dusi sie jak dodaje gazu

porady i pomoce
Awatar użytkownika
casp

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2008, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

dusi sie jak dodaje gazu

#1

Nieprzeczytany post autor: casp »

Witam,
prosze o rade gdzie szukac przyczyny takiego zachowania instalacji:
- silnik dusi sie i obroty spadaja ponizej 850 jakby nie dostawal gazu, podczas ruszania, przyspieszania na 1 i 2 biegu, dzieje sie tak gdy chce GWAŁTOWNIE przyspieszyc/ruszyc (pod obciazeniem) ale rowniez stojąc i gwaltownie zwiekszajac obroty "na luzie". Jak puszcze gaz, obroty sie wyrownaja to bez problemu powoli moge je zwiekszyc, ale tylko powoli. Przy wyzszych obrotach powyzej 2000 silnik poprawnie reaguje na pedal gazu naciskany gwaltownie lub powoli.
Dzieje sie tak ostatnio coraz czesciej.
Po odlaczeniu silnika krokowego instalacji gazowej jest wyrazna poprawa silnik przy gwaltownym zwiekszaniu obrotow sie nie dusi ale drastycznie zwieksza sie spalanie, czuc zapach gazu z wydechu

Instalacja Lovato, sterownik DTGas, silnik 1.8 75km aam, grudzien 94' Passat B4

pozdrawiam z blizniaczego forum VW
Łukasz

ps.1 gdzie (Elblag, Tczew, Gdansk) znajde FACHOWCA od gazu (sterownik DTGas) a nie papraka

Darek

Astro-maniak
Posty: 3702
Rejestracja: 21 gru 2006, 2:00
Imię: Darek
Auto: ASTRA GTC
Silnik: 2.0 Turbo
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: Darek »

miałem taki sam problem u siebie w asterxie i pomogła wymiana kabli zapłonowych

bartobbb

Astro-maniak
Posty: 119
Rejestracja: 01 kwie 2008, 12:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bartobbb »

moim zdaniem kwestia regulacji, mialem podobnie po kupnie auta, musialem albo deptać ostro, albo powoli dawać gaz i najlepiej jakbym po każdym naciśnieciu pedalu gazu poczekal sekunde do dwóch, wtedy wchodzil na obroty i można bylo jechać. Regulacja wyleczyla asterke z tej choroby ;)

LOKO

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2008, 10:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: LOKO »

mam to samo... regulacja nie pomogla, wymiana filtra tez nie. Nosze sie teraz z zamiarem wymiany kabli zaplonowych ... Casp jak tylko poradzisz sobie z tym problemem odswiez teamt :)

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: dresat »

LOKO,
LOKO pisze:mam to samo... regulacja nie pomogla, wymiana filtra tez nie. Nosze sie teraz z zamiarem wymiany kabli zaplonowych ...
Ciekawe podejście do tematu...? Nie odnosiłbym zjawisk występujących w Passacie B4 do Astry, którą stworzono, aby na gazie jeździła. Oboje z casp, nie podajecie, jaką generację instalacji macie w odniesieniu do zasilania benką...LOKO, z wymianą kabli zwykle wykonuje się wymianę świec, a nie "co by tu jeszcze..." ;)
myśleć...też bym umiał!

LOKO

Użytkownik
Posty: 36
Rejestracja: 01 lip 2008, 10:11
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: LOKO »

Zbiornik Grodków or.600/200/41.5 wew/zew
Elektrozawór gazu River
Wielozawór Tomasetto
Obudowa wielozaworu Grodków tor.
Reduktor Tecno 100kW
Wlew paliwa Tomasetto
Urządzenie wtrysku gazu Nie dotyczy
System wtrysku lub kontroli Lambda Mini Lambda

spisałem ze świadectwa homologacji ... Instalacja montowana 17.11.2005r. Kupiłem to auto 4msc temu i w sumie na początku nie miałem problemów. Według zapewnień poprzedniego właściciela auto miało palić max 11L po mieście... Mi paliło 13L udałem się więc do gazownika na regulację, po której auto paliło 14-15L i w dodatku obroty spadały do 500 powodując gaśnięcie silnika. Przyznaje, że nie rozgrzewam silnika zanim przełączę na gaz(przejeżdżam ok.300m na bance i przełączam). Dodatkowo czasami podczas jazdy auto same podkręca obroty. Wymieniłem więc filtr i zleciłem ponowną regulację tym razem u innego gazownika(ponoć dobrego). Spalania jeszcze nie mierzyłem, aczkolwiek auto potrafi znowu "obniżać obroty". :x

W sprawach gazu, mechaniki samochodowej jestem kompletnym laikiem :| , więc jeśli ktoś miał podobny kłopot lub wie co moze być przyczyną kłopotu proszę o pomoc :>

Awatar użytkownika
casp

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2008, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: casp »

Instalacja II generacji, Panowie nie jestem fachowcem, gdybym nim byl autko by smigalo...
a wydaje mi sie, ze dzialanie instalacji gazowej niezaleznie od modelu samochodu jest identyczne (w ramach jednej generacji instalacji) .. stad pytanie: jezeli opisane przezemnie problemy po odlaczeniu krokowego znikaja (pojawiaja sie inne) a na benzynie jest ok to czy winny krokowy czy moze sterownik, a moze zupelnie co innego np slaba iskra

wiem, ze kable i swiece sa do wymiany ale czy moze to miec wplyw na reakcje samochodu tylko przy gwaltownym zwiekszaniu obrotow i tylko w dolnym <2000 zakresie obrotow?

pozdrawiam
Ł

acha, slilnik aam to monotronik ponoc idealny do instalacji gazowej

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: dresat »

casp,
casp pisze:wiem, ze kable i swiece sa do wymiany ale czy moze to miec wplyw na reakcje samochodu tylko przy gwaltownym zwiekszaniu obrotow i tylko w dolnym <2000 zakresie obrotow?
Oczywiście, że może mieć wpływ. Skoro wiesz, że masz te elementy do wymiany, to wymień i dopiero można dalej gdybać. Co do poprawności działania danej generacji - to, co działa bez zarzutu przy jednym silniku, niekonieczne musi przy innym, a do tego solidność i wiedza gazownika. Przy okazji...skoro masz II-gą generację, to z silniczkiem krokowym gazu i komputerkiem, czy tylko śrubę na wężu gazu od reduktora do miksera?
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
casp

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 13 paź 2008, 22:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: casp »

II generacji komputer+silnik krokowy. "najrozsadniejszy" z gazownikow radzi zamienic krokowy sruba ale to chyba bez sensu..

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Taka propozycja gazownika, to pójście "na skróty", gdy brakuje wiedzy, jak ustawić komputer gazu. Zadaniem silnika krokowego jest dozowanie ilości gazu w zależności od obciążenia silnika - depniesz w pedał, to puszcza gazu więcej. Oczywiście krokowy jest też ustawiony na utrzymanie takiej ilości gazu, aby silnik nie gasł; jego ustawienia mają związek z poprawnością wolnych obrotów. Bez przynajmniej takiego małego, podłużnego "komputerka", zwykle podłączanego przez gazowników do stosownego gniazda w obwodzie instalacji nie da się wprowadzić żadnych zmian. :lol:
myśleć...też bym umiał!

ODPOWIEDZ