gaz do opla astry kombi

porady i pomoce
wencik

Astro-maniak
Posty: 1334
Rejestracja: 21 gru 2006, 14:20
Imię: Leszek
Silnik: Diesel
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: wencik »

Pytasz czy się opłaca.. a ile kilometrów robisz? napisałeś ,że ...
TADEUSZ2800 pisze:BO NA BEZYNIE ZROBILEM 21000
ale przez rok, dwa, czy dwadzieścia ?

Napisz ile robisz tygodniowo i weź pod uwagę,że jak będziesz miał gaz to PRAWDOPODOBNIE(nie znaczy ,że napewno ale w większości przypadków ) zrobisz więcej kilometrów , bo po prostu będzie taniej :)

Ja mam silnik 1.6, ale ten słaby 75 koni(a Ty masz ten z pełnym wtryskiem) i za instalke nie cały rok temu zapłaciłem 1800. Pewnie zapłacisz koło 2000.

Na 32 litrach robię 300km po mieście. Latem mi wychodzi ok 320.
W trasie na tym zbiorniku przejade do 400km. +/-

Gaz tankuje za 2.19 - i to jest dużo, bo można taniej .

Gaz pójdzie w górę ? Oczywiście, ale benzyna też. A jak złotówka w odniesieniu do dolara zacznie spadać to już wógole.

Straszą akcyzją na gaz ? Pewnie - bo jak postraszą to mnie ludzi zdecyduję się na montaż gazu i już są do przodu... Już od 1,5 roku to słysze ,jak sam rozważałem gaz.

Gdybym robił 300-500km na miesiąc to bym gazu nie zakładał.

Pozdrawiam
Obrazek Piszę poprawnie po polsku. ? ?
Przynajmniej się staram :)

riko

Astro-maniak
Posty: 199
Rejestracja: 28 lut 2008, 22:41
Imię: Ryszard
Auto: Astra g kombi
Silnik: 1.6/16v lpg
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Budy Barcząckie
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: riko »

Wencik-wkońcu konkretnie powiedziałeś,zgadzam sie z tym w 100%....
Caravan do końca...

kargul

Astro-maniak
Posty: 1000
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:09
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Ostromecko
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: kargul »

Ile silnik przejedzie ?? Tyle ile bedziecie o niego dbali ;) Jesli o gaz się dba to silnik praktycznie nie dostaje po dupie ;) A gdybys nawet mial tym autem jezdzic jeszcze 10 lat to gaz Ci sie napewno zwroci a jak zrobisz te 10 tys km mniej przed remontem to i tak jestes jeszcze duuzo do przodu :) Junior liczyles kiedys jak wychodzi diesel w porownaniu do gazu ale lacznie z remontami, przegladami silnika ?? Liczylem z ojcem bo rozwazalismy zakup vectry diesla i benzynki..WYgrala benzynka z gazem..Ale w koncu gazu nie zalozyl bo jak ja juz mam swoje auto to on robi malo km i po prostu sie nie oplaca :P
Kupię błotnik przedni od strony kierowcy. Najlepiej w kolorze grafit.

- O widzę kupiłeś sobie golfa ?
- Nie..Zająłem drugie miejsce w konkursie..
- Aha..A co bylo za pierwsze ??
- Worek ziemniaków :mrgreen:

Gość

#24

Nieprzeczytany post autor: Gość »

mam identyczna astre 1,6 si 1993. kupilem ja z gazem. instalacja brc blitz II gneracja. i powiem tak predzej w tej astrze rozpadnie sie karoseria niz motor !!! astra ma instalacj lpg od 4 lat. poprzedni wlasciciel jedyne w co zainwestowal to w instalacje lpg. z tego co mi mowil to auto przejechalo 65 tys na lpg. bylo deka katowane bo hak jest lysy, gniazdo swiatel wyrwane, a bagaznik dachowy porysowany. silnik tej maszyny jest ksiazkowy - swiece maja 20tys i sa jak nowe, nie zaplute olejem, ladne bialutkie, auto ladnie jedzie (musialem wymienic lambde). przejechalem 20 000 km i nie dolewalem oleju. predzej rozpadnie mi sie blacharka niz motor. a blacharke to mam w stanie echhh ....... bedzie trzeba zapiankowac na zime. bo robienie blacharki w tym aucie to juz chyba nieoplacalne jest. (fura kosztowala mnie 4000zl) poprzedni wlasciciel zgubil blotnik na parkingu i mam funkiel nowka ze szrota blotnik ;) podobno kolor sie rozni, ale ja nie odrozniam bialego od bielszego wiec luz. autko spox. jak masz blache dobra i silnik nie pluje olejem to bym ladowal sie w lpg. tylko pewnie poleca ci sekwencje, a to nie wiem czy w tak wiekowym samochodzie jest oplacalne. w moim jest brz blitz to chyba teraz kosztuje kolo 1600zl lub mniej. pali mi 9,5- do 10l gazu, pb nie wiem ile bo leje raz na miesiac za 50zl (auto mam od lutego) fura na trasie pomyka 110-130km/h. a mam uwalony 5 bieg wiec jezdze max na 4 to tez moze miec wplyw na spalanie. jak dla mnie taka fura za 4000zl to wypas. zarobila juz na siebie - bo potrzebowalem auta do przewiezienia swoich bambetli ze slaska na polnoc kraju. nastepna moja fura bedzie astra II z 8v

Wunsch

#25

Nieprzeczytany post autor: Wunsch »

Czy sekwencja ma sens? To zależy od silnika. Jeśli masz 16v wielopunkt to ja bym nie ryzykował z instalancja II generacji. Sam do swojej astry założyłem po długich rozmyślaniach sekwencje. W Elpigazie w Krakowie kosztowało mnie to 2500zł (a w Elpigazie w Rzeszowie chcieli za taka sama instalacje 2800zł -dlatego przestrzegam, sprawdzajcie ceny!). Owszem kosztowało mnie to 800zł drożej niż II gen., ale silnik lepiej pracuje i nie ma ryzyka strzałów. Spalanie jest porównywale do tego na benzynie i nie czuć spadku mocy! :) Nie przeczę, że opelki na II gen jeżdzą b.dobrze i bezproblemowo, ale ja wolałem nie sprawdzać. W przypadku, kiedy zacznie się coś dziać koszt napraw silnika z tańszą instalacją może przekroczyć różnicę, jaką trzeba dołożyć do sekwencji.
A czy założenie gazu się opłaca łatwo można przeliczyć tu: [External Link Removed for Guests]

Pozdrawiam serdecznie,
M@

Gość

#26

Nieprzeczytany post autor: Gość »

astra 1.6si ma motor 100km ale ma 8 zaworow. szkoda ze tak krotko robili ten motor bo jest bardzo udany. ta jednostka nie ma 16 zaworow. jak na moje do auta za max 5000zl zinstalacja lpg za 2500zl to lekka przesada. to przeciez polowa wartosci auta. jeszcze troche i bedzie old's mobil ;). rdzy sie nie oszuka.... 12-15 lat dla samochodu to juz duzy wiek. zalozenie lpg za 2500 potem spawanie auta bo gnije - chyba liepiej kupic cos drozszego i nowszego. ja bym sie nie ladowal do tego samochodu w sekwecje tylko ze wzgledu na koszt. gdyby to autko mialo 6 lat ot bym sie nie zastanawial, przy 10 letnim aucie juz bym rozwazal cos tanszego, a w 15 latku szedlbym po kosztach.
moja instalacja nie strzela, a nie wiem czy ja kiedykolwiek regulowal. zreszta ja wychodze z zalozenia ze wsadzone 100zl w moja astre nigdy mi sie nie zwroci. zrobilem tylko to od czego zalezy moje bezpieczenstwo na drodze - czyli zawieszenie i hamulce. sonde lambda wymienilem bo kupilem za 40zl i mam luzy

Wunsch

#27

Nieprzeczytany post autor: Wunsch »

Oczywiście do 8v sekwencja nie ma najmniejszego sensu. Ale do mojego motoru było to lepsze rozwiązanie.
2500zł to nie mała kwota, ale licząc minimalną ilość kilometrów, którą zakładam przejechać w tym roku, to i tak odjeżdzę ten wydatek. Z tego co napisałeś Twój Opelek jest w "trochę" gorzym stanie niż mój. ;) Mój jest z 94r., ale do tej pory jeżdził tylko po niemieckich drogach. Ale mimo wieku nie jest zgnity, ani przerdzewiały. W kilku miejscach ma tylko porysowaną wierzchnią warstwę lakieru. Podwozie jest w stanie b.dobrym, choć i tak na wakacjach profilaktycznie jest zabezpieczę. Poza tym mamy chyba trochę inne podejście do swoich aut ;)
Pozdrawiam serdecznie,

Ps. Wogóle silniki w Astrze są bardzo dobre. Już kilku znajomych mechaników mi to mówiło.

Gość

#28

Nieprzeczytany post autor: Gość »

No cześć. Witam>
Obecnie jażdżę Astą F Caravan silnik 1,4NZ z intalacją LPG. Wcześniej jeździłem Fiatem Palio Weekend 1,2. Przez osiem lat z czego cztery z instalacją LPG.Nie powiem, żebym był niedzielnym kierowcą i dlatego zdecydowałem sie na LPG. W przypadku benzynowych silników założenie instalacji jest w zasadzie jedynym rozwiązaniem aby poprawic ekonomiczność pojazdu. Diesle ratują się jedynie tym, że generalnie mają mniejsze spalanie od benzyniaków. I to jedynie czyni je ekonomicznymi. W kwestji niekorzystnego wpływu gazu na silnik.Tak było i owszem w silnikach starej generacji. (np.polonez) Przy współczesnych technologiach wytwarzania silników "opalanie"gazem nie ma bespośredniego wpływu na trwałość silnika mimo wyższej temperatury spalania. Jedyne co od czasu do czasu cierpi to uszczelka pod głowicą (zdarzają się np. przedmuchy między cylindrami). W takcie eksploatacji LPG w fiacie i teraz w Astrze nie zauważyłem radykalnego spadku mocy przy LPG, mimo małej pojemnosci silników. Jedynie w Astrze w czasie jazdy na benzynie przy zimnym silniku niznacznie ją dławi, ale można to zniwelować techniką jazdy (bardziej płynne przyspieszanie.) Wszystkim zainteresowanym LPG podaję ciekawy link. Co prawda generalnie dotyczy on Suzuki, ale wiadomości tam zawarte i opinie są uniwersalne. Pozdrawiam.

[External Link Removed for Guests]

[ Dodano: 2008-06-13, 16:04 ]
Acha. Jeszcze jedno. Wiekrzość mankamentów z instalacjami LPG wynika zazwyczaj z niefachowego dopasowania instalacji do silnika, lub spartaczonego jej montazu przez tzw. fachowców.Polecam naprawdę renomowane serwisy.Nie jest wcale drożej, za to lepiej. (Wiem to z własnego doświadczenia).
Tak więc "Jeździjmy na gazie" lecz nie po "półgazie".
Jeszcze raz wszystkich pozdrawiam.

[ Dodano: 2008-06-13, 16:14 ]
I jeszce jedno dot. linku. Po wejsciu na stronę szukamy tematu "LPG w Samuraiu", a później na samym dole strony jest link dotekstu o LPG autorstwa Piotra Kubika . I o ten tekst właśnie chodzi.

Gość

#29

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Miałem Calibrę z silnikiem C20NE 8V, poj. 2.0, 115km, z gazem. Brała mi w mieście 12l, a w trasie przy 140(średnia) ok. 14. Nie wiem jak to jest możliwe aby astra z 1,6 brała tyle samo. Radze sprawdzić stan instalacji gazowej, sposób jej zamontowania i przejechać się do dobrego gazownika. U mnie w Calibrze przez 3 lata instalację ustawiałem z 4 razy. Główną usterką była sonda lambda. Nie powiem o sposobie połączenia przewodów el. instalacji(warto sprawdzić), bo mi za tą fuszerę którą zrobili zakładając instalację, mało dowodu nie zabrali podczas przeglądu.

Awatar użytkownika
tomaso1973

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 14 sie 2008, 21:36
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: tomaso1973 »

Witam. Też mam astrę si 1.6 kombi 74kw z instalacją gazową , tyle że nie było w niej modułu sterującego sonda lambda i silniczka krokowego ,za to była zwykła śruba. No i tak na śrubie palił ok 10l gazu w mieście ,wstawiłem samochód do mechanica i założył mi Staga-l plus ,i silniczek krokowy , wcześniej wymieniłem sonde lamda na 3 przewodową , poregulował no i wyszło teraz pali mi 13.5 litra na 100!!! Teraz pytanie co z tym zrobić czy da to się wyregulować (regulacja ręczna) czy było by lepiej zalożyć inny moduł sterujący np. stag50, stag 100 lub stag150 ten ostatni na pełnym wtrysku , czy może jkiejś innej firmy. Pomóżcie bo nie wiem co robić.

Pozdro! Tomas>

ODPOWIEDZ