Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

porady i pomoce
Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2009
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,225k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 2 razy

Re: Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

#601

Nieprzeczytany post autor: Automat » 28 mar 2019, 18:11

Michale,odpuść sobie mój zbiorniczek,bo on niejeno już przeszedł,jak miałem problem z asb,którego powodem była chłodnica.Gromadził się tam olej z asb,a raczej szlam z oleju asb.Po wymianie chłodnicy zbiorniczek był tam jakoś czyszczony ale nie porządnie.Następnie olej wypłukiwał się ze wszelkich zakamarków układu chłodzącego i zbiornik był wielokroć czyszczony.Na dobrą sprawę powinien być wymieniony na nowy.Ponadto komora silnika nie była nigdy czyszczona.Jest jak widać: auto jeździło 40 tys. km i zbierało kurz.Płyn chłodniczy w zbiorniku jest ładny różowiutki, a sam zbiornik nie jest krystalicznie czysty ,szczególnie wewnątrz.Przy okazji wymiany UPG być może zafunduję sobie nowy zbiornik,albo domyję stary.
Michale,na początku,powyżej są moje nadal aktualne pytania odnośnie UPG,może cokolwiek wiesz z doświadczenia własnego czy innych,to napisz(np. przebieg auta od wymiany UPG.U mnie od wymiany padła po ok. 40 tys. km)
Nie mam nic zastępczego...tylko moją jedną nogę :) .Delikatnie jeżdżę(nie mam wyboru)...jak bardzo ryzykuję ?
Brat wymyślił,że może paść np. katalizator.
Znam osobę,która ma podobnie, ale w dieselu(Passat 1,9 turbo), a nie ma kasy i dolewając ubywający płyn jeździ już ponad pół roku :o .

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 2009
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN
Silnik: Z18XE,125 KM,225k km
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Piła
Wdzięczny: 2 razy

#602

Nieprzeczytany post autor: Automat » 08 kwie 2019, 13:43

Pytanie do znawców LPG: stwierdziwszy awarię UPG przestałem jeździć na LPG a tylko na benzynie (czekam w kolejce na remont silnika). Przejechałem delikatnie ok. 200 km i zauważyłem,że apka Piston pokazuje długoterminową korektę na poziomie 11,7 %. Jak ten fakt interpretować ? Dawka paliwa w odniesieniu do nastaw(mapa) na PB uległa powiększeniu ? Na LPG owa długoterminowa korekta była na poziomie 2-3 %(po trasie). Czy to znaczy,że aktualnie mam bogatszą mieszankę (na Pb) ? Nie przekraczam 70 km/godz i obroty < 2000 obr/min.

ODPOWIEDZ