Czy zakładać instalację - astra J 140KM

porady i pomoce
Albinos71

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 3 razy

Czy zakładać instalację - astra J 140KM

#1

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

Witajcie.
Pytanie z tytułu może nie do końca odzwierciedla mój dylemat - bardziej mi chodzi o to, czy przy tak awaryjnym aucie dodawanie kolejnego elementu, który może się uszkodzić jest rozsądne... Robię rocznie 10-12 tyś km z czego 70% po mieście więc to tak na skraju opłacalności z czego doskonale zdaję sobie sprawę i dlatego wolę dopytać Użytkowników o szczegóły:

1. czy dochodzą jakieś rzeczy, które negatywnie wpływają na ten silnik, elektronikę itp. (np. jeszcze wyższa temperatura pracy silnika, błędne działanie wskaźnika poziomu paliwa, jakieś błędy BCM itp.)
2. czy w dłuższym rozrachunku typu 2-4 lata instalacja ma rację bytu w sensie bilansu zysków (np. koszt paliwa) i strat (przeglądy, ew. naprawy itp.)
3. jaka instalacja jest polecana do tego silnika (myślałem o STAG, ale może jednak coś innego)
4. może jakieś namiary na rzetelne firmy w okolicach Siedlec (mazowieckie)

Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

Albinos71 pisze:
26 mar 2024, 9:39
Witajcie.
Pytanie z tytułu może nie do końca odzwierciedla mój dylemat - bardziej mi chodzi o to, czy przy tak awaryjnym aucie dodawanie kolejnego elementu, który może się uszkodzić jest rozsądne... Robię rocznie 10-12 tyś km z czego 70% po mieście więc to tak na skraju opłacalności z czego doskonale zdaję sobie sprawę i dlatego wolę dopytać Użytkowników o szczegóły:
Policz sobie na szybko 12 tyś km rocznie, przy założeniu, że spalanie masz teraz w granicach 7l/100km, to rocznie zużywasz 840l paliwa. Mnożąc ilość zużytego paliwa przez aktualną cenę 6,8 zł za litr, wychodzi 5712 zł. Tyle wydajesz rocznie na benzynę.
Zakładając instalacje gazową, spalanie wzrośnie. Bezpiecznie przyjmijmy wzrasta do 10l /100km. Więc na pokonanie 12 tyś kilometrów będziesz potrzebował 1200 l gazu. Mnożąc to prze aktualną cenę gazu 2,8 zł, wychodzi 3360 zł.
Odejmij sobie te dwie kwoty i wyjdzie ci, że za samo paliwo zaoszczędzisz ponad 2 tyś. zł. Więc w rok masz zwrot inwestycji

Albinos71 pisze:
26 mar 2024, 9:39
1. czy dochodzą jakieś rzeczy, które negatywnie wpływają na ten silnik, elektronikę itp. (np. jeszcze wyższa temperatura pracy silnika, błędne działanie wskaźnika poziomu paliwa, jakieś błędy BCM itp.)
Nic z powyższych
Albinos71 pisze:
26 mar 2024, 9:39
2. czy w dłuższym rozrachunku typu 2-4 lata instalacja ma rację bytu w sensie bilansu zysków (np. koszt paliwa) i strat (przeglądy, ew. naprawy itp.)
Dodatkowe koszty to filtry gazu i droższy przegląd. Załóżmy 250 zł więcej na rok

Albinos71

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 3 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

MarKsi0 pisze:
26 mar 2024, 11:12
Policz sobie na szybko (...)
Odejmij sobie te dwie kwoty i wyjdzie ci, że za samo paliwo zaoszczędzisz ponad 2 tyś. zł. Więc w rok masz zwrot inwestycji
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Dokładnie tak liczyłem jak napisałeś, bardziej mi chodziło o dodatkową ogólnie pojętą awaryjność tego auta.
Do zwrotu kosztów inwestycji to chyba trochę zbyt optymistycznie podszedłeś, bo instalacja kosztuje 3500zł, ale co do zasady i wyliczeń masz rację.
Talk czy inaczej doceniam podpowiedzi, dzięki.

Awatar użytkownika
MarKsi0

Rekrut
Posty: 115
Rejestracja: 27 wrz 2023, 14:07
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sedan
Silnik: B14NET
Rocznik: 2018
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 3 razy

#4

Nieprzeczytany post autor: MarKsi0 »

Sama instalacja nie zwiększa awaryjności podzespołów samochodu.

ochkarol

Przyjaciel forum
Posty: 210
Rejestracja: 23 lip 2023, 11:50
Imię: Karol
Auto: Peugeot 308 SW T7
Rocznik: 2009
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 10 razy
Pomocny: 5 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ochkarol »

Pod warunkiem, że montaż i konfiguracja odbędzie się u fachowca a nie "fachowca".

Albinos71

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 3 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

ochkarol pisze:
26 mar 2024, 14:27
Pod warunkiem, że montaż i konfiguracja odbędzie się u fachowca a nie "fachowca".
No właśnie tutaj mam dylemat, bo na dobrą sprawę nawet nie wiem gdzie szukać pozytywnych opinii o danym zakładzie. W mojej okolicy jest ich tak mało, że mało realnym wydaje się znalezienie jakichkolwiek wpisów na ich temat, a już na pewno nie ludzi, którzy znają się na rzeczy - najczęściej: "dobry zakład, bo samochód jeździ..." :(

Awatar użytkownika
bolobol

Astro-maniak
Posty: 850
Rejestracja: 07 lip 2017, 10:16
Auto: Astra J Sedan "Fabryczne" LPG
Silnik: B14NET- Turbo 140KM
Rocznik: 2015
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 25 razy
Pomocny: 94 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: bolobol »

Albinos71 pisze:
26 mar 2024, 14:30
na dobrą sprawę nawet nie wiem gdzie szukać pozytywnych opinii o danym zakładzie.
[External Link Removed for Guests]
W mojej okolicy jest ich tak mało,
z googli wynieka, że nie do końca...

Co do awaryjności auta, to instalacja LPG, raczej nie wpłynie na jej wzrost i tym bym się nie przejmował.
Astra, to moje trzecie auto z LPG i szczerze mówiąc, jakiejś szczególnej awaryjności nie stwierdzam.

Przy dzisiejszych cena i twoich przebiegach, instalacja zwróci się za ok. 18 miesięcy, tzn. że w perspektywie dwóch lat jest opłacalna.
STAG - to dobry wybór. W podobnej klasie - choć niszowe - są też Landi, czy Tartarini. Zresztą - dziś większość sekwencji, różni się w zasadzie tylko nazwą i każdy gazownik a i właściciel, zachwala swoją. Ważne, żeby na instalacji nie oszczędzać - bo dobra musi kosztować - i żeby miała "łącze" poprzez OBD z komputerem auta...
Jeśli rozwiążesz problem z którym tu przyszedłeś, opowiedz o tym. Ta wiedza na pewno jeszcze komuś się przyda...

Wyniki ankiety...
[External Link Removed for Guests]

ochkarol

Przyjaciel forum
Posty: 210
Rejestracja: 23 lip 2023, 11:50
Imię: Karol
Auto: Peugeot 308 SW T7
Rocznik: 2009
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 10 razy
Pomocny: 5 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ochkarol »

Albinos71 pisze:
26 mar 2024, 14:30
No właśnie tutaj mam dylemat, bo na dobrą sprawę nawet nie wiem gdzie szukać pozytywnych opinii o danym zakładzie. W mojej okolicy jest ich tak mało...
Dalsza okolica?

@bolobol - weź pod uwagę, że im nowsza konstrukcja tym bardziej oszczędna w produkcji. Stare, dobre silniki znosiły dużo więcej.
Powyższe zupełnie w oderwaniu od omawianego silnika.

Awatar użytkownika
nismo

Astro-maniak
Posty: 3684
Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
Imię: Michał
Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
Silnik: b14net & z18xe
Województwo: zachodniopomorskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 143 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: nismo »

Albinos71 pisze:
26 mar 2024, 14:30
No właśnie tutaj mam dylemat, bo na dobrą sprawę nawet nie wiem gdzie szukać pozytywnych opinii o danym zakładzie. W mojej okolicy jest ich tak mało, że mało realnym wydaje się znalezienie jakichkolwiek wpisów na ich temat, a już na pewno nie ludzi, którzy znają się na rzeczy - najczęściej: "dobry zakład, bo samochód jeździ..." :(
Bardzo prosta sprawa, wejdź na lpg Forum i tam dostaniesz informacje o najbliższym profi zakładzie, W mazowieckim jest ich trochę. Ja niestety musiałem gonić 150km w jedna stronę do najbliższego, ale warto bo instalacja jest znacznie lepiej załozona niz ta fabryczna, no i o tym ze jedzdze na LPG przypomina sie mi tylko gdy musze zatankowac. Zadnych problemów. Tutaj masz mape do warszatów polecanych z forum lpg [External Link Removed for Guests]

Albinos71

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 02 lip 2023, 10:48
Imię: Jacek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET + gaz STAG
Rocznik: 2010
Województwo: mazowieckie
Wdzięczny: 3 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: Albinos71 »

nismo pisze:
26 mar 2024, 17:22
Bardzo prosta sprawa, wejdź na lpg Forum i tam dostaniesz informacje o najbliższym profi zakładzie, W mazowieckim jest ich trochę. Ja niestety musiałem gonić 150km w jedna stronę do najbliższego, ale warto bo instalacja jest znacznie lepiej załozona niz ta fabryczna, no i o tym ze jedzdze na LPG przypomina sie mi tylko gdy musze zatankowac. Zadnych problemów. Tutaj masz mape do warszatów polecanych z forum lpg [External Link Removed for Guests]
Bardzo dziękuję za wskazówkę, dokładnie tak zrobiłem i wysłałem już zapytanie do dwóch polecanych zakładów około 100km ode mnie.
Zastanawiam się tylko ku jakiej instalacji się bardziej skłaniać, popularną STAG, czy polecane przez EnergyGazPolska LANDi EVO lub BRC Sequent 32.

ODPOWIEDZ