Odpalanie na lpg i duże spalanie

porady i pomoce
totes

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:06
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odpalanie na lpg i duże spalanie

#1

Nieprzeczytany post autor: totes »

Witam

Mam instalację sekwencyjną KME, silnik 1.6 8V Z16SE. Od momentu założenia instalacji gazowej mam problemy z odpaleniem rozgrzanego silnika. Muszę dodawać gaz - inaczej silnik dławi się, obroty są niskie. Przy wyłączonej instalacji silnika odpala "na dotyk". Byłem z tym u gazownika i nic nie udało mu się poprawić. Powiedział, że pierwszy raz mu się to zdarza. Czy może ktoś miał podobny problem?

Drugi mój problem to paliwożerność tej instalacji. Po mieście potrafi nawet w wakacje (prawie bez korków) spalić i 13 - 14 litrów gazu. Mimo dodatkowych regulacji nic nie jest lepiej. Sonda lambda jest ok (sprawdzona), przewody wn wymienione pół roku temu, filtr powietrza też. Zastanawiam się, co jeszcze może mieć wpływ na takie spalanie?

Pozdrawiam

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: dresat »

totes, Przypomij, czy masz przy 8V wielopunktowy wtrysk? Pytam, bo trudno pamiętać wszystkie zasilania...Jeśli masz jednopunktowy wtrysk - to do czego sekwencja? Wtedy kłania się i absolutnie wystarcza II-ga generacja, jak to jest u mnie (profil). A nawet, jeśli masz wielopunkt, to tym bardziej sekwencja powinna zawsze odpalać z benzyny :shock: To wygląda - gdy z gazem - na jego nadmiar i stąd "zalewanie" a dalej nadmierne spalanie.
myśleć...też bym umiał!

Tomek_0181

Klubowicz AKP
Posty: 1105
Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
Auto: Astra F Irmscher
Silnik: C20xe
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
Pomocny: 3 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Tomek_0181 »

Jak nazwa wskazuje z16sE czyli wielopunkt. Nie odpalaj silnika na gazie. Lepiej benzyna a później przełączyć na gaz. A powód? U mnie też tak było jak posiedział długo na słońcu. Tyle że ja mam 2gen. Problem znikł po wymianie pasków, kabli i świec na dobre jednoiskrowe NGK. Szczerze to nie wiem, która z tych rzeczy sprawiała problem. I tak gorzej latem pali. Zimą przy -25 na dotyk.

Darek

Astro-maniak
Posty: 3702
Rejestracja: 21 gru 2006, 2:00
Imię: Darek
Auto: ASTRA GTC
Silnik: 2.0 Turbo
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: Darek »

totes, szczerze według mnie masz problem z komputerem zapłonowym komputera paliwa. ponieważ masz gaz sekwencyjny a awaria jest podobna która często gości w instalacjach tych najtańszych więc proponował bym sprawdzić ponownie sondę, oraz kable. a jeżeli to nie pomoże skasować mapę komputera i wgrać nowe oprogramowanie koszt ok 130 zł

ODPOWIEDZ