Kłopoty z gazem

porady i pomoce
matiw32

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 lip 2008, 12:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Serwinów
Kontakt:

Kłopoty z gazem

#1

Nieprzeczytany post autor: matiw32 »

Witam.
Mam pytanie. Po ostatnim przeglądzie silnika gościu powiedział mi że mam walniętą sondę lambdę i że zauważył że mi zdjął elektryczne dawkowanie gazu a wstawił ręczne ustawianie.

Mam pytanie ile taki urządzenie kosztuje?

Drugi problem. Niby ustawiono mi gaz ale spalanie mam strasznie duże. 11l gazu na 100km. To silnik 1.4. Czy to wina że silnik ma 307tyś przejechane czy się znowu trzeba ustawić razem z wymianą sondy i i dokupienie u gazownika tego silniczka.

Darek

Astro-maniak
Posty: 3702
Rejestracja: 21 gru 2006, 2:00
Imię: Darek
Auto: ASTRA GTC
Silnik: 2.0 Turbo
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Darek »

jeżeli chodzi o sondę to są groszowe sprawy tak naprwdę a jest ona bardzo ważna ponieważ do od niej praktycznie zależy dawkowanie paliwa oraz gazu więc do póki ona będzie szwankowała to mozesz mieć takie spalanie

wymień ją jak najszybciej i ponownie pojedz na ustawienie gazu

matiw32

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 lip 2008, 12:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Serwinów
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: matiw32 »

Orientuje sie ktoś ile ten silniczek do dawkowania gazu może kosztować??

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: dresat »

matiw32, Silniczek krokowy gazu, z poprawną nazwą "attuator" zwykle kosztuje 250 zł. ;) A tem magik, co wstawił śrubę/register, to dlaczego wyjął krokowy/attuator? Aby tenże pracował poprawnie, trzeba w instalacji mieć komputer sterowania gazem, a dla działania silniczka wpisuje się w komputerku ilości kroczków, czyli ruchów góra-dół takiego trzpienia zamykającego lub otwierającego przepływ gazu do miksera. :lol:
myśleć...też bym umiał!

matiw32

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 lip 2008, 12:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Serwinów
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: matiw32 »

Mam w instalacji komputer od gazu, a ten artysta ponąć wyciągną ten silniczek bo nie mógł odczytać informacji z sondy lambdy.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: dresat »

matiw32, No, to skoro już odczytał przebieg pracy sondy, to niech migiem wkłada silniczek z powrotem; Tobie radzę zmienić gazownika, jeśli instalacja nie jest już na gwarancji. Odnośnie dużego spalania, o którym wspominasz - spróbuj zrobić taki manewr: na wierzchu śruby od gazu zaznacz sobie kreskę mazakiem i wkręcaj śrubę, licząc obroty, aż do oporu. Następnie wykręć półtora obrotu i odpal silnik, przegazuj i ocenisz, jak się wkręca. Przjedź się i gdyby było mułowato - wykręć jeszcze pół obrotu; to powinno być wystarczające. Zakładam, że masz niezbyt stare: świece, kable WN, filtr powietrza. Masz rozłączony wlot powietrza od króćca przy reflektorze z takiej gumowej złączki i rury do obudowy wkładu filtra? Nie miałeś tak, że po wyrzuceniu na luz silnik Ci gasł i podkręcono Ci ilość gazu na reduktorze? A w ogóle instalacja ile ma przejechane i jaką ma nazwę? I jeszcze jedno: po wykonaniu regulacji "moim spoosobem" zatankuj gaz do pełna i przejedź się na wycieczkę tak ze 150 km i znów zatankuj i policz spalanie dzieląc ilość paliwa przez przejechane kilometry z dziennego licznika. Ocenisz tym sposobem, czy spala mniej i jak bryczka jedzie. ;)
myśleć...też bym umiał!

matiw32

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 lip 2008, 12:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Serwinów
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: matiw32 »

Chciałbym się dowiedzieć a nie chce zakładać nowego tematu.
Po zmianie silnika na 2.0 mogę podłączyć starą instalacje gazu oczywiście po zmianie sprzętu który do 1.4 jest przystosowany?

Moje drugie pytanie jeśli chciałbym zamontować sekwencyjny gaz to czy coś z tego starego się przyda czy muszę wszystkie nowe części??

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: dresat »

matiw32, Żeby odpowiedzieć na pytanie drugie, powiedz, czy silnik 2.0 jest/będzie na wielopunkcie benzyny? Sekwencja jest zawsze dla wielopunktu.
myśleć...też bym umiał!

matiw32

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 08 lip 2008, 12:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Serwinów
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: matiw32 »

Będzie to silnik z astry f gsi 2.0 115KM

asiunia4don

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 20 sie 2008, 22:46
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Bydgoszcz-Fordon
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: asiunia4don »

Sluchajcie ja tez mam mały probemk z gazem .Otóz moja Asia jest sprowadzana z Holandi . Jak sie domyslacie musialam uzyskac atest na butle. Przed tym wlasnie atestem na gaz przełaczało mi sie automatycznie po 20 sek , a teraz po jakis 5 min ... :( i niewiem za bardzo czemu tak sie dzieje. A ta moja instalacja gazowa byla zakładana razem z momentem produkcji wiec orginalna oplowska ... Jaby ktos wiedział co ejst przyczyna mojego problemu to bylabym wdzieczna :D:D:D Pozdro z Bydzi :):):)

ODPOWIEDZ