LPGa kontrolka układu elektronicznego silnika

porady i pomoce
fatis

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

LPGa kontrolka układu elektronicznego silnika

#1

Nieprzeczytany post autor: fatis »

Czy instalacja gazowa moze powodowac ze ta lampka się świeci. Mam astre dość krótko a w samochodach jestem dosc zielony.
Z tego co zaobserwowałem praktycznie cały czas swieci mi sie lampka od układu elektronicznego.

[ Dodano: 2008-11-11, 13:05 ]
dobra - siedziałem pół nocy na forum jestem troszke mądrzejszy i wiem ze pytanko troszke bez sensu zadałem. Już poprawiam.
W momencie gdy kupowałem ten samochód (tydzien temu) człowiek mi powiedział ze lampka się pali bo jest za uboga mieszanka. Postaram się mimo wszystko sprawdzic co jest przyczyną świecenia tej lampki.
Niemniej jesli to faktycznie wina tego to jak to naprawić. Może być tak że to będzie sie palić bo autko ma gaz i cos tam podregulowane ze to się świeci?

marian paszek

Astro-maniak
Posty: 3585
Rejestracja: 12 lis 2007, 7:35
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marian paszek »

[External Link Removed for Guests] . tu masz opis jak odczytac bledy . jezeli mieszanka jest uboga to nic dziwnego ze sie zapala chek . trzeba wyregulowac sklad na gazie
marpas 1954

ss11

Astro-maniak
Posty: 61
Rejestracja: 22 mar 2008, 18:15
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: ss11 »

A na benzynie też ci się swieci?????? czy tylko na Gazie? Jeśli na PB również to zawór recyrkulacji spalin.
Jeśli chcesz mieć coś dobrze zrobione - to zrób to sobie sam!!!

fatis

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#4

Nieprzeczytany post autor: fatis »

z tego co zauwazyłem to na benzynie tez się świeci. Nie wiem czy to ma związek ale temp. silnika jak stoje w korku doszla mi do 100 st. i moze by dalej rosla tyle ze się ruszyło i podczas jazdy już ostygł.

Firek

Astro-maniak
Posty: 121
Rejestracja: 12 lis 2008, 19:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Firek »

Temperaturka sie nie przejmuj opelki grzeja się nawet do 110 ale tylko w korkach oczywiscie ;) A skoro "check" swieci sie również na benzynce to nie jest to tak do końca wina gazu. Zobacz sobie link od kolegi mariusza i zczytaj błedy, to powinno dac jakieś namiary na usterkę. Pozdro

fatis

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: fatis »

no to troszke mnie uspokoiłeś - tylko jak teraz nabija do 100 to co będzie latem przy 30 stopniach?
A co do checka to faktycznie muszę sobie odczytać o co on woła.
Mariusz powiedz mi czy to jakaś sprawa poważna jest? Gościu od którego kupowałem ze to sie pali bo autko jest tak podregulowane żeby za dużo nie brał.

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: dresat »

fatis,
fatis pisze:bo autko jest tak podregulowane żeby za dużo nie brał.
Zbierałbym powoli na zawory i gniazda... :shock:

[ Dodano: 2008-11-12, 21:35 ]
fatis,
fatis pisze:tylko jak teraz nabija do 100 to co będzie latem przy 30 stopniach?
Jeśli termostat się otwiera, co widać po spadku wskazówki, gdy trochę przejedziesz (z "małego obiegu" przez nagrzewnicę), a wentylator włącza się podczas poruszania się w korku, to wszystko jest ok. Wskazania są zawsze tylko orientacyjne... ;)
myśleć...też bym umiał!

fatis

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: fatis »

Zbierałbym powoli na zawory i gniazda...
No nie strasz :cry: , sugerujesz zeby podjechac do jakiegos majstra od regulacji ??

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: dresat »

fatis, Jest prosta zależność ubogiej mieszanki ( w paliwo oczywiście, nie w powietrze...) i nadpalonych przylgni zaworów lub gniazd, albo razem. Dla "spokojności" pojedź na sprawdzenie i ewentualną korektę składu paliwo/powietrze. :D
myśleć...też bym umiał!

fatis

Astro-maniak
Posty: 65
Rejestracja: 10 lis 2008, 14:58
Imię: Marek
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: fatis »

No ja podejrzewam ze to będzie uboga mieszanka - jeśli to faktycznie to to podjadę gdzieś żeby to podregulowali. (ile taka przyjemność może mnie kosztować??)
Czyli jak rozumiem jest mieszanka jest uboga nadpalają sie zawory i przylgnie tak ??
Natomiast jeśli to będzie EGR to postaram się sam zrobić z tutorialkiem na autokaciku.

[ Dodano: 2008-11-15, 11:55 ]
do wszystko jasne - zrobilem sobie dzis rano diagnostyke i jestem dosc mocno zdziwniony bo
wyskoczyly mi kody 44,45,25,35 co odpowiednio oznacza:
uboga mieszanka
bogata mieszanka
Wtryskiwacz - zbyt niskie napięcie
Silnik krokowy - niewłaściwa liczba kroków

Najbardziej mnie dziwi jednoczesnie uboga i bogata mieszanka. A te pozostałe to coś poważnego jest ?? Jakie są koszta naprawy?

ODPOWIEDZ