Opel Astra H silnik 1.6 Twinport

porady i pomoce
Maryś

V.I.P.
Posty: 896
Rejestracja: 16 cze 2007, 12:25
Imię: Maciej
Silnik: 2.0
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk

#11

Nieprzeczytany post autor: Maryś »

Bez OT prosze.
Jesli ktos ma pytania techniczne prosze szukac w archiwum lub w razie braku informacji zakladac odpowiednie watki w odpowiednich dzialach.
Mechanika pojazdowa. Gdańsk tel 530-612-613.

Awatar użytkownika
mp3janek

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 31 maja 2007, 12:57
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: mp3janek »

witam

Ja posiadam od 14 miesięcy instalacje LPG marki stag 300, jedynym problem jaki powstał po około 10 000 km to kontrolka emisji spalin, która świeci od tego czasu. Jest jakiś problem z temperaturą sondy. Nie przeszkadza to w codziennej jeździe. Wybieram się właśnie na wymianę filtra i regulacje.

Przejechałem na razie 15 000 bez problemów

Pozdrawiam

manwe

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 15 maja 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: manwe »

ja również jestem posiadaczem zagazowanej astry z silnikiem z16xep. Niestety nie mam zbyt miłych doświadczeń z instalacją gazową. Po pierwsze rozwaliło mi katalizator, po drugie mam problemy z ciągle wypadającym zapłonem (losowo na różnych cylindrach). W przyszłym tygodniu jadę na regulację zaworów mam nadzieję, że się na tym skończy.
Moja instalka to holenderska III generacja ESG-SGI. Pojazd ma 137 tys. km kupiony na wiosnę tego roku. W tym momencie skłonny jestem powtórzyć za niektórymi kolegami, że silnik 1.6 twinport nie jest "najszczęśliwszym" jeżeli chodzi o gazowanie - chyba, że w moim przypadku powodem problemów jest brak zainteresowania poprzedniego właściciela samochodu

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#14

Nieprzeczytany post autor: dresat »

manwe,
manwe pisze: chyba, że w moim przypadku powodem problemów jest brak zainteresowania poprzedniego właściciela samochodu
To akurat jest absolutna prawda...
myśleć...też bym umiał!

manwe

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 15 maja 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#15

Nieprzeczytany post autor: manwe »

zastanawiam się co zrobić jak już doprowadzę silnik do porządku. Czy używać dalej LPG, dozorować stan instalacji, stan silnika i liczyć, że sytuacja się nie powtórzy czy po prostu zrezygnować z gazowania i użytkować tylko noPB

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: dresat »

manwe,
manwe pisze:czy po prostu zrezygnować z gazowania i użytkować tylko noPB
Jeśli masz nieustannie doznawać podobnych rozterek, to uczyń, jak rozważasz i instalkę zdemontuj. Nawet nieudane małżeństwa nie powinny trwać, jeśli to pasmo nieporozumień lub trudnych kompromisów... 8)
myśleć...też bym umiał!

salus1973

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 16 lip 2008, 16:29
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#17

Nieprzeczytany post autor: salus1973 »

doprowadź wszystko do porządku i ciesz się tańszą ,coby nie powiedzieć, jazdą na LPG
DKW F- 102>>FSO 1500>>AUDI 80 1,6>>VW GOLF I 1,6>>FSM 126p>>VW GOLF II 1,6>>FIAT TIPO 1,4>> OPEL ASTRA F 1,6 8V CARAVAN>>jest CHRYSLER GRAND CARAVAN

manwe

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 15 maja 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#18

Nieprzeczytany post autor: manwe »

salus1973, no dobrze.... ale jak w takim razie dbać o samochód żeby się sytuacja nie powtórzyła

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: dresat »

manwe, Gdybyś zechciał napisać, jaką instalację masz...jeśli II-gą generację ze śrubą na wężu od reduktora do przepustnicy, to tu mogą tkwić "dziwności" w jej pracy.
myśleć...też bym umiał!

manwe

Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 15 maja 2008, 15:34
Imię: Paweł
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#20

Nieprzeczytany post autor: manwe »

III generacja instalacja holenderska ESG-SGI - niestety jak byłem u fachowca od holenderek to stwierdził, że w sterowniku jest uniwersalny program. Oczywiście obiecał oczywiście, że skombinuje program do mojego silnika, ale od 3 miesięcy jakoś nie może złapać kontaktu z producentem ... :)

ODPOWIEDZ