jak z gazem?

porady i pomoce
Awatar użytkownika
wg74vip

Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 04 sie 2008, 22:45
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Oksza
Kontakt:

jak z gazem?

#1

Nieprzeczytany post autor: wg74vip »

Witam, mam Astre 98r hathback 5-dzwiowa w wersji ELEGANCE z silnikiem benzynowym 1,6 8V. Waham sie nad zalozeniem instalacji gazowej w swojej pszczółce. i tu moje pytania:
1. czy sie oplaca?
2.Jakie sa plusy zalozenia instalacji ?
3. jakie sa minusy zalozenia instalacji ?

licze na szybka odpowiedz. Zgory dzieki ;D

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Ad. 1. LPG opłaca się wtedy, gdy robisz większe przebiegi, wtedy koszt instalacji szybciej się zwróci. Jaki robisz przebieg w roku?

Ad.2.
- jesteś bardziej przyjazny środowisku :D
- niższe koszty eksploatacji - lpg jest tańszy od benzyny, i to jest największym plusem instalacji lpg.


Ad. 3.
- zimą uruchamiasz silnik z benzyny, co oznacza, że zawsze musisz jej mieć trochę w baku,
- trochę większe koszty przeglądów,
- funkcjonalność auto trochę maleje, chodzi mi o miejsce w bagażniku,
- auto na lpg trochę więcej pali,
- większość spalin lpg to para wodna, która prowadzi do szybszej korozji wydechu,
- jeśli zbyt rzadko odpalasz auto na benzynie, to może to doprowadzić do awarii pompy paliwa.


Jak widać, minusów jest trochę więcej, ale jeżeli robisz dużo km w roku to i tak montaż instalacji lpg się opłaci.

Poza tym silniki 8v najlepiej nadają się do zagazowania auta :)

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: dresat »

analyzer64,
analyzer64 pisze: jeśli zbyt rzadko odpalasz auto na benzynie, to może to doprowadzić do awarii pompy paliwa.
Zaczynając od II-giej generacji instalacji lpg, uruchomienie silnika powinno ZAWSZE następować na benzynie, aby uzyskać podgrzanie cieczy chłodzącej, która przepływa też przez parownik/reduktor i powoduje zmianę stanu skupienia lpg z ciekłego - taki tankujemy - w lotny - taki z pobranym powietrzem jest spalany w komorze spalania.
analyzer64 pisze:większość spalin lpg to para wodna, która prowadzi do szybszej korozji wydechu,
Ale spaliny są dość gorące, czyż nie? To kiedy ta korozja miałaby powstawać? Wymieniałeś wydech z tego powodu, czy "słyszałem, że..." :shock:
myśleć...też bym umiał!

Usunięty użytkownik 3235

#4

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Ale spaliny są dość gorące, czyż nie? To kiedy ta korozja miałaby powstawać? Wymieniałeś wydech z tego powodu, czy "słyszałem, że..." :shock:
Chemikiem dobrym może nie jestem ale produktem spalania lpg jest para wodna i CO2. Para wodna w wyniku różnicy temperatur skrapla się, i w postaci wody wylatuje z tłumika. Czy stojąc na światłach nie widziałeś nigdy, żeby z rury samochodu stojącego przed Tobą nie wydostawała się woda, a powiem Ci że czasami to tej wody sporo wyleci na asfalt ;)
W moim poprzednim aucie, które było niestety gorsze od Astry, według moich obserwacji to właśnie LPG przyczyniało się do szybszej korozji wydechu.
Poza tym coraz więcej aut ma katalizator, Astra również. W katalizatorze zachodzą różne reakcje - redukcji i utleniania, a to właśnie w procesie utleniania CO i HC (węglowodorów) następuje wytrącanie się wody i dwutlenku węgla.

Awatar użytkownika
silvo44

ex-Staff
Posty: 2092
Rejestracja: 29 wrz 2007, 9:19
Imię: silvo44
Auto: AF/VC
Silnik: X14NZ + LPG/Z18XER
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: OLKUSZ
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: silvo44 »

analyzer64 pisze:nie widziałeś nigdy, żeby z rury samochodu stojącego przed Tobą nie wydostawała się woda
.... widziałeś.... i to faktycznie nieraz sporo.... oznacza to, że w tłumiku końcowym jest już nagromadzone sporo wody, no nie? Skoro się przelewa...W takim razie musi rdzewieć, dlatego zakładamy do lpg tłumiki wyższej jakości - powlekane aluminium na przykład...Pozdro...

Awatar użytkownika
adek33

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 02 sie 2008, 22:32
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: adek33 »

Jeśli już założysz gaz do auta to pamiętaj o odpowiedniej ilości paliwa w baku. Gaziarze zalecają aby był pełny. Ale pełny bak to więcej kilogramów a to oznacza większe spalanie. Najlepiej jest jak kreska przekracza czerwone pole na wskaźniku. Wtedy nawet jak stoisz pod górkę na zapalonym silniku to pompie paliwa nic się nie stanie. Trzeba też częściej wymieniać świece w silniku i filtry (koszt 80 zł) od gazu żeby jakieś syfy się nie dostały. Bo wtedy może paść reduktor (350 zł). No i od czasu do czasu trzeba wyregulować proporcje gaz-powietrze (jakieś 40 zł).
Opel jest bogiem, Astra nałogiem,
jazda zabawą, 1.4 podstawą.

ODPOWIEDZ