Dzisiaj wybrałem się na kolejną zbiórkę danych,celując w te z górnych obrotów,więc Aśka trochę po "tyłku" dostała. Na podmiejskiej drodze trudno na ostatnim biegu rozwinąć 4000 obrotów i więcej(za duże prędkości), więc na automacie wybrałem 2 i 3 no i jazda.W sumie niezła zabawa,bo na zbiorze danych pojawia się żółty "celownik krzyżowy " no i trzeba jakiś czas utrzymać parametry jazdy, aby komputer zaliczył owe celowania i wpisał do pamięci. Na filmiku będzie to fajnie widać.Zwiększasz obroty silnika to krzyż idzie do góry.Dodajesz gazu to przesuwa się w praw,a jak odpuszczasz gaz to idzie wlewo(poziom ciśnienia w kolektorze dolotowym). Musisz krzyżyk naprowadzić na lukę w zapisie danych(białe pole)i przez chwilę tak jechać,aby ów krzyzyk tam pozostał...i jak zrobisz to umiejętnie,to masz "celowanie" zaliczone ,a dane zostają zapisane.Poniższe fotki obrazują,jak mi ta zabawa szła na dystansie 25 km(w jedną stronę).Czy dane zostaną wykorzystane? - chyba nie, bo zdeformują mi uzyskane wczoraj krzywe.To co zrobić?...wykasować dane z dzisiaj i powrotnie wpisać poprzednie.Czy jest to możliwe ? Teoretycznie tak,ale jeszcze tego nigdy nie robiłem.Takie wstępnie ładnie przygotowane krzywe można sobie podrzucać,aby nie marnować kasy i czasu na zbieranie danych-wystarczy je tylko wgrać
. Niestety,jazda na wysokich obrotach na 2 i 3 biegu,to nie to samo co na 4-tym. Prawdopodobnie tę dzisiejszą sesję odrzucę. Zostaje zyskane doświadczenie,które przyda się w następnej sesji. Zebrane punkty(jasno-zielone kropki) wyraźnie odbiegają od poprzedniego zestawu uzyskanego podczas "normalnej jazdy"(na biegu "D" ).
[External Link Removed for Guests]
krzywa benzynowa i gazowa_2019-09-24-12-51-48-363.jpg
dane gazowe_2019-09-24-11-55-29-974.png
dane gazowe_2019-09-24-11-59-09-791.png
dane gazowe_2019-09-24-12-32-53-291.png
mapa gazowa,pokrycie_2019-09-24-12-53-06-352.png
Dodano po 8 godzinach 48 minutach 23 sekundach:
VICTORIA !
Moja apka StagMobile generuje pliki konfiguracyjne z parametrów instalacji LPG.Można je przesyłać , wczytywać do instalacji i oprogramowania.Można nimi się wymieniać.Przykładowo,aktualnie mam takie dwa pliki.Podam ich nazwę,aby wiedzieć jak toto wygląda:
STAG-4 QNEXT PLUS 2019-09-23 10-51-51.set ..... plik z wczoraj, ok. 10 KB
STAG-4 QNEXT PLUS 2019-09-24 13-00-05.set ..... plik z dzisiaj, ok. 10 KB
Pisałem,że dzisiejsza sesja jakby rozmija się,jest niespójna z poprzednimi krzywymi,a to dlatego,że dane były zbierane w innych warunkach obciażenia silnika(bieg "2" i "3").Poprzednie krzywe uzyskałem jeżdżąc na biegu "D".Inaczej mówiąc, dane jakie zebrałem w praktycznej jeździe będą występowały niezwykle rzadko,więc nie ma sensu aby naginać całość do jazdy na parametrach w górnej strefie obrotów silnika.Przyglądając się mapkom LPG i tzw. stojenim doszedłem do wniosku,że na LPG trzeba spokojnie zaliczać kilometry,a nie szaleć wyczynowo,bo konstruktorzy tego nie przewidywali.Ekstremalne działanie w górnej strefie można sobie darować i jeśli już,to lepiej przerzucić zasilanie na benzynę j grać na garach 5000 obrotów i lepiej.Tak z grubsza przypuszczam,że dla sinika Z18XE,ta górna granica prędkości na LPG to będzie 160-175 km/godz. Trzeba jeszzce czasu,aby doświadczenie własne urosło i można było na nim zabazować,aby ową górną granicę prędkości jazdy na LPG ustalić.
Aby się zabawić i lepiej poznać istotę LPG na bazie sterowników STAGa proponuję:
- ściągnąć oprogramowanie AC STAG 0.34.7 (SetupAcStag-0.34.7.9657),ok. 490 MB
[External Link Removed for Guests]
- pobrać plik konfiguracyjny (ode mnie na telefon albo Moderator udostępni jakieś miejsce na Forum).
Plik konfiguracyjny wczytać do programu i z pomocą programu obejrzać stan parametrów instalacji LPG.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.