LPGa kontrolka układu elektronicznego silnika
- Asterix1987
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2008, 13:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
-
- Posty: 121
- Rejestracja: 12 lis 2008, 19:03
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Asterix1987
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2008, 13:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
nie - gazmajster nie ma pojęcia o czym mówi skoro nie wie co jest przyczyną zapalania się checka to jak może tak mówić zmień gazownika bo ten jest jakimś szamanem a nie fachowcem a co najmniej jasnowidzem skoro tak twierdzi to ja mam nienormalne objawy bo mnie i moim znajomym się nie zapala
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Asterix1987
- Posty: 7
- Rejestracja: 30 lis 2008, 13:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Cieszyn
- Kontakt:
No to może ja mam pierwsza generacje gazu ?? moze napiszesz czym onie sie rużnią to latwiej mi będzie to stwierdzić wiesz jestem kobieta wiec nie mam o tym takiego pojecia jak wy facecidawid75 pisze:nie - gazmajster nie ma pojęcia o czym mówi skoro nie wie co jest przyczyną zapalania się checka to jak może tak mówić zmień gazownika bo ten jest jakimś szamanem a nie fachowcem a co najmniej jasnowidzem skoro tak twierdzi to ja mam nienormalne objawy bo mnie i moim znajomym się nie zapala
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
u mnie check pali sie caly czas. Bylem na kompie zczytywac bledy i wyszly 3:
- sonda lamba - ukl rozlaczony
-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
- przekaznik pompy paliwa zbyt niskie napiecie
-czujnik temp wody na komputer
pomyslalem ze czeka mnie wymiana wszystkich tych elementow.
wymienilem czujnik na nowy ale ten stary okazal sie dobry.
pojechalem do innego mechanika.Ten zczytal bledy i juz tylko byla mowa o przekazniku pompy paliwa.Pojechalem do trzeciego mechanika. Posprawdzal wszystko tzn. zczytal bledy:
- sonda lamba - ukl rozlaczony
-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
- przekaznik pompy paliwa zbyt niskie napiecie
posprawdzal napiecia na sadzie na zimnym i cieplym silniku, sprawdzil podlaczenia (...a moze to caly czas o ta druga sonde chodzi? ) i wynik nastepujacy: wszystko oki bo auta z gazem maja emulatory sondy lambda,a kazde takie dodani8e czegos do ukladu powoduje bledy. Odnosnie przekaznika pompy paliwa - mam odciecie zaplonu i zanim odpale auto musze wcisnac magiczny przycisk. Auto z wyników pomiarowych mechanik okreslil na idealne az sam sie zdziwil. Tak wiec pozostaje mi jazdza z zapalona kontrolka...no chyba ze zrobie tak jak poradzil mechanik co jest podobno czesto stosowane - zlikwidowac lampke od check engine. Wielu ludzi jezdzi bez tej lampki nie bedac tego swiadomym Mam gaz II gener z komputerem, firmy tomasetto ukl. el. AL-700
- sonda lamba - ukl rozlaczony
-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
- przekaznik pompy paliwa zbyt niskie napiecie
-czujnik temp wody na komputer
pomyslalem ze czeka mnie wymiana wszystkich tych elementow.
wymienilem czujnik na nowy ale ten stary okazal sie dobry.
pojechalem do innego mechanika.Ten zczytal bledy i juz tylko byla mowa o przekazniku pompy paliwa.Pojechalem do trzeciego mechanika. Posprawdzal wszystko tzn. zczytal bledy:
- sonda lamba - ukl rozlaczony
-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
- przekaznik pompy paliwa zbyt niskie napiecie
posprawdzal napiecia na sadzie na zimnym i cieplym silniku, sprawdzil podlaczenia (...a moze to caly czas o ta druga sonde chodzi? ) i wynik nastepujacy: wszystko oki bo auta z gazem maja emulatory sondy lambda,a kazde takie dodani8e czegos do ukladu powoduje bledy. Odnosnie przekaznika pompy paliwa - mam odciecie zaplonu i zanim odpale auto musze wcisnac magiczny przycisk. Auto z wyników pomiarowych mechanik okreslil na idealne az sam sie zdziwil. Tak wiec pozostaje mi jazdza z zapalona kontrolka...no chyba ze zrobie tak jak poradzil mechanik co jest podobno czesto stosowane - zlikwidowac lampke od check engine. Wielu ludzi jezdzi bez tej lampki nie bedac tego swiadomym Mam gaz II gener z komputerem, firmy tomasetto ukl. el. AL-700
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Asterix1987, Instalacja lpg I-szej generacji składa się ze zbiornika gazu, reduktora/parownika, miksera - to taki "palnik" którym leci gaz, umieszczony na gaźniku lub wtrysku i takiej "śruby w sprężynie", umieszczonej na wężu biegnącym od reduktora/parownika do miksera. II-ga generacja ma zamiast "śruby w sprężynie" tzw silniczek krokowy gazu - do niego dochodzą kabelki, które początek mają w sterowniku/komputerku gazu, w którym programuje się np. temperaturę przełączenia z benzyny na gaz (dobrze, gdy w reduktorze jest wkręcony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ogrzewającej reduktor, aby ciekły lpg mógł przejść w stan lotny), pracę silniczka krokowego. Gdy się ma 21 lat, to chyba jeszcze jesteś dziewczyną? Kobieta - to już tak nobliwie...
Ostatnio zmieniony 07 gru 2008, 10:00 przez dresat, łącznie zmieniany 1 raz.
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 650
- Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
kusitofu,
Toś mnie zaskoczył, bo u mnie jakiś czas temu check zapalał się, gdy zawór ERG postanowił paść; ze strony instalacji nic checka nie wzbudzało.kusitofu pisze: wszystko oki bo auta z gazem maja emulatory sondy lambda,a kazde takie dodani8e czegos do ukladu powoduje bledy.
To zasadniczo może być powodem zapalania się checka.kusitofu pisze:-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
myśleć...też bym umiał!
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
tyle , ze ja od 2 tyg jezdzę tylko na benzynie. check pali sie i na benzynie i na gazie ( przynajmniej tak bylo jeszcze 2 tyg temu ) moze teraz powinienem przejechac sie na gazie i sprawdzic czy check sie pali. Ale skoro sonda pracuje w pelnym zakresie to jak moze byc mieszanka zbyt uboga?. Wymienilem czujnik na komp i caly czas temp utrzymuje sie na poziomie 80 C ( moze skala wskazania nie jest dedykowana pod ten model - mam skale do 110 - silnik do tej temp nagrzewa sie w zimie po okolo 2-3 km ). Pamietam ze jak kupowalem auto check juz byl ale koles mowil, ze wczesniej mu sie nie swiecil. Sam juz nie wiem co robic - mechanik mowi zebym to olał i sie nie martwil kontrolka skoro auto jezdzi a wszelkie wskazania sa OK.
PS: a czy ja mam w swoim c18nz zawór EGR?
PS: a czy ja mam w swoim c18nz zawór EGR?