Strona 1 z 1

symulacja sondy lambda

: 11 paź 2008, 20:37
autor: ss11
Witam chciałbym prosić o pomoc
CZAS HI – czas trwania górnego przebiegu impulsów symulacji .
CZAS LO – czas trwania dolnego przebiegu impulsów symulacji .
Czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć co stanie sie gdy te czasy skrócimy lub wydłużymy?
Jak wpłynie to na prace silnika? (przyśpieszenie, zużycie paliwa) czy może coś jeszcze?
Pozdrawiam!

: 19 paź 2008, 20:48
autor: wszim
Ma to jedynie wpływ na ustalanie się mapy korekt wtrysków NoPB. Ustawia się tak aby było jak najbardziej neutralnie (choć różnie do różnych ECU) czyli żeby ECU nie chciał zmieniać dotychczasowych nastaw. Najczęstszym ustawieniem są czasy równe sobie lub za czasem L dłuższym od H. Gdy typowe ustawienia nie pomagają i mapa benzyny ciągle się rozjeżdża konieczne stają się żmudne zabawy z doborem właściwych nastaw. Np. lanosy są dość kapryśne w tym temacie i ich użytkownicy nieraz długo walczą z właściwym doborem nastaw H i L.

: 03 lis 2008, 21:25
autor: ss11
Witam! Oczywiście chodziło mi o emulacje sondy a nie symulacje sondy za pomyłke przepraszam :oops:
Kupiłem interfejs i tak jak w poście "GAZ OK BENZYNA TOTAL KLAPPA" Napisał @CHOMIKA-problem w wiekszości przypadków leży po stronie ustawień komputera gazu a dokładniej emulacji sondy lambda
powinno być tak że podczas jazdy na gazie komputer gazu powinien wysyłać sterownikowi silnika sygnał udający sąde lambda
jednak składowa czasowa tego sygnału ma wpływ na przestrajanie sie ecu silnika i jak sie nieuda neutralnie ustawić, to powinna wpływać w taki sposób na ecu, aby ten przebogacał lekko benzyną bo wtedy niebędzie problemów z odpalaniem a jak zubarza to są cyrki z wolnymi obrotami na zimnym silniku wchodzeniem na obroty i dławieniem auta.
w niektórych przypadkach niepodaje się zadnego sygnału do ecu silnika poprzez zwarcie do masy lub pozostawienie niepodłączonego kabla idącego od sądy do ecu ale wówczas świeci często świeci kontrolka silnika
Oraz @voytecs - kupiłem interface do kompa LPG podłączyłem się i ustawiłem czasy emulacji H=0,6sek i L=0,8sek ale te wartości wcale nie musza być odpowiednie dla innych silników niż X18XE i X20XEV. Trzeba sie z tym nieco pobawić i znaleźć odpowiednie ustawienia dla swojego silnika i ECU.

Więc i ja ustawiłem H=0,6 i L=0,8 (wczesniej było H=0,8 L=0,8) Problem znikł! Auto rusza z miejsca (bez efektu spadku obrotów i konsekwencji gaśnięcia) Jest tak że nie ma różnicy czy ruszam na benzynie czy gazu. Mój silnik tak jak w opisie 1.6 8V 75KM (x16szr) i czasy takie same jak do x18xe oraz x20xef