1.6 16V proszę o opinie jedynie posiadaczy takich silników
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 08 mar 2008, 23:23
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zasada nr1, wybierz solidny zakład gazujący... nie łaszcz się na tańsze instalacje. To się potem odbija w eksploatacji... Przed zagazowaniem dobrze sprawdź samochód na benzynie i tak jak napisali inni zobacz co z kompresją.
W temacie oleju... ja również kupiłem z poborem 0,5 litra na 2000 km a się okazało 2,5 litra na 1000 km. Poleciały pierścienie i uszczelniacze. Teraz jest poprawnie ale jeszcze sprawdzam.
Bajki o zaworach, uszczelkach i krasnalach możesz pominąć. Jak policzysz oszczędność na paliwie to i tak będzie cię stać na remont.
Delikatna wyliczanka mojej starej astry 1.4 8V 92r.
Przejechane na gazie 160.000 km (1600 setek) 6 lat
Paliwo 9/100km x 4,40 - 39,60 PLN
Gaz 11/100km x 2,30 - 25,30 PLN
Oszczędność: 14,30 x 1600 - 22.880 zł
Minus: E95 5 litrów/m-c 360 litrów x 4,40 - 1.600 PLN
Regulacje i przeglądy gazu 10 x 60 zł - 600 PLN
Reduktor remont x 1 - 300 PLN
Przeglądy 6 x 70 zł - 420 PLN
Uszczelka pod głowicą 1 raz - 300 PLN
Świece co 10.000km - 16 x 40 - 640 PLN
Koszty posiadania PLG razem ok - 4000 PLN
Instalacja - 2000 PLN
Oszczędność - 22.800 PLN
Zostaje Ci 16.800 PLN na nowy pojazd za 160.000 km....
Ty zapłacisz 3.500 PLN to zostanie 15.000....
W temacie oleju... ja również kupiłem z poborem 0,5 litra na 2000 km a się okazało 2,5 litra na 1000 km. Poleciały pierścienie i uszczelniacze. Teraz jest poprawnie ale jeszcze sprawdzam.
Bajki o zaworach, uszczelkach i krasnalach możesz pominąć. Jak policzysz oszczędność na paliwie to i tak będzie cię stać na remont.
Delikatna wyliczanka mojej starej astry 1.4 8V 92r.
Przejechane na gazie 160.000 km (1600 setek) 6 lat
Paliwo 9/100km x 4,40 - 39,60 PLN
Gaz 11/100km x 2,30 - 25,30 PLN
Oszczędność: 14,30 x 1600 - 22.880 zł
Minus: E95 5 litrów/m-c 360 litrów x 4,40 - 1.600 PLN
Regulacje i przeglądy gazu 10 x 60 zł - 600 PLN
Reduktor remont x 1 - 300 PLN
Przeglądy 6 x 70 zł - 420 PLN
Uszczelka pod głowicą 1 raz - 300 PLN
Świece co 10.000km - 16 x 40 - 640 PLN
Koszty posiadania PLG razem ok - 4000 PLN
Instalacja - 2000 PLN
Oszczędność - 22.800 PLN
Zostaje Ci 16.800 PLN na nowy pojazd za 160.000 km....
Ty zapłacisz 3.500 PLN to zostanie 15.000....
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Marek71, Wrażam uznanie i głęboki szacunek za tak przedstawione argumenty ws instalacji gazowej. Mówię to absolutnie szczerze i poważnie. Administrator Forum powinien ten post przenieść do tematu prezentującego LPG w sposób ogólny - jest taki na stronie głównej. Wielu malkontentom powinien służyć jako wzór i argument na "za".
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 sie 2007, 8:06
- Imię: Adam
- Auto: Astra kombi
- Silnik: 1,6 16v
- Lokalizacja: Gródków
- Kontakt:
Witaj.
Jeżeli chodzi o zagazowanie autka, to jak najbardziej polecam. Ja mam astrę z tym silnikiem
już rok i od razu po kupnie zagazowałem auto, ponieważ rocznie robię 20 tyś.
Jeżeli chodzi Tobie o pobór oleju, to powiem Ci tylko tyle, że mi też bierze olej, ale ilość pobranego oleju zależy od zastosowanego oleju. I tak na Orlenowskim Platinium 10 w 40 musiałem dolewać 1l+to co zostało z 4l opakowania, natomiast po przejściu na olej Mobil 1 10w 40 zapotrzebowanie wzrosło do 2l+ resztka z 4l opakowania.
Obecnie zalałem silnik olejem GM 10 w 40 i jeżeli zapotrzebowanie na olej spadnie, to zostanę przy tym oleju.
Dodam jeszcze tylko, że wymiany oleju robię co 10tyś i jak na razie z gazem nie miałem problemów.
Jeżeli chodzi o zagazowanie autka, to jak najbardziej polecam. Ja mam astrę z tym silnikiem
już rok i od razu po kupnie zagazowałem auto, ponieważ rocznie robię 20 tyś.
Jeżeli chodzi Tobie o pobór oleju, to powiem Ci tylko tyle, że mi też bierze olej, ale ilość pobranego oleju zależy od zastosowanego oleju. I tak na Orlenowskim Platinium 10 w 40 musiałem dolewać 1l+to co zostało z 4l opakowania, natomiast po przejściu na olej Mobil 1 10w 40 zapotrzebowanie wzrosło do 2l+ resztka z 4l opakowania.
Obecnie zalałem silnik olejem GM 10 w 40 i jeżeli zapotrzebowanie na olej spadnie, to zostanę przy tym oleju.
Dodam jeszcze tylko, że wymiany oleju robię co 10tyś i jak na razie z gazem nie miałem problemów.
Witam!
Dziękuje wszystkim za rady i opinie. Zdecydowałem się założyć instalacje gazową sekwencyjną. Wrażenia z jazdy super, wręcz odnosze wrażenie że na gazie jest mocniejsza niż na beni, lecz okupione jest to stosunkowo dużym spalaniem powyżej 10 l bez klimy i powyżej 11 z klimą. Ale i tak to dużo taniej niż na benzynie. Instalacja 4-gas zakładana w firmie Vis-eko w Kusiętach koszt 2500zł, można założyć w Częstochowie już za 2000 ale wolałem nie ryzykować gdyż ten zakład polecało mi wiele osób.
Nurtują mnie pewne sprawy:
- przełącza się na gaz przy temp 30 stopni czy zimą to nie będzie za długo teraz w upały musze przejechać spory kawałek zanim się przełączy
- czy na pierwszej regulacji wspominać coś żeby go troche skręcił żeby mniej palił?(moje średnie zużycie 10/11l gazu podaje nie licząć w ogóle beznzyny a widze że tez troche jej idzie)
Pozdrawiam, i jeszcze raz dzięki
Dziękuje wszystkim za rady i opinie. Zdecydowałem się założyć instalacje gazową sekwencyjną. Wrażenia z jazdy super, wręcz odnosze wrażenie że na gazie jest mocniejsza niż na beni, lecz okupione jest to stosunkowo dużym spalaniem powyżej 10 l bez klimy i powyżej 11 z klimą. Ale i tak to dużo taniej niż na benzynie. Instalacja 4-gas zakładana w firmie Vis-eko w Kusiętach koszt 2500zł, można założyć w Częstochowie już za 2000 ale wolałem nie ryzykować gdyż ten zakład polecało mi wiele osób.
Nurtują mnie pewne sprawy:
- przełącza się na gaz przy temp 30 stopni czy zimą to nie będzie za długo teraz w upały musze przejechać spory kawałek zanim się przełączy
- czy na pierwszej regulacji wspominać coś żeby go troche skręcił żeby mniej palił?(moje średnie zużycie 10/11l gazu podaje nie licząć w ogóle beznzyny a widze że tez troche jej idzie)
Pozdrawiam, i jeszcze raz dzięki
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Basss, Jeszcze raz witaj wśród "zagazowanych"! Temperatura przełączenia jest ustawialna w komputerze gazu i gazownik może ją skorygować nieco w dół, np na 25 stopni. Zimą jednak lepiej dla silnika jest, aby przełączenie nie następowało zbyt wcześnie - także dla reduktora, który powinien być troszkę ogrzany. Zwykle na pierwszym "przeglądzie" instalacji ( zapwene masz przyjechać po 1000km?) wykonywane są korekty ustawień, ale swoje spostrzeżenia możesz przekazać; zbyt ubogo ustawiona mieszanka gaz-powietrze ma wpływ i na zawory i na dynamikę silnika. Miłych wrażeń z jazdy!
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 03 sie 2007, 8:06
- Imię: Adam
- Auto: Astra kombi
- Silnik: 1,6 16v
- Lokalizacja: Gródków
- Kontakt:
Byłem na pierwszej regulacji, jako że nie miałem żadnych zastrzeżeń co do jazdy trwało to 1 minutke podpięcie do laptopa na chwile i po wszystkim. Nie zdecydowałem się jednak na obniżanie temperatury gdyż doszedłem do wniosku że skoro jest dobrze to po co szukać dziury w całym. ( A jeszcze jedno pierwsza regulacja po 1000km ja troche to przeciągnołem prawie do 2 tyś bo wciąż nie moge się nacieszyć tanim jeżdżeniem i jakoś nie było czasu żeby do gazownika zajechać)
Pozdrawiam
Pozdrawiam