Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

porady i pomoce
Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

Re: Montaż LPG - Astra H 1.8 125KM

#781

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

deodekabokat pisze:
06 wrz 2019, 13:17
No jak kobita teścia pilnuje to od razu pomocnica pierwsza klasa. Chyba lepiej pomóc nie mogła?
Powiem Ci że Z18XE to mój pierwszy motor że trzyma oborty. Jak radio jest włączone to nie czuć że motor chodzi na wolnych. Stary opel Z16SE falowały obroty, ale może dla tego że on chodził pod wariatorem. Uwaga wolne obroty reguluje się wyprzedzeniem zapłonu. Może stukowy szwankuje.

No nie ma tego motoru do 3 tysi. Ale nie dygaj brat ma 2.0 biemdablju czy jak to sie tam pisze i wymawia. To tam nie ma motoru do 3.5 a potem idzie jak kątówka w styropian. Sekret: szesnaście wentyli i duże wykorbienia czyt duży stopień sprężania-no i nie ma niuta nisko. Trzeba coś wybierać. Nisko moment albo duży wysoko. Jak chce się mieć płasko od 2000 do wpi...du to musi być turbo. Ale ten motor i tak ma z momentem od dołu dobrze. Uwaga meriva na tym samym motorze Z18Xe i z tą samą mocą maksymalną ma niut o tysiąc przesunięty do przodu i tylko 165Nm@4600 wiec nie jest źle.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Z18XE wykres mocy i momentu.gif

A zapomniałem zapytać, bo też u siebie sie wybieram na hamownię. Ile Ciebie kosztuje?
No to wrzucam do porównania:
dyno.jpg
Pierwszy przebieg Pb (były dwa, w drugim prawie identycznie tylko mocy i jeden koń więcej), drugi przebieg LPG 122 KM (w drugim przebiegu, bo w pierwszym chyba 120 KM). Jak widać moment wyszedł nawet ciut lepiej od fabryki. Czy coś tam jeszcze grzebać? Od kilku dni chłodniejszych silnik chodzi na obydwu paliwach bardzo dobrze, chociaż zakres 1000-2000 obr. w LPG jest słabszy. I tak jak pisałem, w tym zakresie na mieście więcej się jeździ.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#782

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

Bardzo fajnie wyszło tak jak ma być płasko, nisko i nie poszarpane. Nie wiem na ile można wierzyć tym hamowniom ale jeżeli jest OK to na prawdę bardzo fajnie. Nie pamiętam bo tyle postów czy sprawdzałeś kompresję? i 0÷100 bo to powinno korelować z tym wykresem. Chętnie bym poznał te dane. Przełożenie chyba było 5,577 a nie 5,458
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#783

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Jeszcze nie sprawdzałem. Ledwo z czasem na cokolwiek wyrabiam.

Dodano po 1 godzinie 8 minutach 43 sekundach:
0-100 chodzi Ci o prędkość? Pomiar zaczynał się od około 1100 obr. na 3 biegu i kończył przy odcince, czyli na budziku coś około 140 km/h było, potem luz i odliczanie programu aż do zakończenia pomiaru. Szczerze nie znam się na tych urządzeniach i pierwszy raz widziałem takie coś nakładane na koło. Ale na profilu firmy oglądałem kilka wykresów innych aut i mniej więcej pokrywają się z tym co dla tych aut można wyszukać w necie.
Sądziłem, że na Pb będzie mocniej. Traktuję to bardziej orientacyjnie, niż jako wyrocznię.
Dziś wpadło -1,54% ale kulałem się po osiedlowych uliczkach. Może za tydzień, jak pogoda będzie wybiorę się w traskę. Zatankuję do pełna i po powrocie znów do pełna. W mieście w korkach to żaden pomiar.
Ciekawe jak tam Janek działa i jak by u niego wykres wyszedł na automacie.

malcin822

Astro-maniak
Posty: 863
Rejestracja: 07 maja 2016, 12:38
Imię: marcin
Auto: astra G
Silnik: Z18XE+lpg
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 159 razy
Pomocny: 2 razy

#784

Nieprzeczytany post autor: malcin822 »

U mnie mapeczka wygląda tak, ale wiadomo mapy dla turystów. Najważniejszy z tego to mnożnik. Mapy się rozchodzą po każdym tankowaniu, temperatury, stylu jazdy i wiele innych.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
deodekabokat

Astro-maniak
Posty: 3629
Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H
Silnik: Z18XE ?KM 390kkm
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: BI
Wdzięczny: 26 razy
Pomocny: 181 razy

#785

Nieprzeczytany post autor: deodekabokat »

O czas na setke
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#786

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Jak planowałem,dzisiaj z 4 osobami na pokładzie, przejechałem 140 km i uzyskałem dodatkowe 7 pól (zaznaczono czerwonym iksem) danych w mapie gazowej.Jeszcze sporo mi brakuje w zakresie 3500-6000 obr/min.Ciekaw jestem,jak ma być wypełnione pole dla silnika Z18XE w większości statystycznej jego eksploatacji.Poniżej porównanie mapek przed i po zaliczeniu 140 km ostrej jazdy.Pewnych punków,zapewne w ogóle nie osiągnę. Przyglądając sie pokryciu owych map mogę powiedzieć,że praktycznie mam pokrycie do 150 km/godz. Wartosci dla wyższych prędkości(obroty>3500 obr/min) trzeba jeszcze doładować.Tutaj jest potrzebna S-ka lub autostrada. Ciekawe,które jeszcze są do osiągnięcia.Szkoda,że na dzisiaj tylko ja kupiłem interfejs do podglądania LPG. Może ktoś jeszcze się skusi ?
mapa gazowa,porównanie po 140 km_1.jpg
Mapa mnożnika ma taki przebieg:
mapa mnożnika_2019-09-21-14-35-25-432_2.jpg

Odchyłka mapy mnożnika ma przebieg:
mapa mnożnika,odchyłka_2019-09-21-14-35-31-553_1.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2083
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 81 razy

#787

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

deodekabokat pisze:
21 wrz 2019, 13:35
O czas na setke
Jak się naumiem uruchamiać pomiar czasu w Torque to zmierzę. Kiedyś próbowałem ale z żoną i córką na pokładzie. Trochę kapcie poślizgowe były i ciut za szybko biegi zmieniałem to w 10,5-11s się mieściłem na LPG oczywiście. Błąd pomiarowy dotyczył uruchomienia stopera wbudowanego w menu BC. Do tego wskazanie licznika a np. w takim Torque też się różni. Ale to było zaraz po zakupie. Teraz laczki szersze, poślizgu już nie łapią przy ruszaniu. No i długich pustych prostych u mnie też nie za wiele. Ale popytam pracownika on na takie wyścigi uczęszcza nocne, to może podpowie miejscówkę. Wykres mam to już mniej więcej będę wiedział w którym miejscu bieg zmieniać, żeby wycisnąć max momentu.
Panowie od STAGa z całym szacunkiem, regulacja na mapy nie jest zbyt precyzyjna. Wiem powtarzam się, ale nie zastąpią regulacji po OBD i AFR.
Jak widać po wykresie, LPG też może chodzić jak na Pb.
Teraz jestem ciekaw, czemu tak słabiutko na Pb. Trzeba będzie prześwietlić układ paliwowy od baku, zrobić jakieś logi w opcomie z kąta zapłonu. Polatać do odcinki i też to zlogować. Przepływki też nie jestem 100% pewien. Sprężanie chyba ogarnę z teściem przy okazji. Ale chyba nie jest najgorzej. Ciekaw też jestem wpływu temperatury powietrza na pomiar. 7 st. było. Czy przy 30 st. było by gorzej czy lepiej? LPG u mnie nie lubi wysokiej temperatury. Jakby co, cewka Valeo sprawuje się dobrze, chociaż moja Sagem też najgorzej nie wyglądała jedynie miała ukruszony uchwyt śruby na samym końcu, ale to na nic nie wpływa. Wywalać jej nie będę, wyczyszczę i wrzucę do piwnicy na zapas. Ktoś się orientuje, gdzie na tej cewce znajdę datę produkcji? Wygląda dość dobrze jak na przelatane 220 tyś. km.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#788

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzisiaj po ostrej jeździe(nawet bardzo) z 4 osobami i bagażem nie po autostradzie i nie po S-ce zużycie gazu(z tankowania) : 12,2 l/100 km.Korekta: 11.7 %.Teren różnorodny,nie płaski i nierówny a miejscami tzw. betonówka. Trzeba było mocno uważać,bo sporo na poboczach aut i grzybiarzy. Juto znowu trasa ok. 250 km,w tym 50 km na S-ce.Jadę sam.Będzie sucho i pogodnie(18-21 stopni).Interfejs działa pewnie.Na bardzo wiele włączeń i wyłączeń, tylko 1 raz zerwał połączenie w lesie przy padającym deszczu.Kosztował 200 zł,a tyle uciechy i intelektualnej strawy, dzięki danym,które umożliwia zebrać...a potem będzie radocha ze strojenia. Gaz pod kontrolą - nareszcie :) .Wydech nie odpadł,więc trochę potrzyma :lol: .

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#789

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Trasa zrobiona:231 km, ostro, ze średnią 80 km/godz. Obroty 3500-5500 często używane,szczególnie na S-ce.
Przy 18,5 liczydło pokazywało zużycie ok. 15,5 l/100 km( odpowiada 18,86 l gazu !).Dawid75 pod swoim butem meldował chyba większe zużycie.Ostatecznie po przejechaniu całej trasy,zużycie z tankowania stanęło na poziomie 10,54 l/100 km.Wczoraj było więcej,bo 12,2 ,ale wiozłem 3 dorodnych pasażerów i ich bagaże,plus małomiasteczkowy asfalt(...i betonówka),więc wyszło jak wyszło. Ciekawe jak zareagowały mapy i czy uzupełniły się dane w strefie wyższych obrotów.Trzeba chwilę poczekać,muszę to opracować.Okazało się ,że udało mi się dzisiaj zapełnić danymi dodatkowych 10 poletek :) ,wszystko z obrotami powyżej 3500.
mapa gazowa,porównanie po 371 km forum.jpg
Mapy,kóre będą korzystały z tych danych,w zasadzie już zabezpieczają "normalną jazdę".Te bardziej ekstremalne trzeba jeszcze sparametryzować.Tutaj są dwa wyjścia: albo zrobić to na autostradzie ,albo "piłować" silnik na 2-gim biegu(wysokie obroty,niska prędkość)
Jak się przjrzeć krzywym benzynowej i gazowej,to można uznać,że całkiem dobrze się pokrywają aż do wtrysku długości ok. 13 ms.
krzewa benzynowa i gazowa_2019-09-22-19-53-42-103.png
Spójrzmy na odchylenia obu krzywych.W zakresie do 13 ms praktycznie nie przekracza warości 1,5 %,
a od 13-16 ms nie przekracza 12,5 %.Sytuacja praktycznie jest dobra.Trzeba by jedynie podumać nad zakresem wtrysków 13-16 ms i coś tam pokombinować, aby krzywe lepiej do siebie pasowały.Wydaje mi się,że ten zakres odpowiada pracy silnika na wysokich obrotach.PISTON pokazuje korektę 11,7 %.
krzywe,odchyłka.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#790

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzisiaj wybrałem się na kolejną zbiórkę danych,celując w te z górnych obrotów,więc Aśka trochę po "tyłku" dostała. Na podmiejskiej drodze trudno na ostatnim biegu rozwinąć 4000 obrotów i więcej(za duże prędkości), więc na automacie wybrałem 2 i 3 no i jazda.W sumie niezła zabawa,bo na zbiorze danych pojawia się żółty "celownik krzyżowy " no i trzeba jakiś czas utrzymać parametry jazdy, aby komputer zaliczył owe celowania i wpisał do pamięci. Na filmiku będzie to fajnie widać.Zwiększasz obroty silnika to krzyż idzie do góry.Dodajesz gazu to przesuwa się w praw,a jak odpuszczasz gaz to idzie wlewo(poziom ciśnienia w kolektorze dolotowym). Musisz krzyżyk naprowadzić na lukę w zapisie danych(białe pole)i przez chwilę tak jechać,aby ów krzyzyk tam pozostał...i jak zrobisz to umiejętnie,to masz "celowanie" zaliczone ,a dane zostają zapisane.Poniższe fotki obrazują,jak mi ta zabawa szła na dystansie 25 km(w jedną stronę).Czy dane zostaną wykorzystane? - chyba nie, bo zdeformują mi uzyskane wczoraj krzywe.To co zrobić?...wykasować dane z dzisiaj i powrotnie wpisać poprzednie.Czy jest to możliwe ? Teoretycznie tak,ale jeszcze tego nigdy nie robiłem.Takie wstępnie ładnie przygotowane krzywe można sobie podrzucać,aby nie marnować kasy i czasu na zbieranie danych-wystarczy je tylko wgrać :) . Niestety,jazda na wysokich obrotach na 2 i 3 biegu,to nie to samo co na 4-tym. Prawdopodobnie tę dzisiejszą sesję odrzucę. Zostaje zyskane doświadczenie,które przyda się w następnej sesji. Zebrane punkty(jasno-zielone kropki) wyraźnie odbiegają od poprzedniego zestawu uzyskanego podczas "normalnej jazdy"(na biegu "D" ).
[External Link Removed for Guests]
krzywa benzynowa i gazowa_2019-09-24-12-51-48-363.jpg
dane gazowe_2019-09-24-11-55-29-974.png
dane gazowe_2019-09-24-11-59-09-791.png
dane gazowe_2019-09-24-12-32-53-291.png
mapa gazowa,pokrycie_2019-09-24-12-53-06-352.png
Dodano po 8 godzinach 48 minutach 23 sekundach:
VICTORIA !
Moja apka StagMobile generuje pliki konfiguracyjne z parametrów instalacji LPG.Można je przesyłać , wczytywać do instalacji i oprogramowania.Można nimi się wymieniać.Przykładowo,aktualnie mam takie dwa pliki.Podam ich nazwę,aby wiedzieć jak toto wygląda:
STAG-4 QNEXT PLUS 2019-09-23 10-51-51.set ..... plik z wczoraj, ok. 10 KB
STAG-4 QNEXT PLUS 2019-09-24 13-00-05.set ..... plik z dzisiaj, ok. 10 KB

Pisałem,że dzisiejsza sesja jakby rozmija się,jest niespójna z poprzednimi krzywymi,a to dlatego,że dane były zbierane w innych warunkach obciażenia silnika(bieg "2" i "3").Poprzednie krzywe uzyskałem jeżdżąc na biegu "D".Inaczej mówiąc, dane jakie zebrałem w praktycznej jeździe będą występowały niezwykle rzadko,więc nie ma sensu aby naginać całość do jazdy na parametrach w górnej strefie obrotów silnika.Przyglądając się mapkom LPG i tzw. stojenim doszedłem do wniosku,że na LPG trzeba spokojnie zaliczać kilometry,a nie szaleć wyczynowo,bo konstruktorzy tego nie przewidywali.Ekstremalne działanie w górnej strefie można sobie darować i jeśli już,to lepiej przerzucić zasilanie na benzynę j grać na garach 5000 obrotów i lepiej.Tak z grubsza przypuszczam,że dla sinika Z18XE,ta górna granica prędkości na LPG to będzie 160-175 km/godz. Trzeba jeszzce czasu,aby doświadczenie własne urosło i można było na nim zabazować,aby ową górną granicę prędkości jazdy na LPG ustalić.
Aby się zabawić i lepiej poznać istotę LPG na bazie sterowników STAGa proponuję:
- ściągnąć oprogramowanie AC STAG 0.34.7 (SetupAcStag-0.34.7.9657),ok. 490 MB
[External Link Removed for Guests]
- pobrać plik konfiguracyjny (ode mnie na telefon albo Moderator udostępni jakieś miejsce na Forum).
Plik konfiguracyjny wczytać do programu i z pomocą programu obejrzać stan parametrów instalacji LPG.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ