LPGa kontrolka układu elektronicznego silnika

porady i pomoce
Awatar użytkownika
Asterix1987

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2008, 13:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#71

Nieprzeczytany post autor: Asterix1987 »

właśnie miałam zamiar przed wybraniem się do gazownika sprawdzic co to za błędy, ale niestety nie wiem czy mam dobrą rozpiskę pinów.Mam 10-pinowe złącze i czytałam ze trzeba zewrzec z sobą 1 i 2 licząc od góry, po prawej stronie czy to prawda???
Ja mam instalację II generacji

Awatar użytkownika
dawid75

Astro-maniak
Posty: 1283
Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
Imię: Dawid
Auto: Meriva
Silnik: Z18XE LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#72

Nieprzeczytany post autor: dawid75 »

asterix jeśli masz instalkę 2 generacji to niestety zapalanie checka nie jest normalne czytaj błędy i usuwaj problem (wymieniaj padnięte podzespoły) a co do sondy to nie koniecznie jest ona powodem palenia się kontrolki sprawdż sondę miernikiem a jak padła kup na necie za małą kaskę i będzie ok :roll: :lol:

Firek

Astro-maniak
Posty: 121
Rejestracja: 12 lis 2008, 19:03
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

#73

Nieprzeczytany post autor: Firek »

asterix
Dobra że II generacja to podejrzewałem, ale jaka???? Może jakieś szczegóły jaki reduktor, sterowanie. ;) A co do sondy nie polecałbym tych najtańszych z alegro lepiej dołożyc parę złotych i kupic jakąs firmową NGK, BOSCH, to ta tanizna już od poczatku nie sprawuje się najlepiej.

Awatar użytkownika
Asterix1987

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2008, 13:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#74

Nieprzeczytany post autor: Asterix1987 »

Błędy sprawdzone jedyny jaki występuje to 44Sonda lambda - uboga mieszanka
czyli gazmajster miał racje że zapalanie cheka na gazie jest normalne przy tej instalacji.

Awatar użytkownika
dawid75

Astro-maniak
Posty: 1283
Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
Imię: Dawid
Auto: Meriva
Silnik: Z18XE LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#75

Nieprzeczytany post autor: dawid75 »

nie - gazmajster nie ma pojęcia o czym mówi skoro nie wie co jest przyczyną zapalania się checka to jak może tak mówić zmień gazownika bo ten jest jakimś szamanem a nie fachowcem a co najmniej jasnowidzem :evil: skoro tak twierdzi to ja mam nienormalne objawy bo mnie i moim znajomym się nie zapala
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...

Awatar użytkownika
Asterix1987

Użytkownik
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2008, 13:43
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

#76

Nieprzeczytany post autor: Asterix1987 »

dawid75 pisze:nie - gazmajster nie ma pojęcia o czym mówi skoro nie wie co jest przyczyną zapalania się checka to jak może tak mówić zmień gazownika bo ten jest jakimś szamanem a nie fachowcem a co najmniej jasnowidzem :evil: skoro tak twierdzi to ja mam nienormalne objawy bo mnie i moim znajomym się nie zapala
No to może ja mam pierwsza generacje gazu ?? moze napiszesz czym onie sie rużnią to latwiej mi będzie to stwierdzić wiesz jestem kobieta wiec nie mam o tym takiego pojecia jak wy faceci :oops:

kusitofu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

#77

Nieprzeczytany post autor: kusitofu »

u mnie check pali sie caly czas. Bylem na kompie zczytywac bledy i wyszly 3:
- sonda lamba - ukl rozlaczony
-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
- przekaznik pompy paliwa zbyt niskie napiecie
-czujnik temp wody na komputer
pomyslalem ze czeka mnie wymiana wszystkich tych elementow.
wymienilem czujnik na nowy ale ten stary okazal sie dobry.
pojechalem do innego mechanika.Ten zczytal bledy i juz tylko byla mowa o przekazniku pompy paliwa.Pojechalem do trzeciego mechanika. Posprawdzal wszystko tzn. zczytal bledy:
- sonda lamba - ukl rozlaczony
-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
- przekaznik pompy paliwa zbyt niskie napiecie
posprawdzal napiecia na sadzie na zimnym i cieplym silniku, sprawdzil podlaczenia (...a moze to caly czas o ta druga sonde chodzi? ) i wynik nastepujacy: wszystko oki bo auta z gazem maja emulatory sondy lambda,a kazde takie dodani8e czegos do ukladu powoduje bledy. Odnosnie przekaznika pompy paliwa - mam odciecie zaplonu i zanim odpale auto musze wcisnac magiczny przycisk. Auto z wyników pomiarowych mechanik okreslil na idealne az sam sie zdziwil. Tak wiec pozostaje mi jazdza z zapalona kontrolka...no chyba ze zrobie tak jak poradzil mechanik co jest podobno czesto stosowane - zlikwidowac lampke od check engine. Wielu ludzi jezdzi bez tej lampki nie bedac tego swiadomym :) Mam gaz II gener z komputerem, firmy tomasetto ukl. el. AL-700

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#78

Nieprzeczytany post autor: dresat »

Asterix1987, Instalacja lpg I-szej generacji składa się ze zbiornika gazu, reduktora/parownika, miksera - to taki "palnik" którym leci gaz, umieszczony na gaźniku lub wtrysku i takiej "śruby w sprężynie", umieszczonej na wężu biegnącym od reduktora/parownika do miksera. II-ga generacja ma zamiast "śruby w sprężynie" tzw silniczek krokowy gazu - do niego dochodzą kabelki, które początek mają w sterowniku/komputerku gazu, w którym programuje się np. temperaturę przełączenia z benzyny na gaz (dobrze, gdy w reduktorze jest wkręcony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ogrzewającej reduktor, aby ciekły lpg mógł przejść w stan lotny), pracę silniczka krokowego. Gdy się ma 21 lat, to chyba jeszcze jesteś dziewczyną? Kobieta - to już tak nobliwie... ;)
Ostatnio zmieniony 07 gru 2008, 10:00 przez dresat, łącznie zmieniany 1 raz.
myśleć...też bym umiał!

dresat

Astro-maniak
Posty: 650
Rejestracja: 25 lut 2008, 9:07
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

#79

Nieprzeczytany post autor: dresat »

kusitofu,
kusitofu pisze: wszystko oki bo auta z gazem maja emulatory sondy lambda,a kazde takie dodani8e czegos do ukladu powoduje bledy.
Toś mnie zaskoczył, bo u mnie jakiś czas temu check zapalał się, gdy zawór ERG postanowił paść; ze strony instalacji nic checka nie wzbudzało.
kusitofu pisze:-sonda lambda zbyt ubowa mieszanka
To zasadniczo może być powodem zapalania się checka. :shock:
myśleć...też bym umiał!

kusitofu

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 20 lip 2008, 11:05
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

#80

Nieprzeczytany post autor: kusitofu »

tyle , ze ja od 2 tyg jezdzę tylko na benzynie. check pali sie i na benzynie i na gazie ( przynajmniej tak bylo jeszcze 2 tyg temu ) moze teraz powinienem przejechac sie na gazie i sprawdzic czy check sie pali. Ale skoro sonda pracuje w pelnym zakresie to jak moze byc mieszanka zbyt uboga?. Wymienilem czujnik na komp i caly czas temp utrzymuje sie na poziomie 80 C ( moze skala wskazania nie jest dedykowana pod ten model - mam skale do 110 - silnik do tej temp nagrzewa sie w zimie po okolo 2-3 km ). Pamietam ze jak kupowalem auto check juz byl ale koles mowil, ze wczesniej mu sie nie swiecil. Sam juz nie wiem co robic - mechanik mowi zebym to olał i sie nie martwil kontrolka skoro auto jezdzi a wszelkie wskazania sa OK.
PS: a czy ja mam w swoim c18nz zawór EGR?

ODPOWIEDZ