Stag 300 opinie

porady i pomoce
Awatar użytkownika
night77

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zwoleń
Kontakt:

#21

Nieprzeczytany post autor: night77 »

Witam! Części instalacji kupujecie sami czy gazownik wszystko kupuje i montuje sam?? Bo ja myślałem o zakupieniu samemu podstawowych komponentów: butli, listwy wtryskiwaczy, reduktora itd.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#22

Nieprzeczytany post autor: dresat »

night77,
night77 pisze:Części instalacji kupujecie sami czy gazownik wszystko kupuje
Co to byłby za gazownik, gdyby klient przyjeżdżał ze swoimi elemetami instalacji? Możesz co najwyżej uzgodnić, jakie elementy mają być zainstalowane - a i to nie każdy Pan Monter toleruje... ;)
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
night77

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2008, 11:12
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Zwoleń
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: night77 »

dresat pisze:Co to byłby za gazownik, gdyby klient przyjeżdżał ze swoimi elemetami instalacji? Możesz co najwyżej uzgodnić, jakie elementy mają być zainstalowane - a i to nie każdy Pan Monter toleruje... ;)
Bo wiesz ja lubię wiedzieć co jakie graty mam pod maską zamontowane. Myśle, że są warsztaty, gdzie można przyjść z własnymi częściami.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#24

Nieprzeczytany post autor: dresat »

night77,
night77 pisze:Bo wiesz ja lubię wiedzieć co jakie graty mam pod maską zamontowane. Myśle, że są warsztaty, gdzie można przyjść z własnymi częściami.
To coś tak, jak ożenić się...i wiadomo ( w zasadzie) z kim ma się przyjemność... :lol:
myśleć...też bym umiał!

Traviz

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 07 sty 2008, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#25

Nieprzeczytany post autor: Traviz »

dresat pisze:Możesz co najwyżej uzgodnić, jakie elementy mają być zainstalowane - a i to nie każdy Pan Monter toleruje... ;)
To nie jest do końca tak jak piszesz ;) Warsztaty są wiązane umowami z dostawcami towaru, który wystawia homologację na całą instalację. Jeśli dostawca nie oferuje części innych firm to nawet jeśli monter kupi je gdzieś indziej to nie otrzyma homologacji na całość. Przypominam, że monterzy nie wystawiają homologacji, a jedynie kartę montażową.

Druga sprawa: Nie wiem czy ktoś się zgodzi na taki układ aby klient kupił części na własną rękę, gdyż zwykle sam zysk z montażu instalacji jest niewielki i znaczną jego część stanowią prowizje na częściach. Mówiąc robocizna nie mam na myśli tylko tych 6-8 godzin spędzonych przy aucie, ale jego późniejsze serwisowanie i naprawy (w ramach gwarancji, które są darmowe) i utrzymanie warsztatu.

Trzecia sprawa: Jeśli już ktoś zgodzi się na założenie części kupionych przez klienta to trzeba się liczyć z brakiem gwarancji na podzespoły instalacji w danym warsztacie - trzeba dochodzić swoich praw również na własną rękę, co może być utrudnione w przypadku pojedynczej osoby, już nie wspominając o kosztach (np. wysyłki przedmiotów). Warsztaty mają zwykle nadwyżkę magazynową i są w stanie wymienić uszkodzoną część niemalże od ręki.
Wyobraźcie sobie sytuację, że kupujecie części i monter je zakłada. Pada wam reduktor i przyjeżdżacie na "gwarancję". Monter ma prawo wyregulować itp. ale nie wymieni Wam reduktora na drugi bo nie on go kupował. Wyjmujecie więc reduktor i wysyłacie (na własny koszt) do sprzedawcy. Czekacie (średnio) około tygodnia na powrót sprawnej części. W tym czasie jeździcie na benzynie.

Nie wiem czy to się AŻ TAK bardzo opłaca :mrgreen:
Astra-G.pl #26

[External Link Removed for Guests]


Obrazek

venom

Astro-maniak
Posty: 141
Rejestracja: 18 lis 2007, 14:41
Imię: Michael
Auto: V850
Silnik: B5252S
Województwo: śląskie
Lokalizacja: MCE
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: venom »

Jak zakładałem gaz 4 lata temu to powiedziałem, że chce mieć na lovato i tyle, ale w ofercie go mieli i jeszcze jakieś inne (chodziło o inst. I-gen) :-D

Teraz chyba będę zakładał 4-gen do mojego nowszego potwora i jak na razie jestem na etapie poszukiwania odpowiedniego warsztatu, takiego który zabezpieczy przed korozją wywiercane otwory, który ściągnie kolektor dolotowy do wywiercenia dziur na dysze, itp. Ma być z "jajem".
Na tą chwile BRC i STAG-300, z czego stag tańszy o prawie 1tys.

Traviz

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 07 sty 2008, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#27

Nieprzeczytany post autor: Traviz »

Z BRC nie miałem styczności, zaś ze STAGiem na co dzień.
Wg mnie nie ma sensu przepłacać - STAG-300 znakomicie sobie radzi ;)
marcinpsk ma w swojej OPC1 (179KM) i straty mocy wynoszą niecałe 3KM :mrgreen:
Astra-G.pl #26

[External Link Removed for Guests]


Obrazek

Awatar użytkownika
aslodki

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2008, 22:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Police
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: aslodki »

Ja mam Staga 300 od stycznia i spisuje się rewelacyjnie, 9L/100 bez klimy ale za to pedał często równo z podłogą.
Zakładałem w Koszalinie za 2300.
Reduktor Tomasetto AT09, wtryskiwacze GIAC, zbiornik w kole.

Ale auto zaczęło mi brać olej, na razie zamieniłem na olej o wyższej lepkości (z 0 W-40 na 10 W-40) i zobaczymy co zaobserwuję.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#29

Nieprzeczytany post autor: dresat »

aslodki,
aslodki pisze: na razie zamieniłem na olej o wyższej lepkości (z 0 W-40 na 10 W-40)
Po drodze miałeś jeszcze 5 W 40... :shock:
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
aslodki

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 14 gru 2008, 22:49
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Police
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: aslodki »

[/quote] Po drodze miałeś jeszcze 5 W 40... :shock:[/quote]

Poprzedni właściciel przeszedł z firmowego 5 W-40 na 0 W-40 i na takim jeździł, ja odkupiłem auto jak miało 75 tys i 9 lat. Założyłem gaz i kontrolowałem poziom oleju po założeniu, ale potem przez 2 miesiące na bagnet nie zajrzałem, zacząłem coś podejrzewać jak zaczęły zawory klekotać a obroty na jałowym biegu pokazywał na 300!!!!
Dziwne że kontrolka ciśnienia oleju nic nie wskazała :evil:

ODPOWIEDZ