dbając o to, spokojnie można decydować się na montaż gazu. Zaleta jest tutaj oczywista -duże oszczędności, które wynikają z różnicy w cenie pomiędzy benzyną a LPG.
Jestem posiadaczem Astry H kombi z 2005r. z silnikiem 1.6 16V 105KM Twinport.
Kupiłem ją pod koniec 2013r. z przebiegiem 130k km i od razu założyłem lpg. Dziś na liczniku ma prawie 190k km, więc ok 60k km zrobiłem na gazie.
Przy przebiegu ok 162k km:
- miałem regulację luzów zaworowych - koszt ok 700zł.
Jako, że sprawdzanie luzów na gazie jest zalecane co 30k - niedługo planuję je sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, ale prawdopodobnie będzie to konieczne dopiero za kolejne 30k.
- wymiana sondy lambda (sonda nr 2) - zakup nowej za 250zł na allegro + 70zł wymiana w ASO.
Później przy przebiegu ok 175k km jakiś czas miałem świecącą się żółtą kontrolkę check engine. Prawdopodobnie przez ustawienie mieszanki paliwowej, jednak po skasowaniu błędu nie zaświeciła się już ponownie.
Aktualnie serwisy robię następująco:
- Olej wymieniam co ok. 10-15k- Dexos 5W-30, koszt 5l: 75zł (allegro)
- Świece co 15k - komplet za 80zł (też allegro)
- Serwis gazu -wymiana dwóch filtrów i sprawdzenie parametrów pod komputerem - co rok/10k km, koszt 80zł u faceta u którego montowałem LPG.
Asterka pali mi średnio ok 12l gazu (mam ciężką nogę, jeżdżę głównie po Warszawie/ w trasie). Ale przy spokojnej, przepisowej jeździe da się zejść nawet do 10l lgp na 100km. Maksymalnie potrafiła mi spalić nawet 17l (autostrada, jazda z prędkością maksymalną, czyli ok 190km/h).
Co do dolewania oleju to zauważyłem, że sporo mi go ubywa przy mocnym obciążeniu.
Przy spokojnej jeździe nic nie muszę dolewać. Natomiast po dłuższej trasie i autostradowych prędkościach (powiedzmy obrotach od 4,5-5k i prędkości od 160km/h wzwyż) ubywa mi sporo oleju i muszę go dolewać.
Mając tę wiedzę drugi raz pewnie i tak zdecydowałbym się na tę Astrę i założenie gazu.
Mimo, że dużo nie jeżdżę to jednak oszczędności z tankowania gazu w porównaniu do benzyny wyniosły mnie do tej pory +/- ok. 18tys. zł.
Trzeba tylko mieć świadomość, że do bezproblemowej eksploatacji (zresztą jak w każdym aucie) należy pilnować terminów wymian, a szczególnie przy tym silniku w gazie kontrolować stan luzów zaworowych. Dbając o to, spokojnie można decydować się na montaż gazu. Zaleta jest tutaj oczywista -duże oszczędności, które wynikają z różnicy w cenie pomiędzy benzyną a LPG.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
Policzmy trochę :AsterRaider89 pisze: ↑10 maja 2019, 12:26...Jestem posiadaczem Astry H kombi z 2005r. z silnikiem 1.6 16V 105KM Twinport.
Kupiłem ją pod koniec 2013r. z przebiegiem 130k km i od razu założyłem lpg. Dziś na liczniku ma prawie 190k km, więc ok 60k km zrobiłem na gazie.
Mimo, że dużo nie jeżdżę to jednak oszczędności z tankowania gazu w porównaniu do benzyny wyniosły mnie do tej pory +/- ok. 18tys. zł.
Przejechałeś na gazie 60 000 km czyli 600x po 100 km. załóżmy dalej,że spala ok. 11l/100km.
Gazu zużyłeś: 600x 11=6600 l za kwotę ok(przyjmijmy cenę 2 zł/1litr) = 13200 zł
Gdybyś tankował benzynę,to zużyłbyś: 600x 8,8 l(o 20 % mniej aniżeli gazu)=6280 l benzyny
co da kwotę 5280x 5 zł(darujmy sobie drobne)=26400 zł.
Bilansujemy: 26400-13200-2000(założenie gazu)=13200 zł-2000zł=11200 zł
Skąd wziąłeś to dodatkowe prawie 7 tys .zł oszczędności ?
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
jakby nie liczyc
to jedenascie kola jest realnym zyskiem
to jedenascie kola jest realnym zyskiem
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
- Automat
- Posty: 4502
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 21 razy
- Pomocny: 68 razy
...aha...uwzględnij dodatkowo częstszą zmianę oleju i świec,regulację luzów zaworowych no i wymianę uszczelki pod glowicą(masz na to 50 % szans ) plus regenerację głowicy.Jak będziesz miał pecha,to oszczędności wydasz na mechaników.Na Jetta2 miałem oszczędności...tutaj jestem nieco sceptyczny.
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
Nie wiem czemu się dziwisz, ja sam kupuję Valvoline za podobne $ na Alledrogo i podobnie użytkuję auto i nie mam problemów.
#263 Post autor: dawid75 » 7 maja 2019, o 23:00
Tak trochę odchodząc od tematu zalewam Valvoline MaxLife 5w40 i do wymiany po 15000 oleju nie dolewam i olej jest jasny. Nie tak jak nowy ale dalej jasny. Stosuje płukanki do silnika i teraz przy wymianie dodałem Cerateca, zobaczymy jak będzie dalej.
AsterRaider89
Co do dolewania oleju to zauważyłem, że sporo mi go ubywa przy mocnym obciążeniu.
Przy spokojnej jeździe nic nie muszę dolewać. Natomiast po dłuższej trasie i autostradowych prędkościach (powiedzmy obrotach od 4,5-5k i prędkości od 160km/h wzwyż) ubywa mi sporo oleju i muszę go dolewać.
To już częsta przypadłość Opla.
Automat
...aha...uwzględnij dodatkowo częstszą zmianę oleju
Oj Janek nie wymyślaj ....
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- GDA70
- Posty: 381
- Rejestracja: 22 kwie 2019, 9:55
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: 3CiTy
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 15 razy
@automat przesadzasz i demonizujesz
Astra IV Sedan 1.4 T Active LPG 2016 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
Astra III GTC 1.6 Cosmo 2007 r.
ex Zafira B 1.8 Cosmo 2006 r.
ex Corsa B 3d 1.4 1998 r.
ex Vectra B Kombi 1.6 1997 r.
- AsterRaider89
- Posty: 2
- Rejestracja: 10 maja 2019, 12:20
- Imię: Adam
- Auto: Astra H 1.6 16V 105KM Twinport
- Województwo: mazowieckie
Tańszy czy droższy, astra żłopie mi go tak samo
Zresztą takie prędkości i tak osiągam sporadycznie, może parę razy w roku przy dłuższym dystansie typu nad morze/ w góry.
Obliczenia są szacunkowe i przyjąłem trochę inne założenia np. wyższe spalanie benzyny (bo gazu pali mi średnio ok. 12l), ale być może masz słuszność i moje oszczędności nie są aż tak duże.Automat pisze: ↑10 maja 2019, 21:50Policzmy trochę :AsterRaider89 pisze: ↑10 maja 2019, 12:26...Jestem posiadaczem Astry H kombi z 2005r. z silnikiem 1.6 16V 105KM Twinport.
Kupiłem ją pod koniec 2013r. z przebiegiem 130k km i od razu założyłem lpg. Dziś na liczniku ma prawie 190k km, więc ok 60k km zrobiłem na gazie.
Mimo, że dużo nie jeżdżę to jednak oszczędności z tankowania gazu w porównaniu do benzyny wyniosły mnie do tej pory +/- ok. 18tys. zł.
Przejechałeś na gazie 60 000 km czyli 600x po 100 km. załóżmy dalej,że spala ok. 11l/100km.
Gazu zużyłeś: 600x 11=6600 l za kwotę ok(przyjmijmy cenę 2 zł/1litr) = 13200 zł
Gdybyś tankował benzynę,to zużyłbyś: 600x 8,8 l(o 20 % mniej aniżeli gazu)=6280 l benzyny
co da kwotę 5280x 5 zł(darujmy sobie drobne)=26400 zł.
Bilansujemy: 26400-13200-2000(założenie gazu)=13200 zł-2000zł=11200 zł
Skąd wziąłeś to dodatkowe prawie 7 tys .zł oszczędności ?
Tak czy inaczej różnica jest na tyle zauważalna, że czy to będzie 5, 10 czy 15tys zł to i tak uważam że "warto było"
A jeszcze inny plus jest taki, że mając gaz jeździsz i nie kalkulujesz czy jakiś wyjazd się opłaca bo i tak nie tankujesz drogiej benzyny