Astra A pali za duzo LPG

porady i pomoce
Awatar użytkownika
ozikus

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2008, 17:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Astra A pali za duzo LPG

#1

Nieprzeczytany post autor: ozikus »

Witam. Jestem nowy na forum wiec jesli popelnie faux pas to prosze o łagodnie traktowanie.

Mam opla astre A 95 rok sedan 1.4 MPI 82km. Kupiłem niecały rok temu. Zwykle paliła mi 10l gazu po miescie(po trasie 7 moja jazdą) ale około 2 miesięcy temu zaczeła stopniowo palic coraz więcej (14l ). Pojechałem do gazownika niby dobrego. Guma od filtra powietrza sparciała no i filtr powietrza tez przez to brudny - wiadomo wymiana. Filtr gazu - tragedia -wiadomo wymiana. No i niby wstawił mi analizator w wydech i patrzył na wyniki na komputerze ale wyglądał jakby nie wiedział nawet co sie tam pokazuje. Po ustawieniu zamiast palic mi 14l palił mi 15l :). Wymieniłem kable i swiece(stare były ładne wiec raczej nei to). Pojechałem ponownie no bo place wymagam - takie mam motto. Ustawił znowu na 14l. Trudno. Pojechałem do kolegi amatora który wyczyścił mi cały parownik, ustawił po swojemu z syfu a było tego sporo no i spalanie zeszło do 11,90 czyli powiedzmy 12l (jezdze bardzo spokojnie). Prosze o pomoc co moze byc przyczyną. Gazu z komputerem raczej nie mam. odpalam zawsze na bezynie bo i anczej sie nie da. zima sie zbliza a to jest jeszcze gorssy okres. moje gg 1476102 lub forum

szary

#2

Nieprzeczytany post autor: szary »

Takie pytanko. Co do jest Astra A? Wiem co to jest Astra F,G,H ale A nigdy w życiu nie widziałem

Struna

Astro-maniak
Posty: 1562
Rejestracja: 09 cze 2007, 23:11
Imię: Artur
Auto: AG
Silnik: Y20DTH
Województwo: podlaskie
Lokalizacja: Białystok

#3

Nieprzeczytany post autor: Struna »

szary, oj tam czepiasz się szczegółów... ;P F jest dlatego, że ostatni Kadett był E, więc jeśli nie brać pod uwagę Kadetta, to Astra F jest A ;D
Obrazek

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: dresat »

ozikus, Powiedz mi...na wężu od reduktora do wtrysku masz taką śrubę ze sprężyną, czy "takie coś" z podłączonymi kabelkami? :shock:
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
ozikus

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2008, 17:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: ozikus »

Oto fotki. ja jestem laik jesli chodzi o techniczne sprawy wiec powiedzcie co mam zrobic ewentualnie


[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

ja37

V.I.P.
Posty: 6099
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

Nie widzxe, czy to I generacja, czy II?
Jeśli druga, to mam propozycje.
Zakładam, że układ gazu masz czysty.
Na żadnej fotce nie ma całego oparownika, wiec ci nie zaznaczę.
Widać zawsze jedną złotą srubę od regulacji.
Drugą zasłania wąż.
Powinna być pod elektrozaworem, niedaleko tej, co widać.
Zobacz, czy nie jest zakręcona na amen.
Odkręć ją o pół - 3/4 obrotu.
Odpal.
Poczekaj aż się nagrzeje do 70*C.
Kręć tą śrubą, którą widać.
Powinieneś znaleźć taki zakres tego obracania, przy którym silnik ma najwyższe obroty.
Z reguły jest to 1,5 obrotu ta srubą.
Więc teraz od "dolnego momentu" odkręć ją o 3/4 - 1 obrót i sprawę regulacji masz załatwioną.

Jeśli to pierwsza generacja, to najpierw trzeba ustawić t ą śrubę na wężu, ale na to sposobu nie mam.
To już najwyżej doświadczalnie, będzie widać po max porędkości osiąganej przez auto.
Jeśli będzie za mała - śrubę odkręć o obrót, i regulacja jak napisałem.
Jeśli dalej za mała, powtórz czynności.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: dresat »

ja37, Śrubę na wężu po wkręceniu do końca wykręca się też do góra 2 obrotów i to wystarcza, ale zauważ, że Kolega ma listwę z wtryskiwaczami, dobrze widoczną... :shock:
myśleć...też bym umiał!

ja37

V.I.P.
Posty: 6099
Rejestracja: 22 gru 2006, 15:18
Imię: Grzesiek
Auto: Astra H
Silnik: Z20LEH+ & Z18XEx2
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 130 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: ja37 »

No ma listwę, c14se ma wielopunkt, co w tym dziwnego?

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: dresat »

ja37,
ja37 pisze:No ma listwę, c14se ma wielopunkt, co w tym dziwnego?
To w tym dziwnego, że instalacja ze śrubą, a więc można założyć, że i bez komputera sterowania gazem, do wielopunktu benki ma się nie za bardzo. Z takich "paterajek" powstają potem wątki, jak niniejszy i żale użytkownika. Gaz w aucie, to nie to samo, co w zapalniczce, czy kuchence domowej. Przed kupnem - mając dostęp do internetu - można chyba poczytać o zasilaniu auta gazem? W końcu laski też testowane były, zanim stanęły obok, po prawej... ;)
myśleć...też bym umiał!

Awatar użytkownika
ozikus

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 23 paź 2008, 17:31
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: ozikus »

"W końcu laski też testowane były, zanim stanęły obok, po prawej..." - -dobre :D::D.

Rozmawiałem na PW z użytkownikiem tego forum który ma dokładnie ten sam silnk 1.4 MPI 82 konie i jemu pali 8,5 pol po miescie - mi tak paliła niecały rok temu a teraz jest 12.!! a noge mam lekką. jezdze spokojnie czasami gwałtowniej wyprzedz. samochod nie ma poza tym takiego odejscia jak wczesniej. jak wdepne to niski dzwiek "buuuuuu" j sie ledwo zo zbiera. Czyli moge stwierdzic ze gaz mam z komputerem. w takim razie to moze byc tez wina sondy lambda?

ODPOWIEDZ