Witam
Mam instalację sekwencyjną KME, silnik 1.6 8V Z16SE. Od momentu założenia instalacji gazowej mam problemy z odpaleniem rozgrzanego silnika. Muszę dodawać gaz - inaczej silnik dławi się, obroty są niskie. Przy wyłączonej instalacji silnika odpala "na dotyk". Byłem z tym u gazownika i nic nie udało mu się poprawić. Powiedział, że pierwszy raz mu się to zdarza. Czy może ktoś miał podobny problem?
Drugi mój problem to paliwożerność tej instalacji. Po mieście potrafi nawet w wakacje (prawie bez korków) spalić i 13 - 14 litrów gazu. Mimo dodatkowych regulacji nic nie jest lepiej. Sonda lambda jest ok (sprawdzona), przewody wn wymienione pół roku temu, filtr powietrza też. Zastanawiam się, co jeszcze może mieć wpływ na takie spalanie?
Pozdrawiam
Odpalanie na lpg i duże spalanie
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 gru 2007, 12:06
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
totes, Przypomij, czy masz przy 8V wielopunktowy wtrysk? Pytam, bo trudno pamiętać wszystkie zasilania...Jeśli masz jednopunktowy wtrysk - to do czego sekwencja? Wtedy kłania się i absolutnie wystarcza II-ga generacja, jak to jest u mnie (profil). A nawet, jeśli masz wielopunkt, to tym bardziej sekwencja powinna zawsze odpalać z benzyny To wygląda - gdy z gazem - na jego nadmiar i stąd "zalewanie" a dalej nadmierne spalanie.
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Jak nazwa wskazuje z16sE czyli wielopunkt. Nie odpalaj silnika na gazie. Lepiej benzyna a później przełączyć na gaz. A powód? U mnie też tak było jak posiedział długo na słońcu. Tyle że ja mam 2gen. Problem znikł po wymianie pasków, kabli i świec na dobre jednoiskrowe NGK. Szczerze to nie wiem, która z tych rzeczy sprawiała problem. I tak gorzej latem pali. Zimą przy -25 na dotyk.
-
- Posty: 3702
- Rejestracja: 21 gru 2006, 2:00
- Imię: Darek
- Auto: ASTRA GTC
- Silnik: 2.0 Turbo
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
totes, szczerze według mnie masz problem z komputerem zapłonowym komputera paliwa. ponieważ masz gaz sekwencyjny a awaria jest podobna która często gości w instalacjach tych najtańszych więc proponował bym sprawdzić ponownie sondę, oraz kable. a jeżeli to nie pomoże skasować mapę komputera i wgrać nowe oprogramowanie koszt ok 130 zł