Czy warto kupić używaną instalację?

porady i pomoce
bako73

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 19 sie 2008, 17:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

Czy warto kupić używaną instalację?

#1

Nieprzeczytany post autor: bako73 »

Mam Astrę z silnikiem 1,6 i jednopunktowym wtryskiem, myślę intensywnie nad założeniem instalacji lpg. W poszukiwaniu firm montujących takowe zawędrowałem na allegro i wiele tam używanych instalacji, a niektóre całkiem mało używane i na gwarancji. Stąd moje pytanie - Czy kalkuluje się założenie takiej i czy założą mi to w warsztacie, gdzie montują lpg? Jakie dokumenty musze wtedy mieć, żeby gaz wbili mi do dowodu? Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

Usunięty użytkownik 3235

#2

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

bako73, żeby mieć gaz wbity w dowód musisz mieć fakturę VAT za montaż instalacji LPG i homologację (jest na butlę).

Ogólnie sprawę papierów można załatwić. Niektóre warsztaty za odpowiednią opłatą wystawią Ci takową fakturkę. Jeżeli chodzi o homologację to jeśli będziesz wiedział jakiej firmy masz butlę (większość butli produkuje STAKO) to musiałbyś się z nimi jakoś skontaktować w celu wystawienia duplikatu homologacji. Nie wiem jaki jest koszt wyrobienia duplikatu.

Jeżeli chodzi o sens zakładania używanej instalacji to ważne jest żeby wiedzieć z jakiego auta była wymontowana, po jakim przebiegu, jaki jest ogólny stan tej instalacji.
No i cena jest najważniejsza.
Do tego jeszcze według mnie wypadałoby wymienić membrany w parowniku, filtr, jakieś pewnie uszczelki, a to już są dodatkowe koszty. Jeżeli cena będzie atrakcyjna i będzie dokumentacja tej instalacji to można się nad tym zastanowić.

Od siebie dodam, że wolałbym dopłacić trochę i mieć nową instalację, wtedy wiesz co masz, masz pewność że wszystko jest sprawne.
A tak poza tym to też nigdy nie wiadomo, z którego z kolei auta dana instalacja była wymontowana, a może "siedziała" już np. w dwóch autach...? - żyjemy w Polsce a tu wszystko jest możliwe...

bako73

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 19 sie 2008, 17:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: bako73 »

Serdeczne dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Prawdę mówiąc myślałem o nowej, bo to i problemów mniej i pewność większa, ale jak zwykle notorycznie brakuje mi gotówki i w tym jest mały problem. Zaczekam jednak bo chyba warto.

grzesio333

Użytkownik
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2008, 21:00
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: grzesio333 »

Nom coż moje zdanie jest troche inne. Jesli dobrze sie dogadasz albo masz kogos od LPG to koszt zalozenia instalacji wyniesie Cie ok 550-650 zł. do takiej Astry. w raz z dokumenatami.
Jednak Trzeba kogos miec/znac. Natomiast jesli nie znasz nikogo to bardziej oplaca sie kupic nowa. Dlaczego
- regulacja - oplata ( bedziesz mial zrobione w poczet gwarancji )
- cos nawali jedziesz i robia.

Stara:
- brak gwarancji
- cos nawali znowu leci z twojej kieszeni.

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

Koledzy to zalezy wszystko od ceny i od tego ile jest warty samochód.Bo jesli auto jest warte 4 tys a gaz kosztuje 1.5 tys. Ty na tym gazie zrobisz 30 tys km to szkoda czasu siana i silnika
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

piotrek_n10

Astro-maniak
Posty: 89
Rejestracja: 09 paź 2008, 16:51
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: piotrek_n10 »

Fakt jest taki,że naprawdę musisz znać kogoś kto pracuje w warsztacie gdzie montują LPG. Ja miałem podobną sytuację, z tym że miałem już gaz 6miesięczny za 1400zł z mojej (wcześniej zgiętej :P ) fiestki 1.4, pojechałem do gościa który montował mi nową instalację, zawiozłem mu wszystkie wymontowane z fiesty klamoty i za kwotę 400zł miałem instalację w astrze :P . Wszystkie kwity wyprostowałem dopiero niedawno i w kwitach instalację mam od miesiąca a w rzeczywistości jeżdżę na gazie już 4miechy. Asterka sprawuje się na gazie rewelacyjnie i pali ok 9/10l/100km. Więc podsumowując instalacja używana "tak" ale tylko wtedy gdy znasz jej historię i masz kolesia który ci to przeżuci, nie robiąc przy tym problemów z kwitami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :!:
[External Link Removed for Guests]

bako73

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 19 sie 2008, 17:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: bako73 »

piotrek_n10 pisze:Fakt jest taki,że naprawdę musisz znać kogoś kto pracuje w warsztacie gdzie montują LPG. :
Tu niestety jest problem, bo żadnego "gazownika" nie znam, a i instalacji na sprzedaż z pewnego źródła też nie.

[ Dodano: 2008-10-19, 20:01 ]
kiler530 pisze:Koledzy to zalezy wszystko od ceny i od tego ile jest warty samochód.Bo jesli auto jest warte 4 tys a gaz kosztuje 1.5 tys. Ty na tym gazie zrobisz 30 tys km to szkoda czasu siana i silnika
auto faktycznie nie jest najmłodsze, ale za to silnik ma oryginalny przebieg 149.000 (Jest to przebieg na bank oryginalny).i dlatego myśle jeszcze nim pojeździc jakieś 40-50 tys. Ale jak sam piszesz szkoda mi trochę kasy i rozważałem kupno używki.

kiler530

Astro-maniak
Posty: 369
Rejestracja: 09 sie 2008, 20:16
Auto: Astra f Combi
Silnik: 1,6 SZR
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Ślesin
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: kiler530 »

wiesz no to jest kwestia ile jeździsz i do czego masz to auto ten motor z depnięciem czyli nie jakis mół będzie ci palił 10litrów gazu policz po ilu ci sie istalacja zwróci itd.
Nie ważny jest samochód tylko kierowca

Traviz

Astro-maniak
Posty: 101
Rejestracja: 07 sty 2008, 11:28
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Traviz »

Ja myślę, że nie ma sensu.
Za instalację zapłacisz powiedzmy 400zł.
Do tego (jak piszą koledzy) będziesz musiał "zapłacić" za wystawienie dokumentów. Może to wyjść 100zł a nawet 300zł ! Monterzy mają 1 homologację przypadającą na jeden komplet instalacji, dlatego może to nie być proste. Do tego jakaś regeneracja reduktora (150zł) jakieś nowe pierdółki (rurki miedziane, baryłki itp), powiedzmy 50zł, duplikat zbiornika GZWM 50+koszt listu pobraniowego, robocizna 300-500zł.

W najlepszym wypadku zapłacisz ok. 1000zł, ale musisz pamiętać o braku jakiekolwiek gwarancji. Nawet jeśli kupisz nowe części będziesz musiał je serwisować na własny rachunek.

Moim zdaniem lepiej jechać i założyć wszystko nowe i mieć problem z głowy :mrgreen:
Astra-G.pl #26

[External Link Removed for Guests]


Obrazek

bako73

Użytkownik
Posty: 16
Rejestracja: 19 sie 2008, 17:08
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Sieradz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: bako73 »

Traviz, muszę Ci przyznać rację. Daltego dam sobie spokój i jeżeli już to założę nową.

[ Dodano: 2008-10-21, 17:54 ]
kiler530, złapałem się na tym, że Astrą jeżdżę więcej niż poprzednim autem, ale zazwyczaj po mieście. Ogólnie miesięcznie robię około 1500 -2000 km. w tym 70% w mieście.

ODPOWIEDZ